Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Od danas za Sali “Olea”, a za Ist “Krilo”

Autor: Ivana Burica

05.07.2009. 22:00
Od danas za Sali “Olea”, a za Ist “Krilo”

Foto: Zvonko KUCELIN



Nakon što se neposredno po povratku s godišnjeg remonta u petak pokvario katamaran “Mediteran”, koji inače prometuje na liniji 9403 Zadar – Sali – Zaglav, samo dan kasnije havariju je doživio i katamaran “Silba”, koji održava liniju 9403 Ist – Molat – Zadar. Tu je liniju preuzeo katamaran “Olea”, a za Sali i Zaglav je većinu putovanja tijekom vikenda te jučer, kao i prvo današnje putovanje, vozio stari i spori trajekt Sv. Juraj
“Dođi na Dugi otok”, naslov je ljetnog hita u kojem poznati zadarski pjevač Đani Maršan veselo pjeva o ljepotama najvećeg otoka zadarskog arhipelaga.
No, kako život najčešće nije idiličan kao pjesme, tako će se i oni koji žele stići ili otići s Dugog otoka ovih dana najprije dobro iznervirati. Nakon toga vjerojatno im ni Dugi otok više neće biti toliko lijep i primamljiv.
Naime, svima je poznato da se zbog radova u Malom Ždrelcu za južni dio Dugog otoka plovi obilaznim i značajno duljim putem – oko Velog Ždrelca. Kad na toj liniji plovi katamaran razlika u trajanju putovanja i nije toliko drastična – umjesto 35 do 40 minuta, do Sali se putuje oko sat vremena. Dugootočani su na to već naviknuli, a vozni red prilagođen je tako da oni koji rade u Zadru ili pak iz Zadra na posao putuju na Dugi otok mogu stići na vrijeme.
Unazađeni tridesetak godina
No, ono što se dogodilo prošlog vikenda, ujedno i prvog udarnog vikenda ovogodišnje turističke sezone šokiralo je putnike na spomenutim linijama, kojima je samo ostalo da konstatiraju kako se razina putničkog prijevoza, barem kada je Dugi otok u pitanju, umjesto da napreduje, odjednom vratila tridesetak godina unazad.
Nakon što se neposredno po povratku s godišnjeg remonta u petak pokvario katamaran “Mediteran”, koji inače prometuje na liniji 9403 Zadar – Sali – Zaglav, samo dan kasnije havariju je doživio još jedan katamaran na zadarskom području – “Silba”, koji održava liniju 9403 Ist – Molat – Zadar. Tu je liniju preuzeo katamaran “Olea”, a za Sali i Zaglav je većinu putovanja tijekom vikenda te jučer, kao i prvo današnje putovanje vozio trajekt Sv. Juraj.
Riječ je o prilično sporom trajektu proizvedenom davne 1980. godine pa je putovanje iz Zaglava do Zadra u najboljem slučaju trajalo dva sata i petnaest minuta. Osim što je spor, trajekt Sv. Juraj ima i premalen salon, tako da se primjerice na putovanju s polaskom u 20 sati iz Zaglava u nedjelju većina putnika morala do 22.15 smrzavati na palubi trajekta. Jer, iako dnevne temperature već nalikuju ljetnima, večernja plovidba u nenatkrivenim dijelovima trajekta i to po vjetrovitom vremenu, sve je samo ne ugodna.
Je li Jadrolinija spremna?
– Situacija je katastrofalna. Ljudi više ne mogu računati da će stići ujutro na posao. Osim toga, svi izbjegavaju putovati dva i pol sata u starom trajektu, pa ako je moguće, odnosno oni koji se snađu za prijevoz, u Zadar idu preko Brbinja. To naravno dodatno opterećuje i tu liniju. Problem je zatim i što za sjeverni dio otoka nema redovitih autobusnih linija. One su zbog trenutačne situacije trebale biti uvedene danas, ali od toga ništa. Kako čujem, došlo je nekavog nesporazuma između Liburnije i Jadrolinije, kazuje načelnik Općine Sali Zoran Morović, ističući da je u stalnom kontaktu s Jadrolinijom, koja je obećala danas na zadarsko područje poslati brzi brod “Krilo”, koji će na neko vrijeme iznajmiti od privatnog vlasnika.
“Olea” bi tako danas u 15 sati trebala preuzeti liniju za Sali i Zaglav, a “Krilo” će ploviti prema Istu. Morović dodaje da je dobio obećanje da će autobus za Brbinj u utorak ujutro ipak voziti. Polazak iz Sali je u 5 sati, u 5.05 iz Zaglava, u 5.10 iz Žmana te u 5.15 iz Luke, kako bi se stiglo na trajekt s polaskom iz Brbinja u 5.45 sati. Ovo je posebno važno za one koji moraju stići na posao, budući da je Sv. Juraj iz Zaglava jutros isplovio u 7.30 sati te je u Zadar stigao nešto prije 10 sati.
– Razumijemo da se dogodila “pegula”. Prvi je put pa ćemo oprostiti. No, ako se ovakva situacija ponovi moći će se dovesti u pitanje koliko je uopće Jadrolinija spremno dočekala ovogodišnju turističku sezonu, zaključuje Morović.
Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet doznajemo da ih je Jadrolinija, kao koncesionar na državnoj brzobrodskoj liniji 9406 Zadar-Zaglav-Sali, u petak izvijestila o teškoćama koje su nastale na liniji za Zaglav i Sali nakon havarije brzog broda “Mediteran” koji održava tu liniju.
Nema rezervnih brodova
Umjesto tog broda, u petak je dva putovanja do Dugog otoka obavio je trajekt ‘Sv.Juraj’, a jedno brzi brod ‘Olea’.
– U subotu 4. srpnja 2009. Jadrolinija je izvijestila Agenciju ZOLPP da je došlo do havarije i na brzom brodu ‘Silba’ koji održava liniju 9403 Ist-Molat-Zadar, pa je tu liniju preuzeo brod ‘Olea’. U tom trenutku brodar više nije imao nijedan slobodan brzi brod koji bi preuzeo liniju za Sali, a niti je na Jadranu mogao pronaći brzi brod koji bi uzeo u najam.
Kako bi se održao sustav pomorskih veza s otocima, Agencija ZOLPP je iznimno dopustila da liniju 9406 održava trajekt ‘Sv.Juraj’. U subotu je trajekt obavio jedno, a brzi brod ‘Olea’ dva putovanja na liniji 9406. U nedjelju je trajekt ‘Sv.Juraj’ obavio dva, a trajekt ‘Vladimir Nazor’ jedno putovanje do Dugog otoka.
U ponedjeljak je sva tri putovanja obavio ‘Sv.Juraj’. Kod zamjenskih putovanja trajektom, Jadrolinija je do odredišta na Dugom otoku osigurala autobusni prijevoz, informirao nas je Marijan Žuvić, voditelj službe za informiranje Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Žuvić dodaje da je Jadrolinija u ponedjeljak Agenciju ZOLPP izvijestila da je osiguran brzi brod ‘Krilo’, koji će preuzeti liniju 9403, tako da će se stanje normalizirati u utorak.
On je potvrdio i da će prvo jutarnje putovanje za Zaglav i Sali obaviti “Sv.Juraj” te da nakon toga liniju preuzima brzi brod ‘Olea’.
Na upit o broju i prosječne starosti brzih brodova na Jadranu iz Agencije ZOLPP dobili smo sljedeći odgovor:
– Na Jadranu ima ukupno 16 brzobrodskih linija od kojih 8 održava Jadrolinija i 8 privatni poduzetnici u brodarstvu. Svi brodovi koji održavaju brzobrodske linije u cijelosti udovoljavaju zakonskim odredbama o starosti brodova na koncesioniranim linijama.