Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

U Turisthotelu anketiranje djelatnika za prioritetno cijepljenje

06.04.2021. 09:30


Prošlogodišnja sezona svima je ostavila gorak okus. Pandemija koronavirusa jednako je pogodila male poduzetnike u turizmu, kao i velike tvrtke. Iako je prošle godine Zadarska županija ostvarila odlične rezultate, čak najbolje u cijeloj Hrvatskoj, to nije bilo dovoljno da većina poduzetnika ostvari dobit.
Otkazivanje rezervacija i zatvaranje hotelskih i ugostiteljskih objekata, nešto je s čime su se morali nositi i u Turistihotelu – zadarskoj tvrtki koja u sektoru turizma i ugostiteljstva posluje već više od pola stoljeća. Kontinuiranim razvojem kroz desetljeća i uspješnim poslovanjem uvelike su zaslužni za imidž Zadra i okolice kao prepoznatljive i poželjne turističke destinacije.
S ciljem da saznamo ponešto o problemima s kojima su se susreli zbog pandemije koronavirusa, padu poslovanja te planovima i očekivanjima za ovu godinu, kontaktirali smo Franu Skoblara, voditelja Odjela marketinga u Turisthotelu.


Projekti u teškoj godini
– Prioritet nam je uvijek bila zaštita zdravlja i sigurnosti naših djelatnika i gostiju. Da smo u tome uspjeli govori činjenica kako tijekom sezone nije zabilježen niti jedan slučaj zaraze u našim objektima. Pripisujemo to poduzetim preventivnim mjerama, strogim higijenskim protokolima, ali i okolnostima koje su nam u ovoj situaciji išle u prilog: bilo da se radi o klasičnom kampiranju ili o smještaju u mobilnim kućama, glamping šatorima ili apartmanima, faktor rizika u odnosu na ostale oblike smještaja u turizmu bio je znatno niži, navodi Skoblar dodajući kako su u prošloj sezoni, s obzirom na pandemiju, ostvarili zadovoljavajuće financijske rezultate.
– Suprotno prvotnim očekivanjima i najavama, što se smještajne ponude tiče, najbolje rezultate ostvarili su apartmani u Zaton Holiday Resortu. Najranjiviji se u okvirima pandemije pokazao Boutique Hostel Forum što i nije iznenađenje s obzirom na ovisnost hostela o zračnim prijevoznicima i avio gostima, kaže Skoblar pojasnivši kako su prošle sezone ostvarivali različite poslovne rezultate, ovisno o vrsti smještajnih objekata koje imaju u ponudi.
Iz Turisthotela su nam pojasnili kako su svoj luksuzni Zaton Holiday Resort prošle godine otvorili 25. svibnja, mjesec dana kasnije nego prijašnjih godina. Odluku o otvaranju su donijeli čim su ostvareni preduvjeti za sigurna međunarodna putovanja. Unatoč slabijem početku sezone, vrhunac posjećenosti, koji se tradicionalno očekuje u srpnju i kolovozu je protekao iznad njihovih očekivanja. Kraj ljetne sezone i ulazak u posezonu obilježio je pad prometa uvjetovan pogoršanjem epidemiološke situacije u Republici Hrvatskoj te negativnim preporukama vlada Slovenije, Austrije, Italije i Njemačke koje su uslijedile.
– Pandemiji usprkos, uspjeli smo dovršiti nekoliko značajnih projekata te osigurati razinu usluge na koju su naši gosti već godinama navikli. Osim proširenja i modernizacije središnje kuhinje, nastavili smo s projektom hortikulturnih uređenja, intenzivnog pošumljavanja te uređenja linearnog parka u dijelu resorta koji je najviše stradao u nevremenu iz 2019. godine. Osim navedenih zahvata, glavna zadaća bila je i temeljita obnova plažnog restorana i bara Mareta u sklopu dugoročnog Turisthotelovog plana unaprjeđenja ugostiteljske usluge i ponude u Zaton Holiday Resortu, osvrću se u Turisthotelu na uspjehe i napretke u poslovanju, koje su ostvarili u teškoj godini obilježenoj pandemijom koronavirusa.


