Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Popravak u razumnom roku

Autor:

05.11.2009. 23:00
Popravak u razumnom roku


Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok, ističe Knežević


Udruga za zaštitu prava potrošača koja u Zadru djeluje već četvrtu godinu, nastoji građanima pomoći svojim savjetima, upućujući ih na načine kako ostvariti svoja prava koja su im zakonom zajamčena na području svih usluga koje plaćaju. Problemi s kojima im se potrošači obraćaju brojni su – od neispravnih proizvoda pa do zbunjujućih cijena – jedne su, kažu kupci, istaknute na policama, a sasvim drugačije znaju biti na blagajni.
S problemom nam se nedavno javio i jedan građanin, nezadovoljan zbog situacije u kojoj je izdvojio veliku svotu novca za kupnju prijenosnog računala koje se pokazalo neispravnim. Popravak se odužio, a u međuvremenu nije dobio nikakav zamjenski proizvod.
– Punjač računala radio je svega nekoliko dana. Kada sam ga otišao reklamirati, rekli su mi da će ga poslati na popravak u Zagreb. Nisu mi rekli niti koliko ću morati čekati, već samo da će mi se javiti, kaže kupac, koji je, s obzirom da mu je računalo neophodno za posao, čak želio kupiti novi punjač. No, kako ističe, u trgovini su mu rekli da ga ne mogu naručiti.
– Puste reklame vrte se na televiziji. Privlači se kupce, a na kraju se ispostavi da se ono što je potrebno nema gdje kupiti, nezadovoljan je potrošač.
Da ovakve situacije kada je u pitanju popravak neispravnog proizvoda, nisu rijetkost potrvrđuje nam i Zoran Knežević, član Nadzornoga odbora udruge Zadarski potrošač. Popravci se znaju čekati i mjesecima, a Udruga ne može ništa napraviti jer nije precizirano u kojem se roku ispravan proizvod mora vratiti kupcu.
– Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok. Ljudi su stoga nezadovoljni, a pogotovo zbog toga što im u trgovinama najčešće ne daju ni zamjenski proizvod koji bi mogli koristiti u međuvremenu, kaže Knežević, ističući da su tražili da se rok za popravak odredi na 15 do 20 dana. Nažalost, ta nedefiniranost može se protegnuti i na godinu dana.
– Trgovci najčešće imaju problema sa servisiranjem i skladištenjem neispravnih proizvoda pa se takve stvari redovito šalju u Zagreb. Tamo se opet čekaju dijelovi iz Švedske ili Japana, ističe Knežević, zaključujući da su potrošači tu zaista u lošoj situaciji, čak do te mjere da moraju dokazivati da nisu krivi za kvar na određenom proizvodu koji su kupili.