Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

Kvaliteta, a ne cijena!

Autor: Ivo Dominis

05.04.2010. 22:00
Kvaliteta, a ne cijena!

Foto: Sebastian GOVORČIN



U organizaciji Udruge turističkih vodiča “Donat” održana je još jedna strukovna tribina namijenjena izobrazbi i poboljšanju rada njenih članova. Jer kako se je i čulo te večeri u GKZD, gdje je bilo to događanje, za kvalitetno obavljanje tog zahtjevnog posla bitno je strastveno unijeti i maksimalno iskoristiti sve sposobnosti svoga unutarnjeg habitusa. Na okvirnu temu tribine naslovljenu “Kvaliteta, a ne cijena!” nastojalo se je problematizirati dinamiku razvoja uloge turističkih vodiča u suvremenim trendovima turističkog poslovanja.
Moderator te osebujne debate novinar Nenad Marčina, ujedno i predsjednik Udruge “Donat”, i ovoga je puta nastojao dovesti stručne i relevantne predavače. Uz već redovitog izlagača na svim dosadašnjim seansama, prof. Vinka Bakiju sa Odjela turizma zadarskog Sveučilišta, tu je bio i kapetan Tonči Jureško, vlasnik turističke agencije “Aquarius” i iskusni praktičar u turističkoj ponudi posjetiteljima ovoga kraja.
Podizanja nivoa turističke ponude
Prof. Bakija je nastojao pojasniti potrebu stalne dinamike razvoja i podizanja nivoa turističke ponude, time i kvalitete njene prezentacije u segmentu djelatnosti turističkih vodiča. Kvaliteta vodiča po njemu, proizlazi iz tri čimbenika: znanja, umijeća vođenja i umijeća baratanja stranim jezicima. Samo sinergijom ovih triju čimbenika dolazimo do željene kvalitete i prihvatljivosti ovog posla, decidiran je ovaj teoretičar znanosti o turizmu. No do takve kvalitete i uspješnosti vođenja može se doći putem četiriju osnovnih komponenata aktivne uloge vodiča u njoj: instrumentalne, društvene, interaktivne i komunikativne komponente naime. Instrumentalnom se komponentom maksimizira prostorno i vremensko usmjeravanje vođenja, pristup znamenitostima koje se planira rastumačiti gostima te kontrola nad cjelinom grupe i ponašanjem u njoj. Društvenom komponentom se drži na uzdi upravljanje grupom anuliranjem mogućih napetosti u njoj i njenom integracijom postizanjem visine morala i animacije. Nadalje vodič treba interaktivno djelovati između povjerenih mu turista i lokalnog stanovništva, mjesnih običaja, atrakcija i znamenitosti, te stvarati pozitivan odnos sa lokalnom turističkom industrijom. U ovom poslu je izuzetno važna komunikativna uloga vodiča po kojoj su oni stanovita vrsta kulturološkog brokera svoga grada, regije i države, a što postižu intonativnim odabirom pravilne informacije i interpretacije kulturno-povijesnog naslijeđa kraja kojeg predstavljaju turistima.
Vodiči – bitna karika uspješnosti
– Uspješan turistički vodič u posao treba strastveno unijeti cijelog sebe a svoju prezentaciju pružiti na zanimljiv, istovremeno zabavan i edukativan način, rezimirao je svoje izlaganje prof. Bakija.
Tu teorijsku podlogu je primjerima iz prakse potkrijepio Tonči Jureško, koji je svojom već renomiranom agencijom usavršio raznovrsne oblike turističke djelatnosti na zadarskom području, posebice u segmentu putovanja i izleta. U tom segmentu odavna se koristi kvalitetom usluga turističkih vodiča pri jednodnevnim izletima, višednevnim turama, učeničkim ekskurzijama, a uz njihovu podršku je poduzeo i dva velika hodočašća u Rim 2000. i 2003. Pri strategiji ovog posla vodi se maksimom da su za kvalitetno vođenje izletnika vodiči ona bitna karika uspješnosti ovakve vrste turističkog aranžmana. Ovaj iskusni “morski vuk” i globtroter je kao dugogodišnji pomorski kapetan prokrstario gotovo svim svjetskim morima, no to ga je samo učvrstilo u vjeri da je ovo naše podneblje sa umjerenom klimom, razvedenom obalom, brojnim otočjem i čistim morem jedinstveni dekor što najbolje može poslužiti poligonom razgrađivanja brojnih ideja u turističkoj branši.
U moru svojih ideja nadgradnje uspješnog poslovanja ovom prilikom izložio je onu o koćarenju unutar otočnog niza, kao specifičnu podvrstu “fishing turizma” uz državnu subvenciju za ribare-sudionike u tome i uz stalnu obnovu ribljeg fonda.
– Turizam je jamačno strateška privredna grana naše nacionalne ekonomije, stoga je ovakva kvaliteta njegovih selektivnih oblika u funkciji produljenja djelatnosti na što veći dio godine, smatra kapetan Jureško koji je uspio u turističkom biznisu upravo zahvaljujući bavljenjem raznovrsnim oblicima tog posla.
Prva izletnička destinacija
O selektivnosti ponude je prozborio i dugootočni poduzetnik Vlado Šarunić, koji već cijelo desetljeće brine o jedinstvenoj kraškoj špilji Strašna peć na Dugom otoku i koju je nakon dugo vremena zapuštenosti ponovno stavio u funkciju uloživši vlastita sredstva. O važnosti ove prve izletničke destinacije u Hrvatskoj svjedoči i nezanemariva činjenica da su se njenim atraktivnostima divili još početkom prošlog stoljeća hasburški suveren Franjo Josip, britanski princ Edward i njegova djevojka, američka glumica Simpson.