Imamo vrlo mali broj biciklističkih staza, samo onu prema Ninu, a na starim gradskim prometnicama o tome se nije vodilo računa i sada se te staze teško mogu napraviti, kazao je Neven Pavić, tajnik Biciklističkog kluba Zadar
Nedovoljan broj biciklističkih staza, loša cestovna infrastruktura i sve češće kazne potakli su nekoliko stotina zagrebačkih biciklista da dođu na prosvjed koji je organizirao Sindikat biciklista pred Gradskim poglavarstvom. Njihove zadarske kolege nalaze se u sličnoj situaciji, barem kada se gleda nedostatak biciklističkih staza u Zadru. Naime, zadarski biciklisti svjesni su da je prometna infrastruktura u gradu loše riješena te da nema mogućnosti za izgradnju biciklističkih staza na već postojećim nogostupima, no apelirali su na vlasti da vode računa o njima pri izgradnji novih prometnica.
– Imamo vrlo mali broj biciklističkih staza, samo onu prema Ninu, a na starim gradskim prometnicama o tome se nije vodilo računa i sada se te staze teško mogu napraviti, ali nove prometnice napravljene bez staze ne bi se smjele puštati u promet, kazao je Neven Pavić, tajnik Biciklističkog kluba Zadar.
Zagrebački biciklisti su se požalili i na česte kazne koje moraju plaćati policiji, a kazne su česte i u Zadru. Prošle godine su tako samo za vožnju po Poluotoku i preko Gradskog mosta djelatnici Prve policijske postaje prosječno ispisivali pet kazni tjedno. Prema zakonu, za promet su zabranjene pješačke zone i bicikl se smije samo gurati pokraj sebe, kao što je slučaj i na pješačkim prijelazima. Za prekršaj je kazna 300 kuna. Zadarski biciklisti kažu kako se zakona treba pridržavati te da i nije u redu voziti se tim dijelovima grada, posebno ne brzo.
– Bilo je kazni za vožnju na Poluotoku, jer on je zabranjen za promet, ali zakona se treba pridržavati. Treba postojati reda u biciklizmu, a cijeli problem polazi od djece koja se voze bez kacige. Djeca moraju imati kacigu, a to smo napisali i u pozivu za biciklijadu. Stranci se toga pridržavaju pa čak i kada iznajmljuju bicikle. Zakon se treba provoditi, ali bi kazne ipak mogle biti nešto manje, kaže Pavić.
Još jedan od problema s nedostatkom infrastrukture je i to što biciklisti često moraju voziti na prometnicama, a poznato je da vozači motornih vozila za njih i nemaju previše strpljenja. Česte su prometne nesreće u kojima biciklisti redovito “izvlače deblji kraj”. Kultura vožnje bicikla u Zadru poznata je od davnih dana, a trend poskupljenja goriva dovodi i do povećanog broja biciklista, zbog čega bi se posebna pažnja trebala posvetiti biciklističkoj problematici.
najnovije
najčitanije
Zadarski prsten
AKCIJA ČIŠĆENJA
Uspješno održana akcija čišćenja na Pagu
Hrvatska
ČUDAN NALOG
Djelatnici hitne dobili naputak da koriste velike boce s kisikom: “Pa to je opasno, može doći do eksplozije!”
Ostali sportovi
Formula 1
Tajland želi organizirati utrku Formule 1, vozilo bi se ulicama starog Bangkoka
Hrvatska
MINISTAR
Anušić: Sve je spremno za dolazak prvih šest Rafala u Hrvatsku
Nogomet
Špekulacije
Španjolski mediji uvjereni da je Luka Modrić još potreban Realu, no pored Dinama javio se i jedan klub iz susjedstva
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Zadar
'za zadar'
‘Samo je Kalelarga bila pošteđena’: Stara fotka busa ispod Kopnenih vrata izazvala čuđenje kod Zadrana
Zadar
KRUZER U ZADRU