Ostvarivanje epidemioloških i higijenskih standarda
Poduzetnici u turizmu i turističke zajednice ove su godine bogatiji za iskustva iz prošle sezone. Vlada Republike Hrvatske imala je više vremena pripremiti kvalitetnije epidemiološke mjere, koje pogoduju poslovanju i nude adekvatnu zaštitu zaposlenika i turista. U Turisthotelu nadaju se kako će ove godine epidemiološka situacija biti povoljnija. Laka dostupnost cjepiva i testova u emitivnim zemljama te protokoli za međunarodna putovanja trebali bi olakšati putovanja i ukloniti nedoumice koje potencijalni turisti mogu imati oko putovanja u Hrvatsku.
– Na nadolazeću sezonu gledamo s dozom zdravog optimizma. Iako cjepivo neće u potpunosti eliminirati sve probleme s kojima se industrija putovanja i turizma susreće, vjerujemo da će uz široku dostupnost brzih testova ipak značajno utjecati na sezonu ispred nas te da će ova sezona u konačnici označiti početak oporavka od razornog učinka pandemije. Svjesni smo pritom da povratak na predpandemijske brojke zasada nije realno očekivati. U usporedbi s prethodnom godinom očekujemo rast prometa u našim smještajnim objektima, a razlog za optimizam pripisujemo već spomenutim eksternim faktorima kao što su očekivana dobra epidemiološka slika u Hrvatskoj i na ključnim tržištima, stupanj procijepljenosti populacije i dostupnost brzih testova, ističe Skoblar dodajući kako su i prošle godine provodili stroge preventivne mjere te higijenske i sigurnosne protokole i učinili maksimum da gostima osiguraju siguran i ugodan boravak.
Ministarstvo turizma i Vlada Republike Hrvatske već su donijeli paket smjernica za postupanje u zaštiti od pandemije koronavirusa. Namijenjen je svim poduzetnicima u turizmu. U njemu su predstavljene smjernice za svakodnevno poslovanje u pandemiji. Najvažniji aspekt poslovanja ove sezone biti će ostvarivanje epidemioloških i higijenskih standarda. Iz Turisthotela poručuju kako kontinuirano brinu o kvaliteti higijenskih standarda koji se primjenjuju u svim objektima u njihovu vlasništvu.




Pozitivan imidž Zadra i županije – pozitivan ishod sezone
– Nadolazećoj sezoni pristupamo bogatiji za iskustvo iz prethodne kad su također bile na snazi stroge epidemiološke smjernice nadležnih tijela. Iste smo pravovremeno implementirali u svoje poslovanje te ih se maksimalno pridržavali tijekom čitave sezone. Pozdravljamo inicijativu Hrvatske turističke zajednice da se putem nacionalne sigurnosne oznake – Safe Stay in Croatia, uoči turističke sezone, zemlja na ključnim emitivnim tržištima pozicionira kao sigurna i poželjna destinacija. Bilo da je riječ o smještaju, ugostiteljskim objektima za prehranu i točenje pića, plaži ili bazenskom kompleksu, svi segmenti naše ponude udovoljavaju sigurnosnim protokolima i smjernicama nadležnih tijela, naglašava Skoblar dodajući još kako se intenzivno počelo govoriti o važnosti cijepljenja djelatnika u turizmu, naročito onih koji dolaze u izravan kontakt s klijentima.
Pozitivan ishod ove sezone temeljit će se na pozitivnom imidžu Zadra i županije na emitivnim tržištima te pozicioniranju destinacije kao sigurnog odredišta za putovanje, gdje turisti mogu uživati u svim ljepotama gradova i općina u županiji uz smanjeni rizik od zaraze koronavirusom. Logičnom se tada nameće nedavna odluka Ministarstva za turizam i sport o stavljanju djelatnika u turizmu na prioritetnu listu za cijepljenje šire populacije. I u Turisthotelu provode konzultacije sa svojim djelatnicima.
– Jedan od preduvjeta za uspjeh u nadolazećoj sezoni bit će i kvalitetna komunikacijska strategija s ciljem pozicioniranja Republike Hrvatske i zadarske regije kao dobro pripremljene destinacije koja svojim gostima može jamčiti siguran i kvalitetan boravak.
Način da se to postigne je i prioritetno cijepljenje turističkih djelatnika. U sklopu inicijative Ministarstva turizma i sporta, upravo smo u postupku anketiranja naših djelatnika vezano za prioritetno cijepljenje. Prve reakcije su vrlo ohrabrujuće. Naglašavamo ovim putem kako će Turisthotel poštovati slobodnu volju svakog pojedinog djelatnika te ni na koji način neće pitanje cijepljenja nametati kao uvjet zasnivanja radnog odnosa ili slično, kaže Skoblar, objašnjavajući stav tvrtke o važnosti cijepljenja zaposlenika u turizmu.


Očuvanje radnih mjesta
Zbog promjena u poslovanju, koje su došle s pojavom pandemije koronavirusa, u Turisthotelu su se morali prilagoditi promjenama u sektoru pripreme hrane.
– Kad je riječ o Turisthotel Cateringu, većina prometa trenutno se odnosi na dostavu toplih obroka, a tek manji dio na klasični catering s posluživanjem. Postupamo sukladno aktualnim mjerama i preporukama, od edukacije djelatnika, primjene higijenskih standarda do pridržavanja propisanoga maksimalnog broja gostiju na otvorenim terasama. Klasičnoga buffet stola nema, već goste poslužuju naši djelatnici, navode iz Turisthotela.
S obzirom na neizvjesnost oko nadolazeće turističke sezone, postavlja se pitanje trebaju li smještajni i ugostiteljski objekti raditi s manjim brojem zaposlenika ili ne. Teško je predvidjeti kako će se razvijati situacija s pandemijom i ograničenjima putovanja u emitivnim zemljama. Rad s punim kapacitetom djelatnika je neophodan, ali predstavlja veliki rizik ukoliko sezona podbaci. Iz Turisthotela poručuju kako ne namjeravaju otpuštati radnike u stalnom radnom odnosu.
– Ne razmišljamo o otpuštanjima stalnih djelatnika, a isto tako planiramo zadržati sve djelatnike korisnike mjere stalni sezonac. Trenutno su otvoreni natječaji za sezonska radna mjesta, a opseg zapošljavanja ovisiti će o potrebama naših objekata. U ovom, za gospodarstvo izazovnom periodu, Turisthotel ostaje snažan generator zapošljavanja u regiji, a jedan od prioriteta tvrtke bit će očuvanje radnih mjesta. Unatoč gospodarskoj krizi uzrokovanoj pandemijom, plaće naših djelatnika nisu se mijenjale, a s ponosom ističemo činjenicu da smo svim našim stalnim djelatnicima isplatili božićnicu i uskrsnicu, kaže Skoblar.


O broju gostiju
Upitali smo namjeravaju li u Turisthotelu, zbog epidemioloških mjera, ograničiti broj gostiju koji će u isto vrijeme biti u mogućnosti koristiti smještajne kapacitete u njihovim objektima.
– Bilo da se radi o klasičnom kampiranju ili o smještaju u mobilnim kućama, glamping šatorima ili apartmanima, faktor rizika u odnosu na ostale oblike smještaja u turizmu znatno je niži. Slijedom navedenoga, a uzevši u obzir smanjenu potražnju za našim uslugama smještaja u odnosu na predpandemijsko razdoblje, u ovom trenutku ne planiramo dodatne restrikcije u pogledu broja gostiju u smještajnim objektima u Zaton Holiday Resortu. Odluku smo spremni revidirati u svakom trenutku ukoliko se za tim ukaže potreba. Kad je riječ o Boutique Hostelu Forum, broj gostiju je ograničen u hostelskim dormitorijima dok kod privatnih soba za restrikcijom ovakvog tipa nema potrebe, zaključuju iz Turisthotela.