Ovo su ultimativni savjeti za dobru probavu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika katarina.ergovic
OSJEĆAJ TEŽINE
PEXELS/NL
Ilustracija

Dobra probava važna je za dobrobit i zdravlje. Neke tvari, poput antinutrijenata, mogu ometati ovaj svakodnevni proces ili ograničiti apsorpciju važnih nutritivnih elemenata.

Probava je fiziološki proces u kojem unesena hrana prolazi različite fizikalno-kemijske transformacije. Svaki dan naše tijelo obavlja ove operacije apsorpcije hranjivih tvari prisutnih u hrani.

Dio hranjivih tvari koristi se kao gorivo za naše aktivnosti, a drugi se dio izbacuje kao otpadni materijal. Sve se to odvija kroz točno definirane faze koje provode pojedini organi.

Teška probava

Funkcija probave, na razini želuca ili crijeva, može doživjeti poteškoće i promjene. U ovom slučaju govorimo o dispepsiji, organskog ili funkcionalnog tipa. Dispepsija je bol ili neugodan osjećaj u gornjem dijelu trbuha ili prsnog koša koji se često opisuje kao prisutnost plinova, osjećaj punoće ili bol koja vrti ili bol koja peče.

Može uključivati ​​simptome poput bolova u trbuhu, nadutosti, mučnine, povraćanja i osjećaja težine nakon jela.

Probava i antinutrijenti

Tvari poznate kao antinutrijenti mogu spriječiti apsorpciju važnih mikronutrijenata. Unos željeza i drugih minerala, poput kalcija i magnezija, vjerojatno će biti smanjen zbog prisutnosti ovih spojeva.

Glavni su:

  • fitati, uglavnom se nalaze u cjelovitim žitaricama, mahunarkama i u manjoj mjeri u suhom voću
  • tanini, prisutni u kori nekih biljaka, ali i u kavi, vinu, čaju i kakaovcu
  • oksalati, sadržani u špinatu ili blitvi
  • solanin, koji se uglavnom nalazi u krumpiru, rajčici i patlidžanu.

Pravila za dobru probavu

Što onda učiniti? Neke su strategije i mjere korisne kako bi se izbjeglo upadanje u prehrambene nedostatke ili promjene u probavnoj funkciji:

  • Da biste optimizirali nutritivni potencijal suhih mahunarki, na primjer, poželjno je ostaviti ih da se namaču prije kuhanja
  • Dodatak začina ili sjemenki također pomaže u suzbijanju mogućih probavnih problema
  • Za hranu bogatu oksalnom kiselinom, s druge strane, može biti poželjno kuhanje na pari
  • Ne pijenje vina ili kave uz obrok također osigurava da oni koji slijede vegetarijansku prehranu neće ograničiti apsorpciju minerala kao što je kalcij.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno