HEROJI S "MATE BALOTE" Vidjeli smo da se nešto loše događa i odmah smo promijenili kurs prema brodu kojem je trebala pomoć

Slika korisnika valentinam
Gašenje ribarice Arkaj
Vatru smo sat i 15 minuta gasili posebnom kemijskom pjenom, namijenjenom za akcije gašenja požara na moru. Gašenje je bilo uspješno, ali je bilo i komplicirano jer smo na moru, nismo fiksni, trebalo je paziti na svoj brod i njihov koji je nekoliko puta manji. Treba voditi računa i o sigurnosti posade i putnika, kazao je Dragan Vitlov, kapetan Mate Balote
Arif SITNICA
Kapetan trajekta "Mate Balota", kao i njegov prvi časnik ni trenutka nisu dvojili trebaju li pomoći

Na plivarici Arkaj iz mjesta Kali jučer oko 13 sati u kanalu između otoka Ugljana i Iža izbio je požar u kojem srećom nije stradao nitko od osam članova posade. Prema informacijama koje smo dobili iz PU zadarske, požar je izbio dok se plivarica nalazila na moru u Srednjem kanalu, između otoka Ugljana i Iža.

Prvi su u pomoć priskočili su članovi posada dvaju brodova – MB Fulija, tvrtke Kali tune, te Jadrolinijinog trajekta Mate Balota, a koji se u trenutku požara nalazio na putu prema Ižu. Jučer navečer smo dočekali trajekt Mate Balotu te kapetana Dragana Vitlova koji, vidjevši brod u nevolji, nije puno razmišljao, već je herojskim potezom i spretnim manevrima u složnom radu svih članova posade uspio spasiti osam članova male plivarice.

- Kad smo prošli prolaz Mali Ždrelac i otočić Karantun primijetili smo jednu dimnu mrlju, na milju i pol od nas u pravcu Iža. Vidjeli smo da se nešto loše događa i sa časnikom sam odlučio da trebamo djelovati i promijenili smo kurs prema brodu kojem je trebala pomoć. Brod je lutao nekontrolirano bez komandi, pa pretpostavljam da ih je uhvatila panika. Mi smo se približili te je posada djelovala promptno i vodenim topovima smo sat i 15 minuta gasili požar, pojasnio je kapetan Vitlov dodavši kako su i Lučku kapetaniju Zadar obavijestili da kreću s akcijom spašavanja i gašenja požara.

Istaknuo je kako je buktinja na trenutke bila ogromna te u nekim trenucima uopće nije mogao vidjeti što se događa na moru. Vatru su gasili posebnom kemijskom pjenom, namijenjenom za akcije gašenja požara na moru.

- Gašenje je bilo uspješno, ali je bilo i komplicirano jer smo na moru, nismo fiksni, trebalo je paziti na svoj brod i njihov. Išli smo maksimalno blizu – od pet pa do samo dva metra udaljenosti, ovisno o vjetru i korentu, ali treba uzeti u obzir da je ovo brod od oko 50 metara, a s njim smo išli gasiti ribarsku brodicu koja je nekoliko puta manja od nas. Osim toga, treba voditi računa i o sigurnosti posade i putnika kojih je u tom trenutku bilo 50-ak te oko 20 automobila, pojasnio je kapetan. Dodao je kako su i on i svih 11 članova posada uspjeli održati koncentraciju i mirnoću te su reagirali spremno i uspjeli su uspješno privesti akciju kraju. Pohvalio ih je na uigranoj reakciji koja je završila relativno uspješno jer su uspjeli spriječiti potonuće broda koje bi moglo donijeti veća onečišćenja mora.

- U ovakvim akcijama uvijek postoji određeni rizik, ali mi smo uvježbani te smo uspjeli ostati smireni i spasiti posadu broda bez da ugrozimo bilo koga, istaknuo je kapetan Vitlov.

Unatoč kašnjenju na Iž od nešto više od sat vremena, putnici nisu prigovarali, već su bili zadovoljni reakcijom posade i pružanjem pomoći unesrećenom brodu.

- Putnici su imali razumijevanja jer ipak je ljudski život najvažniji, a poslije se gleda imovina. Ipak, koliko mi je poznato, čini mi se da je i mreža, koja je jako vrijedna, ostala netaknuta, a o ostaloj šteti ne mogu govoriti, zaključio je kapetan, čija akcija spašavanja zavrijeđuje plavu vrpcu.

Brod Fulija Kali tune pomogla je i u tegljenju broda kojega su, nakon što je požar ugašen, oteglili u uvalu Lamjana gdje će se obaviti očevid.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 2.7 (3 glasova)