Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok, ističe Knežević
Udruga za zaštitu prava potrošača koja u Zadru djeluje već četvrtu godinu, nastoji građanima pomoći svojim savjetima, upućujući ih na načine kako ostvariti svoja prava koja su im zakonom zajamčena na području svih usluga koje plaćaju. Problemi s kojima im se potrošači obraćaju brojni su – od neispravnih proizvoda pa do zbunjujućih cijena – jedne su, kažu kupci, istaknute na policama, a sasvim drugačije znaju biti na blagajni.
S problemom nam se nedavno javio i jedan građanin, nezadovoljan zbog situacije u kojoj je izdvojio veliku svotu novca za kupnju prijenosnog računala koje se pokazalo neispravnim. Popravak se odužio, a u međuvremenu nije dobio nikakav zamjenski proizvod.
– Punjač računala radio je svega nekoliko dana. Kada sam ga otišao reklamirati, rekli su mi da će ga poslati na popravak u Zagreb. Nisu mi rekli niti koliko ću morati čekati, već samo da će mi se javiti, kaže kupac, koji je, s obzirom da mu je računalo neophodno za posao, čak želio kupiti novi punjač. No, kako ističe, u trgovini su mu rekli da ga ne mogu naručiti.
– Puste reklame vrte se na televiziji. Privlači se kupce, a na kraju se ispostavi da se ono što je potrebno nema gdje kupiti, nezadovoljan je potrošač.
Da ovakve situacije kada je u pitanju popravak neispravnog proizvoda, nisu rijetkost potrvrđuje nam i Zoran Knežević, član Nadzornoga odbora udruge Zadarski potrošač. Popravci se znaju čekati i mjesecima, a Udruga ne može ništa napraviti jer nije precizirano u kojem se roku ispravan proizvod mora vratiti kupcu.
– Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok. Ljudi su stoga nezadovoljni, a pogotovo zbog toga što im u trgovinama najčešće ne daju ni zamjenski proizvod koji bi mogli koristiti u međuvremenu, kaže Knežević, ističući da su tražili da se rok za popravak odredi na 15 do 20 dana. Nažalost, ta nedefiniranost može se protegnuti i na godinu dana.
– Trgovci najčešće imaju problema sa servisiranjem i skladištenjem neispravnih proizvoda pa se takve stvari redovito šalju u Zagreb. Tamo se opet čekaju dijelovi iz Švedske ili Japana, ističe Knežević, zaključujući da su potrošači tu zaista u lošoj situaciji, čak do te mjere da moraju dokazivati da nisu krivi za kvar na određenom proizvodu koji su kupili.
najnovije
najčitanije
Županija
Za Radovića nema drame
Inspekcija naložila usklađivanje Kapovićevog savjetovanja sa zakonom
Zadar
GODIŠNJI SEMINAR
Čuvari prirode proveli 152 nadzora, a zbog požara podizali i kaznene prijave
Hrvatska
OBJAVA NA FACEBOOKU
HDZ: “Ako je mogla Europa, mogli su nam i Milanović i njegovi jataci čestitati na pobjedi”
Hrvatska
predsjednik dp-a
Penava otkrio što je bilo na sastanku DP-a: “U jednoj stvari nam je čak SDP i bliži od HDZ-a”
Košarka
NBA
Miami bez Butlera protiv Chicaga
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO
Prebrojano je 99,74 posto glasova. HDZ preko noći dobio jedan dodatni mandat, IDS ga izgubio
Županija
PODRŠKA S JUGA