INOVATIVNI ZADAR Na vrhuncu izolacije tri stanara prerasla Inkubator

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Kriza tjera na kreativnost, veliki interes za oslobođene prostore
Prethodni stanari su ‘narasli’ i od 1. travnja otišli u veće prostore pa su se oslobodila tri prostora za koje je natječaj završio prije 15-ak dana. Javilo nam se čak deset zainteresiranih. Imali smo intervjue i svih smo pitali kako su osjetili ovu krizu, s obzirom da svi oni ipak najčešće pomalo počnu negdje raditi pa se onda obrate nama. Kažu da su zatišje iskoristili za razvoj ili su poradili na inovativnosti, oni koji se bave s turizmom, radili su na promociji destinacije, ističe Alan Kociper, direktor Inovativnog Zadra
Zvonko KUCELIN
Inovativni Zadar kao potporna institucija u mnogočemu može biti i ogledni primjer za poduzetnike

U jeku koronakrize koja je prodrmala cijelo gospodarstvo, htjeli smo vidjeti kako se snalaze oni najmanji koje je ova kriza pogodila na samim počecima poduzetničkog života. U Inovativnom Zadru atmosfera je malo kisela pa ipak nisu bili baš od volje pričati s novinarima. Uspjeli smo doduše čuti priču Selme Čmelik koja se u svemu ovome preorijenitrala i jako dobro snašla. Kad se sve zbroji, cjelokupna slika u Inkubatoru nije uopće loša, već možda samo »zamrznuta«. Ne zadugo, nadajmo se.
Optimistični su i Alan Kociper, direktor Inovativnog Zadra i Ana Odvitović, voditeljica sektora razvoja poduzetničke infrastrukture, jer ipak nitko od korisnika prostora u Inovativnom Zadru nije otišao, a za one prostore koji su se oslobodili na početku samoizolacije, interes novih stanara je bio jako velik.

Kriza uvijek tjera na inovativnost

- Prethodni stanari su ‘narasli’ i od 1. travnja otišli u veće prostore pa su se oslobodila tri prostora za koje je natječaj završio prije 15-ak dana. Javilo nam se čak deset zainteresiranih. Imali smo intervjue i svih smo pitali kako su osjetili ovu krizu, s obzirom da svi oni ipak najčešće pomalo počnu negdje raditi pa se onda obrate nama. Kažu da su zatišje iskoristili za razvoj ili su poradili na inovativnosti, oni koji se bave s turizmom, radili su na promociji destinacije i tako dalje. Kriza uvijek tjera na inovativnost, govori Odvitović te nas vodi kroz prazne hodnike Poduzetničkog inkubatora Inovativnog Zadra. Konferencijske sale s prozirnim staklenim zidovima bile su u tom trenutku prazne, ali iza brojnih zatvorenih vrata stanara inkubatora radi se punom parom. Neki su tijekom izolacije radili od kuće, a neki su cijelo vrijeme dolazili na radno mjesto.
- Svi traže način kako odgovoriti na ovu krizu, žilavi su, kaže Odvitović te nas uvede kod Selme Čmelik u marketinšku i turističku agenciju Zona Plus u kojoj su zaposlene tri osobe.
- Agencija je specijalizirana za marketing za tvrtke u nautičkom turizmu. S obzirom da sam u jednoj takvoj radila, poželjela sam otići korak dalje i učiniti nešto za sebe. I tako već četiri godine uspješno radim u svojoj agenciji Zona Plus, koroni usprkos, kaže Selma.
Prvo je za agenciju koristila prostore u COIN centru, potom je bila u jednom uredu u gradu da bi prošle godine u 7. mjesecu došla u Inkubator.
- Kako je nastupila epidemija, dogodilo nam se isto što i većini ‘uslugaša’ u turizmu - otkazani su ugovori, a postojeći dugoročni ugovori su smanjeni na najniže cijene. Nakon prvog šoka i svih faza prihvaćanja situacije koje sam sve prošla u vrlo kratkom roku, našla sam način kako se prilagoditi. Radionice o marketingu koje sam prije znala držati uživo, prebacila sam online, govori Čmelik, dodajući da se to dogodilo sasvim spontano, kao odgovor na potrebu malih firmi da se u ovoj situaciji što bolje prikažu online. Nije to bio neki razrađeni biznis-model, već je nastalo kao pomoć malim poduzetnicima.

Odskočna daska

- I tako sam imala 15 takvih radionica s različitim subjektima, a reklama mi ni nije trebala, već se preporuka vrlo brzo proširila sama od sebe. Radila sam s različitim profilima, ali najviše s edukatorima da im pomognem da svoje programe transformiraju na online platformu te kako da budu vidljivi svojim korisnicima putem društvenih mreža. Sad se nadam, a već se i događa, da se, uz ovaj dio posla, vraćamo i u stare tračnice. Istna da su tvrtke rezale budžete za marketing, što je prirodno i razumljivo, ali s druge strane, treba i tu biti oprezan i gledati dugoročno jer ako nisi vidljiv svojim korisnicima, onda se možeš samo vrtiti u krugu, govori Čmelik, dodajući da se svatko u krizi treba zapitati što može učiniti da okrene stvari u svoju korist, umjesto da zaglavi u očajavanju.
Za Zonu Plus, kao i sve ostale stanare, kako dodaje direktor Kociper, počeci u Poduzetničkom inkubatoru su jako dobra odskočna daska.
- Povoljan najam od 13 kuna po kvadratu za prostor s dobrim pristupom, skladištem, parkiralištem... Ne može se mjeriti s uobičajenim cijenama nekog poslovnog prostora. Tu je i interakcija s ostalim poduzetnicima, razmjena iskustva te podrška samog Inovativnog Zadra kroz seminare i radionice na teme probrane upravo iz njhovih najčešćih pitanja i nedoumica, govori Kociper.
Upravo je u tom cilju u tijeku projekt InZad MSP- moderni servis za poduzetnike, vrijedan 500.000 kuna koji je Inovativni Zadar prijavio na natječaj Hamag Bicroa i Ministarstva regionalnog razvoja te dobio bespovratna sredstva u iznosu 75 posto vrijednosti projekta.
- Radi se o projektu za prateće programe potpornih institucija kojim osnažujemo lokalnu poduzetničku zajednicu organiziranjem radionica i savjetovanja,umrežavanjem javnih institucija i poduzetnika, pružanjem informacija o aktualnim projektima, mogućnostima financiranja i slično. Ujedno, kroz ovaj projekt jačamo i samu instituciju, osiguravajući plaće zaposlenika, isto kao i redizajnom naše web-stranice koji ćemo isto provesti kroz ovaj projekt, pojašnjava Odvitović.

Webinari

Inovativni Zadar kao potporna institucija u mnogočemu može biti i ogledni primjer za poduzetnike. Pritom je zanimljivo je izdvojiti kako 50 posto plaća svih svojih zaposlenika osiguravaju kroz EU fondove.
- Time rasterećujemo lokalni proračun, ali i jačamo svoje resurse. Imali smo zaposlenih dvoje mladih kolega na stručnom osposobljavanju tijekom kojeg su oni napisali novi projekt kojim će si osigurati plaće za još dvije godine i na taj su način sebi osigurali i radno mjesto još barem dvije godine, pojašnjava Odvitović.
Kroz projekt Modernog servisa za poduzetnike InZad će organizirati ipak, takozvane webinare, prilagođavajući se epidemiološkim mjerama - 16 radionica i 3 okrugla stola. Među prvim predavačima su Toni Milun i Velimir Srića. Tema je aktualna: »Kako održati, unaprijediti i poboljšati društveno odgovorne inovacije putem digitalnih komunikacijskih kanala?«.
Napuštajući Inkubator razmišljamo kako interes za prostore, novi projekti, podrška kroz radionice i seminare te lagani zamah koji se, bojažljivo doduše, događa u turizmu i cjelokupnom gospodarstvu, ipak daju natruhe pozitivnih vremena pred ovim malim poduzetnicima.

 

Tražit će se brod više

Kako kaže Selma Čmelik, ovo malo od sezone što će ipak biti, treba znati dobro iskoristiti.
- Pozitivno je što rezervacije za chartere u nautičkom turizmu u 6., 7. i 8. mjesecu nisu otkazane. S obzirom da se nautički turizam uklapa u mjere socijalne distance, smatram čak da će se u kolovozu tražiti čak i brod više. Pa će se oni koji možda inače idu u hotele, ove godine odlučiti za brod. Što se tiče smještaja, ponuda je ogromna, a gostiju će biti malo. Ipak, nešto će ih ipak biti i treba se znati za svakog od njih izboriti, pridobiti pažnju, a tu opet igra marketing. Neće nam biti kao lani, ali nešto će ipak biti. A i to nešto je potrebno da pokrene lančanu rekaciju da sve malo živne, rekla je Čmelik.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3.7 (3 glasova)