Po prvi put krenuli smo i sa zadarskim vinima, koji imaju veliku šansu što zbog blagodati, ali i pametnih rješenja. Tu su i sirevi, maslinovo ulje. Sve su to naše osnovne stvari, kaže Zvonko Šupe, direktor Turističke zajednice Grada Zadra
Za privlačenje turista, i gradovi trebaju biti prepoznatljivi i nudititi originalnost i autentičnost, kao i kvalitetu u svim segmentima ponude
Kako bi se povećala konkurentnost neke zemlje na svjetskom tržištu i njezini proizvodi potrošačima učinili što privlačnijima, potreba ulaganja u stvaranje brandova i promoviranje visoko kvalitetnih proizvoda ističe se sve više. Dodana vrijednost, kako navode stručnjaci, ono je što proizvod dobiva brandiranjem, a to znači da pored kvalitete i prepoznatljivog izgleda stječe i neke druge, neopipljive komponente koje ga izdvajaju od konkurencije.
Među njima osobito se ističu imidž proizvoda i stvaranje emocionalne komunikacije s kupcem koji od brandiranog proizvoda očekuje potvrdu iskazane vrijednosti. Krajnji rezultati očituju se u njegovoj povećanoj potražnji, te naposljetku u ostvarenom profitu.
Zaštita autohtonih proizvoda
Zaštita autohtonih proizvoda oznakom zemljopisnog podrijetla i oznakom izvornosti proizvodima daje dodatnu vrijednost, pridonoseći prepoznatljivosti područja iz kojega potječu. I označavanje kvalitetnih hrvatskih proizvoda korištenjem znakova “hrvatska kvaliteta” i “izvorno hrvatsko” domaćim proizvodima omogućuje da postanu prepoznatljivi na tržištu, s nastojanjima ostvarenja cilja da ih kupci kupuju s povjerenjem. Spomenute oznake, naime, ukazuju potrošačima da je riječ o proizvodima koji predstavljaju sam vrh određene ponude, kao i proizvodima koji uključuju značajke hrvatske tradicije.
Znak “hrvatska kvaliteta” ima tako ukupno 235 proizvoda, a među 116 proizvoda nositelja oznake izvorno hrvatsko su i paška čipka i paški sir, posedarski pršut, kao i nadaleko poznati zadarski liker Maraschino. Kvalitetne robne marke promiču se i mnogim akcijama, sve kako bi domaći proizvodi, a s njima i nacionalni identitet postali prepoznatljivi, ne samo u lokalnim, veći u širim međunarodnim okvirima.
– Brandiranje i promocija autohtonih proizvoda u razvoju tržišne konkurencije najvažnije je što može biti, jer bez toga je teško opstati. Mi smo još uvijek maleni pa udruživanje proizvođača u tom smjeru otvara mogućnosti, kaže Zvonko Šupe, direktor Turističke zajednice Grada Zadra, potvrđujući kako su razvijanje brandova i isticanje kvalitetnih domaćih proizvoda, svakako vrlo značajni za upoznavanje identiteta jednoga kraja.
– Sve vezano za kvalitetu povezuje se s brandom, kao na primjer čuveni zadarski Maraschino. Po prvi put krenuli smo i sa zadarskim vinima, koji imaju veliku šansu što zbog blagodati, ali i pametnih rješenja. Tu su i sirevi, maslinovo ulje. Sve su to naše osnovne stvari, kaže Šupe, izražavajući nadu kako će se unatoč trenutno teškim vremenima, novim integracijama, uz pamet, trud i muku u budućnosti ostvariti pozitivni rezultati.
Brendiranje destinacija
Uz promoviranje kvalitetnih proizvoda, u tržišnom natjecanju i privlačenju investicija, u prvi plan sve se više stavlja značaj brandiranja destinacija odnosno samih gradova i regija. Za privlačenje turista i gradovi trebaju biti prepoznatljivi i nudititi originalnost i autentičnost, kao i kvalitetu u svim segmentima ponude kako bi osigurali konkurentnost odnosno ostvarili željene rezultate.
– Cijeli grad je kulturni spomenik i bogata zadarska baština svakako je, uz klimu i prirodne resurse, prva stvar kojom se može pohvaliti. Zadar u tom segmentu može najviše ponuditi, ali sigurno je da i mi sami trebamo pridonijeti. Neke stvari potrebno je urediti i bolje predstaviti. Grad je svakako cjelina koja u kulturnom smislu može najviše dati, kaže Šupe, naglašavajući pritom kako se, kada je o brandiranju destinacija riječ, prvenstveno treba raditi na ostvarenju prepoznavanja cijele zemlje, a potom i na prepoznatljivosti gradova kao odredišta koja vrijedi posjetiti. Zadar je, dodaje Zvonko Šupe, u njoj već jako dobro valoriziran te u ukupnom godišnjem kretanju turista sudjeluje sa više od deset posto.
Među cijenjenim proizvodima s oznakom izvorno hrvatsko nalazi se i voćni sirup Amarena, originalan proizvod Maraske Zadar, koji se dobiva iz voćnog soka dalmatinske višnje maraske. Receptura datira iz 1965. godine kada je Maraska prva započela proizvodnju voćnih sirupa u ovom dijelu Europe.
Od 2006. godine nositelj oznake izvorno hrvatsko je benkovački kamen tvrtke Kamen Benkovac d.o.o., čije su odlike njegova izvornost, autohtonost, te način obrade u skladu s ekološkom odnosno ručnom izradom.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
tiktok
Bidenova kampanja i dalje koristi TikTok iako mu vlada istovremeno prijeti zabranom
Hrvatska
PREGOVORI
HDZ-ov Marko Milić demantira: “Nije se raspravljalo o ministrima i sastavu Vlade sa DP-om”
Rukomet
Priznanje Zadru 2013
Marko Sudinja i Vice Lušić u reprezentaciji mlađih kadeta
Županija
DARIVANJE KRVI
Čak 60 uspješno odrađenih darivanja krvi i 1.800 eura donacije za obrovačku obitelj Marinković
Nogomet
BIVŠI NAPADAČ
Mijatović: Real treba produžiti ugovor Modriću na godinu dana
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Crna Kronika
NAPAD