Kinezi bi trebali popuniti "zimsku rupu" u Zračnoj luci

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Marin GOSPIĆ

 Krajem ovog mjeseca trebao bi se znati konačan datum hrvatsko-kineskog sastanka na kojem bi se trebao potpisati ugovor o prvoj izravnoj avio-relaciji između Hvatske i Kine.

Riječ je o suradnji Zračne luke Zadar i višemilijunskog grada Chongqinga. Kinezi u Zadar planiraju slijetati svakih deset dana. Zamišljeno je da bi tjekom desetodnevnog boravka kineski turisti posjetili Zagreb, Dubrovnik, Split, Plitvice, Rovinj i Kumrovec. Croatian Southeast Europe Business Association - CSEBA se nada da će s vremenom uvesti rasporedu cjelogodišnjeg usluge. Potpisivanju ugovora u Chongqingu nazočit će i direktorica ZL Zadar Irena Ćosić.

Bez obzira na ambiciozni poslovni plan s Kinezima, u Zračnoj luci Zadar s obje noge stoje na zemlji. Tijekom 2014. kroz Zračnu luku Zadar je sveukupno prošlo 495.543 putnika, što predstavlja povećanje prometa od 4,8 posto u odnosu na proteklu godinu. Najviše ih je prevezao Ryanair, 320.700, što je šest puta više od prvog sljedećeg, Croatije Airlines, koja ih je prevezla 53.347. Slijede Germanwings (46.101), Scandjet (29.112), Lufthansa (9.876), Transavia (8.373), Eurolot (6.887), Intersky (3.575), Vueling (2.332) i Iberia (1.153 putnika).

Nedostignutih pola milijuna putnika

Dakle, ZL Zadar je bila na korak do poslovnog sna, ali nije prešla očekivanih pola milijuna putnika. Prema riječima direktorice Irene Ćosić veća očekivanja nisu uperena niti prema ovoj godini. Naime u situaciji kad se nestabilno financira promidžba Ryanaira, ali i ostalih "low-cost" kompanija, nije realno očekivati povećanja prometa od npr. 25 posto.

- Nije realno očekivati niti povećanje chartera, jer su oni vezani za popunjavanje hotela. Mi nažalost, u našem kraju nismo u proteklom vremenu imali značajnija ulaganja u hotelske kapacitete. Istina, na Poluotoku smo imali značajno povećanje smještajnih kapaciteta koji su vezani upravo za goste koji dolaze "low-cost" avio - kompanijama, kaže Ćosić.

Konkretniji podaci o novim linijama i destinacijama znat će se tek u travnju na sastanku u Škotskoj, jer ma koliko aerodromi poput Zadra davali popusta na svoje usluge, "low-cost" avio - kompanije same procjenjuju broj operacija i komercijalne uvjete istih. U to se ubrajaju i skandinavske kompanije s kojima je također, kaže Irena Ćosić, bilo pregovora. Visoki standard, napose Norveške, doveo je do toga da norveški turisti preferiraju izravan dolazak iz relativno malih mjesta na destinaciju, bez presjedanja ili dodatnih transfera. No za sad Norvegian, kao i nerijetko u sezoni puno povoljniji od Ryanaira Wizz Air, preferiraju više Split nego Zadar.

Uz sve to, u 2015. ZL Zadar neće realizirati niti jednu kapitalnu investiciju. Mnogi projekti nalaze se u fazi ishođenja dozvola ili priprema za njih, kao što su produljenje stajanke i pista, hangar i sl. Uz sve to, pregled putnika i prtljage više neće obavljati policija, nego zaštitari, pa će to biti dodatnih 3 milijuna kuna troška poslovanja.

Opcija i prijevoz tereta

Dolazak kineske zrakoplovne tvrtke u Zračnu luku Zadar bio bi izvrstan dodatak tijekom zimskih mjeseci, kada samo Croatia Airlines održava letove za Zagreb i Pulu. U CA su se čak nadali da bi Kinezi mogli dati i ponudu za kupnju CA, ali sa svojih samo 12 zrakoplova Croatia Airlines je, izgleda, premala tvrtka za kineske apetite. Za sad nema nikakvih naznaka da bi Kinezi popunili zimsku "rupu", ali se na marginama sve više može čuti i cargo-opcija, tj. prijevoz tereta preko ZL Zadar.

- Ovo je vrlo važan projekt za Zračnu luku Zadar. Kako me je obavijestio direktor CSEBA Marijo Rendulić, on bi nakon 5. siječnja trebao otputovati u Kinu na završne dogovore i potpisivanje ugovora. Kineska državna agencija koja izdaje dozvole za letenje također je odobrila letove za Zadar. Nakon toga, letovi bi počeli krajem veljače ili početkom ožujka. Za sad nemamo ništa konkretnije o tome da se letenje za Kinu produži tijekom cijele godine, ali zna da se trenutačno dogovaraju letovi u predsezoni i posezoni, rekla je direktorica Zračne luke Zadar Irena Ćosić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno