Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Talijani za Uskrs mogu u Dubrovnik i Split, ali ne i u Zadar!

Autor: Ante Rogić Damir Maričić,

06.01.2013. 23:00
Talijani za Uskrs mogu u Dubrovnik i Split, ali ne i u Zadar!


Linija Dubrovnik – Bari, koju su isto ukinuli tijekom zime, počinje 27. ožujka, nekoliko dana prije Uskrsa. Talijani će moći u Dubrovnik za Uskrs, u Split definitivno jer plovi cijelu godinu, ali u Zadar neće
Trajekt na liniji Zadar – Ancona počinje plovidbu više od mjesec dana nakon Uskrsa, 1. svibnja


Nismo još dali suglasnost na taj plovidbeni red. I lani i preklani pisali smo prosvjedna pisma zbog “klizanja” ove linije ka sezonskoj što je sada i definitivno postala, kazao nam je, zamoljen za komentar novoga plovidbenog reda Jadrolinije na relaciji Zadar – Ancona, Denis Ikić tajnik Gospodarske komore, ujedno i ovdašnji član Upravnog vijeća Agencije za obalnu linijsku plovidbu.
Kasnije, rjeđe i kraće
Povod za naše pitanje je upravo utvrđeni vozni red objavljen u Jadroliniji.
Na liniji za Anconu plovidba počinje tek 1. svibnja, a ne kako je bilo najavljeno 1. travnja, što bi ove godine također bilo kasno, odnosno iza Uskrsa, koji ove godine pada na 31. ožujka.
Čak je na tabli zabrane parkiranja u blizini restorana Kornat, gdje počinje red za ukrcaj na brod, ispod znaka zabrane zaustavljanja i parkiranja stavljeno osim od 6. listopada 2012., dakle otkad je linija ukinuta, do 1. travnja 2013., kako je glasilo prvotno obećanje za povratak linije. U međuvremenu je, dakle, došlo do promjene – nagore. Štoviše u Komoru je, kako nam prenosi Ikić, čak došla varijanta s početkom plovidbe 4. svibnja ove godine, dakle i nakon Prvog svibnja. Na plovidbenom redu čak su ga i reducirali do 13. lipnja, naime vozi samo ponedjeljkom i srijedom iz Zadra, a utorkom i četvrtkom iz Ancona. I konačno – voze samo do 28. rujna, što je tjedan dana kraće negoli prošle godine.
S druge strane, na liniji Dubrovnik – Bari, koju su isto ukinuli tijekom zime, počinju 27. ožujka, nekoliko dana prije Uskrsa. Talijani će moći u Dubrovnik za Uskrs, u Split definitivno jer plovi cijelu godinu, ali u Zadar neće.
Nerentabilnost
– Više godina slušamo primjedbe Jadrolinije na nerentabilnost pruge s aluzijama i sugestijama da bi lokalne i područne samouprave, dakle Županija i Grad Zadar, trebale uskočiti u sufinanciranje, što je neprihvatljivo jer, ipak je riječ o javnom linijskom prijevozniku i javnim linijama. Uz to treba reći da nikada nismo dobili jasnu računicu o gubitku i subvenciji.
Naprosto je linija pretvoreno u sezonsku, što smo slutili pred niz godina kada se počelo sa zimskim produljenjem pauze, a sada je to dovedeno do vrhunca. Ovo nikako ne služi na čast prijevozniku, iako smo svjesni svih problema. Počelo je s povratkom na liniju, nakon zimske pauze, 24. ožujka. Lani je to bilo sredinom travnja, a sad nam je poslan početak 4. svibnja. Mi nismo dali suglasnost. Ponašaju se po nama nepoznatim ekonomskim parametrima. Imali smo uz naša i prosvjedna pisma udruge hrvatskih prijevoznika, sve smo pokušali, ali ne ide. Tužno je to i ne možemo se s tim pomiriti. Naše gospodarstvo se na takav red plovidbe ne može osloniti, iako znamo nevolje koje nas prate, da je gorivo poskupjelo itd. Paradoks je da za Split, gdje Jadrolinija ima konkurenciju, plovi cijelu godinu. Istina je – tamo je promet veći, obogaćuju ga i linije za Međugorje i sl. Ako se sada ide i na kompariranje podataka s prethodnim godinama konstantnog skraćenja plovidbe i prorijeđenih pristajanja jasno je da će podaci biti loši za nas, prilično očajno i s osjećajem nemoći ističe Ikić.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU