Majstorska djela naive vraćaju se iz Zadra u Podravinu

Slika korisnika valentinam
Zatvorena izložba "Hlebinska škola u Zadru"
Župan Božidar Longin je ovom prigodom istaknuo kako je naiva postala brend podravskog kraja i kako mu je zadovoljstvo što su i zadarski posjetitelji bili u prilici vidjeti izloženo, radove koji, kako je rekao - vraćaju u djetinjstvo, u snove
Marin GOSPIĆ
Izložbu je vidjelo tisuću posjetitelja, a jučer je bio zadnji dan za razgledavanje

Naiva je otišla iz Zadra! U nedjelju je zatvorena izložba "Hlebinska škola u Zadru", izbor iz Zbirke naivne umjetnosti Muzeja grada Koprivnice i Zbirke pijetlova u vlasništvu tvrtke Podravka, koji su posjetitelji imali prilike vidjeti od 5. travnja. Izloženi su bili autori i autorice Hlebinske škole, počevši od 30-ih godina prošlog stoljeća: autori 1. generacije (Ivan Generalić, Mirko Virius, Franjo Mraz), 2. generacije (Ivan Večenaj, Mijo Kovačić, Dragan Gaži, Franjo Filipović, Martin Mehkek…), 3. generacije (Ivan Lacković-Croata, Franjo Vujčec, Stjepan Večenaj…) kao i autori koji i danas nastavljaju istu tradiciju (Ivan Andrašić, Zlatko Štrfiček, Dražen Tetec, Zlatko Kolarek, Đuro Jaković…).

Uz slike, postav je brojio i kipare, od starih majstora do danas živućih: Mate Generalića, Dragice Belković, Bare Mustafa, Zvonimira Dangubića i drugih. Širinu naivne umjetnosti, pak, demonstrirali su tzv. autsajderi: Drago Jurak, Zvonimir Krancelbinder, Željko Korošec, Franjo Klopotan i Ana Matina. Posebnu cjelinu postava činila je Podravkina soba pijetlova, radovi autora od 1960-te do danas.

Izložbu su zatvorili župan Zadarske županije Božidar Longin i župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren, a njihovom obraćanju uzvanicima predhodio je govor ravnatelja Muzeja grada Koprivnice Roberta Čimina koji je, između ostalog, naglasio kako je izložba dio proslave obilježavanja 50. godina Galerije naivne umjetnosti Hlebine, čija će završnica biti idući vikend u galeriji. Čimin je upoznao okupljene i s brojem posjetitelja koji je u mjesec dana iznosio 1000 ljudi.

Longin je rekao kako je naiva postala brend podravskog kraja i kako mu je zadovoljstvo što su i zadarski posjetitelji bili u prilici vidjeti izloženo, radove koji, kako je rekao - vraćaju u djetinjstvo, u snove.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno