NAJBOLJI MONOPLAY DO SADA Kruna plesnih događanja u Zadru

Slika korisnika admin
Marin GOSPIĆ

Monoplay - festival sola je iza nas, Zadar je protekli vikend ponovo bio poprište atraktivnog kulturnog događanja, smotre najboljih solo izvedbi zadarske, hrvatske pa i europske plesne scene. Publika je imala priliku ne samo uživati u plesu, suvremenom plesu, već doći u doticaj i s nekim novim plesu bliskim situacijama, organiziranim u off programu. Nadograđujući događanje svake godine, organizacijski tim festivala je krenuo i s projektom 1x1 MONOstage, nizom performansa koji su tematizirali preživljavanje u kulturi i umjetnosti u Zadru. Nisu nastupali plesačice i plesači već glumci, profesori, ljudi iz grada... Ljudi vezani za kulturu, ne nužno pred svjetlima reflektora, no svojim unutranjim bićem svakako. Također, organiziran je i okrugli stol na temu „Vole li mediji ples", kao još jedan snažan doprinus razvijanju plesne scene, razvijanju kulture u gradu, procesu dio kojeg je Monoplay bez zadrške upečatljiv i neraskidiv dio. Inicijatorica festivala i glavna organizatorica Sanja Petrovski ima na što biti ponosna.

Profesionalni umjetnici kao volonteri

Reakcije profesionalaca i publike na ovogodišnji Monoplay su nepodijeljeno pozitivne, vjerujem da ste i vi zadovoljni?

- Da, festival je prošao apsolutno savršeno. Zasigurno je najbolje organiziran do sada. Novosti koje smo uveli kao off program Kritički parkour i 1x1 MONOstage uveliko su podigli interes ljudi za festival. Kompletan program je podignut na višu umjetničku razinu. Program koji je predstavljen donosi najbolje sa zadarske, hrvatske i europske plesne scene. Osim Stošije Zrinski, koja je nastupala u svojoj produkciji, svi ostali imali su jake producentske kuće iza sebe. Lada Petrovski Ternovšek uz partnera Mediteranski plesni centar Svetvinčenat nastupila je u produkciji Plesnog centra Ljubljana, Zrinka Užbinec je produkt BADco., jedne od naših najjačih plesnih kompanija, a Milan Tomašik iz Slovačke ima tri producentske kuće i tri koprodukcije iz Belgije, Slovenije i Slovačke. Ponosna sam posebno na zajedništvo i razumijevanje koje vlada među sudionicima festivala, počevši od Petre Hrašćanec i mene, producenta Danijela Popovića preko kompletne tehnike za koju su zaslužni Bojan Gagić, Juraj Aras, Mate Petričević, Frane Papić i Tomislav Antolić Želez), fotografa Srđana Babića, snimatelja Igora Petrovskiog, scenografkinju Ivanu Štulić, grafičkog dizajnera Dinka Uglešića i naših volonterki Mateje Bilosnić, Josipe Štulić, Lade Petrovski Ternovšek, Patricije Gospić i Ruby Ivosić. S njima je užitak i sve lakše raditi.

U odnosu na početke festivala, što možte reći, najprije s financijskog aspekta, je li više ili manje sredstava, a onda i s organizacijskog, je li teže ili sve lakše organizirati festival?

- Prvo izdanje Monoplaya - festivala sola išlo je bez ikakve financijske podrške. Iznjedrili smo ga iz projekta Artikultura, također i na tragu festivala Zadar snova koji je na neki način udario temelj suvremenoj kazališnoj kulturi u Zadru. Drugi Monoplay je također održan u Kinu Pobjeda, sada već proširen na hrvatsku scenu i podržan od strane Ministarstva kulture, Grada Zadra i Zadarske županije. S trećim smo prešli u KLZ, u prostor crkve sv. Dominika, vrlo šarmantan ambijent, a idući festival, održan u novoj zgradi KLZ, otvorio nam je nove mogućnosti: uključili smo i međunarodnu scenu, dodali sadržaje poput koncerata, instalacija, izložbi... Naše napredovanje i razvoj ne prati u pravoj mjeri i financijska podrška. Bez obzira na kvalitetu, novac koji dobijemo od Ministarstva je stalno isti, Grad i Županija su tu već nešto otvoreniji, no izostaju sponzori koje je ovdje u Zadru, turističkom mjestu, jako teško dobiti. Organizacijski smo jako napredovali zahvaljujući prvenstveno sjajnim profesionalcima koji su uključeni u produkciju. Naši volonteri su profesionalni plesni umjetnici koji nam pomažu svojim znanjem, iskustvima stečenim gostujući po ostalim festivalima, pa tako usvajaju i razvijaju praksu organizacije festivala.

Nisu došli mnogi koji se bave plesom

Što je s publikom, na početku i sada, što možte reći, tko dolazi na festival, a tko bi trebao doći, a ne dolazi?

- Publika je uglavnom ista, vrlo kultivirana, ona koju zanima suvremeni ples i suvremeno kazalište. Povremeno se pojave i stranci jer jezik plesa je univerzalan. Nažalost, uporno izostaju ljudi iz struktura koji nam daju novac, a također, ono što je po meni najgore, ljudi koji se bave plesom, s iznimkom nekolicine izuzetaka koji potvrđuju pravilo. Ti ne dolaze ne samo na naš festival, već i na ostala događanja koja podržavaju kulturu življenja grada. U Zadru ima mnogo plesnih udruga koji se bave edukacijom i promicanjem plesa. Monoplay je kruna plesnih događanja u Zadru, no njihov interes tu prestaje. Ali, pazite, gotovo svi se bave suvremenim plesom, o kojem znaju vrlo malo. Suvremeni ples, suvremeni teatar i suvremena likovna umjetnost imaju bezbroj poveznica, to je sve naša potencijalna publika.

Kažete da u Gradu i Županiji imaju sluha za vas, no gdje nailazite na zatvorena vrata, a držite da ne biste trebali?

- Mi zapravo ne tražimo nemoguće. Imamo izuzetnu suradnju s Kazalištem lutaka Zadar, njihovom ravnateljicom, cijelim osobljem (hvala Vedrana), tehnikom, za neke potrebe uskoči i HNK Zadar, Glazbena škola Blagoje Bersa. Svi nam pomažu zbog čega smo izuzetno zahvalni. Također sponzori - restorani koji nam omogućuju boravak gostiju kroz dane festivala u gradu, su vrlo susretljivi i blagonakloni.

 

 

 

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno