Svaka slika odgovor sve većim zahtjevima koji se nameću kod oblikovanja vlastitog identiteta u prostoru i vremenu

Slika korisnika mkvanja
Velikim platnima u Galeriji Zadarta predstavio se Zoran Džapo
Osnova svega svakako je priroda, odnosno posljedice koje ostavlja na mene, preobličena, interventno ogoljena, pojednostavljena, a po potrebi nadograđena i samo u odjeku predstavljena. S izvorom se ne nadmećem i ne sukobljavam nego ga preobražavam i zaustavljam u prostoru slike, kazivao je Džapo
Željko KARAVIDA
Otvorenje u Galeriji Zadarta

Velikim platnima u Galeriji Zadarta predstavio se preksinoć  Zoran Džapo. Izložba je to koja je posvjedočila o ustrajnom slikarstvu  Zorana Džape u kojem je svaka njegova slika odgovor sve većim zahtjevima koji se nameću kod oblikovanja vlastitog identiteta u prostoru i  vremenu.

- Osnova svega svakako je priroda, odnosno posljedice koje ostavlja  na mene, preobličena, interventno ogoljena, pojednostavljena, a po  potrebi nadograđena i samo u odjeku predstavljena. S izvorom se ne  nadmećem i ne sukobljavam nego ga preobražavam i zaustavljam u  prostoru slike, kazivao je Džapo prije izložbe.

Otvarajući izložbu, likovni pedagog Petar Franulović je citirao nekoliko inserata iz recenzija slikara i povjesničara umjetnosti.

Tako je Ivica Župan rekao kako motivska raznolikost u slikama Zorana Džape govori da autor ne računa sa semantičkom, asocijativnom, literarnom niti bilo kojom drugom vrijednosti odabrana motiva. Time se  pridružuje sve većoj skupini mlađih zagrebačkih slikara, mahom iz klase prof. Igora Rončevića, za čiji je rukopis svojstveno relativiziranje  značenjskog plana slike, pad i dezintegracija mimetičkoga očišćenja od  metaforičnosti i ustrajavanja na čvrstim narativnim predstavama. Ti se  slikari, među njima i Džapo, odlučuju i za kombiniranje na izgled nespojivih poetičkih postupaka i tehnike, poigravanje s epistemološkim  znanstvenim žargonom.

Ljubica Srhoj je zaključila da se u Džapinim slikama može se prepoznati Mondrijanova geometrija, Hodgkingova gestualnost, neomoderni  autori poput P. Doiga, R.B. Kitaja, Kipernbergovska nedosljednost,  Rončevićev slikarski postupak.

- Džapine slike ne stoje umjesto nečega, ona prije, stvaraju predodžbe stvari, osjećaja, odnosa, ili ih pak pobuđuju, aktiviraju u gledatelju. Njihova kvaliteta ili uvjerljivost ovise upravo o tome procesu pobuđivanja na tumačenje. O taj proces morat će se omjeriti i njihove slike, napisala je Ljubica Srhoj

Džapina kolegica iz Udruge Zadart Maja Pavin Radeljac naglasila je  da formu na Džapinim slikama ne određuju samo fizičke osobine materijala već i način predstavljanja koji umjetnik koristi. Nagle, oštre, ali  uvijek kratkotrajne dojmove on zaustavlja u trenutku kad ih prepoznaje  kao interakciju vlastitih nakana ii zakona slikarstva.

O autoru

Zoran Džapo rođen je 1953. u Zenici. Pri tamošnjoj gimnaziji polaznik je dvogodišnje škole crtanja kod prof. Ljubomira Perčinlića. Od  1970. živi u Zadru gdje je 1983. godine polaznik jednogodišnje škole crtanja kod prof. Igora Gluića i Nila Karuca. Od tada, pet godina za redom, nastupa u zadarskom Salonu mladih. Ključno je bilo upoznavanje  s prof. Igorom Rončevićem s kojim surađuje do današnjih dana. Zoran  Džapo je član je udruga Zadart Zadar, HDLU-a Zagreb, Rovereschi – Senigalia, Italia.

Dosadašnje izložbe

Samostalne

2005. godine Galerija Decumanus – Krk

2005. godine Galerija Cekao – Zagreb

2006. godine Galerija O.K. M.M.C. – Rijeka

2007. godine Gradska loža – Zadar

2007. godine Vladimir Filakovac – Zagreb

2009. godine Galerija Arsenal Zadar (Z. Džapo - I. Rončević - S. Kujundžić)

2010. godine Galerija Grada Crikvenica

2010.-2018.-Galerija ZadArta-samostalne izložbe

Skupne

Salon mladih Zadar – Galerija umjetnina od 1985. do 1989. godine

1987. godine Iška kolonija – Dom JNA Zadar

2000. godine Hangar, Zadar – Zadart

2000. godine Galerija Leada, Zadar – Zadart

Izložba zadarskih slikara i kipara, Državni arhiv Zadar – 2002. godine

Galerija Nazor, Zagreb – 2002. godine (Džapo, Krizman Aldo, Gagić  B., Rončević Igor i Zanki Josip)

Gradska straža 2003., 2004. godine

Galerija Ulrich, Zagreb – 2003. godine

Dom HDLU Zagreb od 2004. do 2016. godine

Muzej Grada Zadra – Gradska loža, 2007. godine

2007. godine, Uskršnja izložba, Galerija Filakovac Zagreb (21 autor)

2011. godine Internacionalna izložba u Temišvaru (Rumunjska) i Budimpešti (Madžarska), 150 autora, po pozivu Elisabeth Lili Ochsenfeld

2012. godine izložba Senigalia, Italia – Zadart

2014. godine Piesso, Italia – Zadart

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno