Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Od taksista se ne možeš braniti

Autor: Vanja Mirčeta

05.08.2012. 22:00
Od taksista se ne možeš braniti

Foto: Zvonko KUCELIN



Situacija je eskalirala, počeli su se događati razni ekscesi, bude sukoba, napada, prijetnji, a bilo je i policijskih intervencija. Došli smo u situaciju da se svim sredstvima borimo za svakog gosta, a to nije lijepo gledati jer mi smo na neki način ambasadori našeg turizma, zaključuje Milenko Begić, predstavnik Podsekcije za taksi


Tražimo samo Ustavom zajamčeno pravo na normalan rad. Nikakve druge povlastice mi ne očekujemo niti tražimo. Kada se stanje na Autobusnom kolodvoru dovede u red, moći ćemo reći da Zadar ima funkcionalnu taksi službu koja svoj posao obavlja uredno, u skladu sa zakonom, civilizirano, a na zadovoljstvo svih, taksista i krajnjih korisnika, naglašava predstavnik Podsekcije za taksi prijevoz Milenko Begić.
Izdano 110 taksi dozvola
 Nezadovoljstvo taksista koji rade na zadarskom Autobusnom kolodvoru ekskalira te su sve češći verbalni, ali i fizički sukobi između predstavnika taksi tvrtki u borbi za svakoga putnika. U pojedinim slučajevima intervenirala je čak i policija što nije bilo nimalo reprezentativno za prvi doticaj turista sa Zadrom.
Zahvaljujući izmjenama Zakona o cestovnom prijevozu, te sukladno tome, izmjenama Odluke o autotaksi prijevozu Grada Zadra, taksi usluga postala je bitno kvalitetnija i jeftinija, a konkurencija oštrija i veća. Prema trenutačnim podacima, Grad Zadar, koji je ovlašten za izdavanje taksi dozvola, izdao je ukupno 110 dozvola za obavljanje taksi djelatnosti.
Jedno od najvećih taksi stajališta na području grada je prostor uz Autobusni kolodvor na kojem je predviđen ukrcaj putnika prema redoslijedu stajanja, uz iznimku ako korisnik izričito želi drugo vozilo. Na tom prostoru u vremenskim intervalima, ovisno o satnicama dolaska, odnosno odlaska autobusa, stvara se velika koncentracija ljudi od kojih su velika većina strani turisti.
– Opisana situacija pogoduje pojedincima, od kojih neki nemaju niti dozvolu za obavljanje taksi djelatnosti da na neprimjeren način “vuku za rukave”, odnosno odvlače putnike s terasa ugostiteljskih objekata, perona, pa čak i iz autobusa, skaču pred njih i nagovaraju ih na korištenje njihovih taksi usluga i usluga smještaja, jer su navodno najjeftiniji i sl. Turistima se postojeće cijene kilometraže zaračunavaju po osobi što nije dobra reklama za Zadar kao reprezentativno turističko odredište, itd. Time ugrožavaju poslovanje ostalih taksi prijevoznika, a zbog nepostojanja adekvatnog nadzora i sankcioniranja nepravilnosti svakodnevne su neugodne i ekscesne situacije, kazuje Begić.
Osim taksi vozača koji žele poslovati u skladu s propisima i na odgovarajućoj poslovnoj razini, ovaj problem ističu i potvrđuju korisnici terasa na Autobusnom kolodvoru, tvrtka Liburnija d.o.o., te drugi autobusni prijevoznici od kojih se, nakon “odvlačenja” putnika u taksi vozilo, traži povrat novca za već kupljene karte, ističe Begić.
Pozitivan primjer u Zračnoj luci
Na sastanku Podsekcije za taksi prijevoz, koji je održan početkom srpnja, jednoglasno je zatraženo da se od Grada Zadra, kao izravno odgovornog, zatraži poduzimanje odgovarajućih mjera kojima bi se suzbilo neprimjereno ponašanje pojedinaca. Kao pozitivan primjer istaknuta je Zračna luka Zadar u Zemuniku, na prostoru na kojem je Općina Zemunik propisala jasna pravila ponašanja, uspostavila službu nadzora, odnosno komunalnog redara i time značajno podignula kvalitetu taksi usluge.
– U Zračnoj luci red povremeno održava komunalni redar, osim ukoliko određeni gost posebno želi neko drugo vozilo. Tamo je situacija zadovoljavajuća iako ima više izdanih dozvola nego parkirališnih mjesta no to ćemo nastojati korigirati do iduće sezone, kazao je Begić.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU