Plaćao dopunsko, a "dužan" 1.203 kune

Slika korisnika admin
Vedran KARUZA
Novogodišnja čestitka" HZZO-a - opomena i uplatnica

Riječka ispostava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje u prošloj je godini naplatila gotovo 150 tisuća polica dopunskog osiguranja. Neke od njih zbog svoje višegodišnje boljke - neažurirane evidencije uplata dopunskog osiguranja - pokušala naplatiti dvaput. I to s kamatama, kao što se dogodilo Riječaninu Danku Tićku koji je, unatoč činjenici što je redoviti platiša sa svim potvrdama svojih uplata, prema evideniciji HZZO-a dužan cijeli iznos svoje godišnje police uvećan za kamate.

- Svakog mjeseca redovito plaćam dopunsko osiguranje. I to isključivo na pošti, kako bih imao kao dokaz da je uplaćeno jer sam već prošle godine imao problema s evidencijom mojih uplata u HZZO-u.

Krivi broj

Tada je problem bio u jednom krivom broju na uplatnici koje sam na sreću kopirao i pokazao kao dokaz da sam sve uredno uplaćivao prema uplatnicama koje mi je HZZO slao, govori ovaj Riječanin koji je prije nekoliko dana od HZZO-a dobio još jednu novogodišnju čestitku. Ovaj put ga je u poštanskom sandučiću dočekala opomena i uplatnica o dugovanju za cijelu proteklu godinu s pripadajućim kamatama. Tako prema evidenciji HZZO-a Tićak nije platio niti jednu ratu svog dopunskog zdravstvenog osiguranja koja mjesečno iznosi 80 kuna. Prema računici osiguravatelja njegov dug sada iznosi 1.203 kune, iako u proteklih 12 mjeseci HZZO-u uredno platio sveukupno 960 kuna za svoju policu.

U HZZO-u pak kažu da redoviti platiše ne bi trebali imati problema s uplatama dopunskog zdravstvenog osiguranja. Kako u odgovoru na naš upit tvrdi rukovoditelj riječke ispostave HZZO-a, dr. Fedor Dorčić, "ukoliko su sve premije redovito uplaćivane, nakon izvršenih preknjiženja s datumom uplate eventualna  predmetna dugovanja u analitičkoj evidenciji osiguranika neće biti iskazana."

Greška osiguranika

Dorčić ipak priznaje da do ovakvih pogrešaka ponekad dolazi. Jedan od razloga, prema njegovom objašnjenju su i stare police dopunskog osiguranja koje su zamijenjene s novim, obnovljivim policama, ali su u nekim uplatnicama još uvijek ostali stari pozivi na broj. Iako je naš čitatelj plaćao svoju premiju točno prema uplatnici koja mu je svakog mjeseca slao HZZO, rukovoditelj riječke ispostave kaže da je to uglavnom pogreška osiguranika.

- U pojedinačnim slučajevima gdje dolazi do neevidentiranja uplata od strane osiguranika dopunskog zdravstvenog osiguranja radi se o uplatama premija koje su uplaćene pod krivim pozivom na broj pa shodno tome nisu niti knjižene. Uglavnom se to događa iz razloga što osiguranik nije izvršavao uplate sukladno poslanim uputama za plaćanje premija te je u tim slučajevima potrebno izvršiti korekciju i preknjiženje, kaže Dorčić koji unatoč "nepogrešivosti" HZZO-a, na kraju preporuča osiguranicima da čuvaju svoje potvrde o uplaćenim premijama te da će se "takve pojavnosti promptno rješavati".

Dvanaest uplata, nijedna proknjižena

Danko Tićak kaže da je otišao na šalter HZZO-a s potvrdama o uplatama koje od sada redovito čuva.

- Službenica me je tada našla u računalu i rekla mi da niti jedna od mojih 12 uplata nije proknjižena. To me je prilično razljutilo jer mi nije jasno kako mogu redovito plaćati 12 mjeseci svoju premiju, a da se moje uplate ne pravovremeno proknjiže, ali zato uredno na kraju godine dobijem opomenu s uplatom o dugovanju datiranu na 19. prosinca prošle godine, pita se ovaj Riječanin.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno