Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Na remont u talijanska brodogradilišta?

Autor: Dragana Glavočić

06.02.2009. 23:00
Na remont u talijanska brodogradilišta?

Foto: Adam VIDAS



Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov


Priča o remontnom brodogradilištu Nauta Lamjana, točnije o prenamjeni brodogradilišta, počela je s izmjenama i dopunama Zakona o pomorskom dobru u prosincu 2006. godine. U spomenutim izmjenama stoji da ovlaštenik koncesije može zatražiti prenamjenu koncesije ukoliko prostorno-planska dokumnetacija, u ovom slučaju Općine Kali, to i omogućava. Nakon tjedan dana investicijski fond “Jupiter Adria” kupio je remontno brodogradilište u Lamjani od tadašnjeg vlasnika Hypo banke, a time je kupio i njegovu djelatnost. Upravo ta odrednica ukazuje da bi novi vlasnik trebao nastaviti dosadašnju djelatnost brodogradilišta bez ikakvih prenamjena, kazao je Duško Vidov, SDP-ov vijećnik u Općini Kali i kandidat za župana Zadarske županije.
Prostorni plan
Istovremeno je Općina Kali pokrenula postupak izmjene i dopune Prostornog plana Općine. Prema saznanjima Vidova na prostoru današnjeg remontnog brodogradilišta u Prostorni plan ucrtane su turističke zone T2 koje obuhvaćaju apartmanska naselja s pratećim objektima, kao što su sportska igrališta.
– Prijedlog Prostornog plana trenutačno je na odobrenju u Ministarstvu zaštite okoliša koje je u međuvremenu zatažilo stručno mišljenje od Ministarstva gospodarstva, točnije od Uprave za industrijsku politiku. Sindikat metalaca kontaktirao je Ministarstvo gospodarstva te ih je obavijestio o situaciji s brodogradilištem, kazao je Vidov dodavši da su u prvim Izmjenama i dopunama Prostornog plana na području remontnog brodogradilišta bila u planu tri UPU-a koja su se naslanjala jedan na drugoga te ih je bilo teško provesti jer su ovisili jedan o drugome.
– Na moju inicijativu, pokrenulo se potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio. Općinska vlast ponovno je krenula s izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Kali koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji i tada su se tri UPU-a svrstala u jedan. Prema novom prijedlogu Prostornog plana 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta u smislu uslužne, komunalne i servisne djelatnosti, pojasnio je Vidov ukazujući na presudnu važnost brodogradilišta kao jednog od važnijih resursa na otocima.
Spriječiti prenamjenu
Godišnje oko 200 brodova, osobito ribarskih i turističkih, obavlja remont u brodogradilištu u Lamjani.
– Žalosno je što država potiče izgradnju flote, a s druge strane se guše kapaciteti koji bi ih održavali i vršili servis. U Zadarskoj županiji ne postoji takav resurs koji bi omogućio servisiranje brodova. Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov. Prema njegovom mišljenju vlasniku Naute Lamjane je u interesu da kad dobije prostorno-plansku dokumentaciju atarktivnog područja današnjeg brodogradilišta može se njegova djelatnost prenamijeniti, a upitno je daljnje zapošljavanje novih radnika, briga o ekologiji kao i poticanje i ulaganje u brodogradnju.
Vidov je ukazao na činjenicu da je zadarsko školstvo usmjereno upravo na izobrazbu kadra vezanog za brodogradnju. No nije samo školstvo vezano za brodogradnju, već i razvoj i održivost ribarske i turističke flote koja u Lamajni vrši godišnji servis.
Brodogradilište u Lamjani ima najpogodniju poziciju za remont platformi koje se mogu približiti uz samu rivu. U slučaju takvog remonta, Vidov je mišljenja da je nužno podignuti ekološke mjere što dosad nije bio slučaj. 
– Nemam ništa protiv turizma, ali ne možemo svagdje i na svakom mjestu podizati apartmanska naselja. Ovom problemu jedino rješenje vidim u tome da Vlada Republike Hrvtske odbije prenamjenu brodogradilišne djelatnosti i prisili vlasnika da nastavi s djelatnošću Naute Lamjane, zaključio je Vidov.