Nakon čipke, sira, pršuta i likera na redu su vina

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN
Nadaleko poznati zadarski liker Maraschino

Kako bi se povećala konkurentnost neke zemlje na svjetskom tržištu i njezini proizvodi potrošačima učinili što privlačnijima, potreba ulaganja u stvaranje brandova i promoviranje visoko kvalitetnih proizvoda ističe se sve više. Dodana vrijednost, kako navode stručnjaci, ono je što proizvod dobiva brandiranjem, a to znači da pored kvalitete i prepoznatljivog izgleda stječe i neke druge, neopipljive komponente koje ga izdvajaju od konkurencije.

Među njima osobito se ističu imidž proizvoda i stvaranje emocionalne komunikacije s kupcem koji od brandiranog proizvoda očekuje potvrdu iskazane vrijednosti. Krajnji rezultati očituju se u njegovoj povećanoj potražnji, te naposljetku u ostvarenom profitu.

Zaštita autohtonih proizvoda

Zaštita autohtonih proizvoda oznakom zemljopisnog podrijetla i oznakom izvornosti proizvodima daje dodatnu vrijednost, pridonoseći prepoznatljivosti područja iz kojega potječu. I označavanje kvalitetnih hrvatskih proizvoda korištenjem znakova "hrvatska kvaliteta" i "izvorno hrvatsko" domaćim proizvodima omogućuje da postanu prepoznatljivi na tržištu, s nastojanjima ostvarenja cilja da ih kupci kupuju s povjerenjem. Spomenute oznake, naime, ukazuju potrošačima da je riječ o proizvodima koji predstavljaju sam vrh određene ponude, kao i proizvodima koji uključuju značajke hrvatske tradicije.

Znak "hrvatska kvaliteta" ima tako ukupno 235 proizvoda, a među 116 proizvoda nositelja oznake izvorno hrvatsko su i paška čipka i paški sir, posedarski pršut, kao i nadaleko poznati zadarski liker Maraschino. Kvalitetne robne marke promiču se i mnogim akcijama, sve kako bi domaći proizvodi, a s njima i nacionalni identitet postali prepoznatljivi, ne samo u lokalnim, veći u širim međunarodnim okvirima.

- Brandiranje i promocija autohtonih proizvoda u razvoju tržišne konkurencije najvažnije je što može biti, jer bez toga je teško opstati. Mi smo još uvijek maleni pa udruživanje proizvođača u tom smjeru otvara mogućnosti, kaže Zvonko Šupe, direktor Turističke zajednice Grada Zadra, potvrđujući kako su razvijanje brandova i isticanje kvalitetnih domaćih proizvoda, svakako vrlo značajni za upoznavanje identiteta jednoga kraja.

- Sve vezano za kvalitetu povezuje se s brandom, kao na primjer čuveni zadarski Maraschino. Po prvi put krenuli smo i sa zadarskim vinima, koji imaju veliku šansu što zbog blagodati, ali i pametnih rješenja. Tu su i sirevi, maslinovo ulje. Sve su to naše osnovne stvari, kaže Šupe, izražavajući nadu kako će se unatoč trenutno teškim vremenima, novim integracijama, uz pamet, trud i muku u budućnosti ostvariti pozitivni rezultati.

Brendiranje destinacija

Uz promoviranje kvalitetnih proizvoda, u tržišnom natjecanju i privlačenju investicija, u prvi plan sve se više stavlja značaj brandiranja destinacija odnosno samih gradova i regija. Za privlačenje turista i gradovi trebaju biti prepoznatljivi i nudititi originalnost i autentičnost, kao i kvalitetu u svim segmentima ponude kako bi osigurali konkurentnost odnosno ostvarili željene rezultate.

- Cijeli grad je kulturni spomenik i bogata zadarska baština svakako je, uz klimu i prirodne resurse, prva stvar kojom se može pohvaliti. Zadar u tom segmentu može najviše ponuditi, ali sigurno je da i mi sami trebamo pridonijeti. Neke stvari potrebno je urediti i bolje predstaviti. Grad je svakako cjelina koja u kulturnom smislu može najviše dati, kaže Šupe, naglašavajući pritom kako se, kada je o brandiranju destinacija riječ, prvenstveno treba raditi na ostvarenju prepoznavanja cijele zemlje, a potom i na prepoznatljivosti gradova kao odredišta koja vrijedi posjetiti. Zadar je, dodaje Zvonko Šupe, u njoj već jako dobro valoriziran te u ukupnom godišnjem kretanju turista sudjeluje sa više od deset posto.

Među cijenjenim proizvodima s oznakom izvorno hrvatsko nalazi se i voćni sirup Amarena, originalan proizvod Maraske Zadar, koji se dobiva iz voćnog soka dalmatinske višnje maraske. Receptura datira iz 1965. godine kada je Maraska prva započela proizvodnju voćnih sirupa u ovom dijelu Europe.

Od 2006. godine nositelj oznake izvorno hrvatsko je benkovački kamen tvrtke Kamen Benkovac d.o.o., čije su odlike njegova izvornost, autohtonost, te način obrade u skladu s ekološkom odnosno ručnom izradom.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno