Foto: Adam VIDAS
Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov
Priča o remontnom brodogradilištu Nauta Lamjana, točnije o prenamjeni brodogradilišta, počela je s izmjenama i dopunama Zakona o pomorskom dobru u prosincu 2006. godine. U spomenutim izmjenama stoji da ovlaštenik koncesije može zatražiti prenamjenu koncesije ukoliko prostorno-planska dokumnetacija, u ovom slučaju Općine Kali, to i omogućava. Nakon tjedan dana investicijski fond “Jupiter Adria” kupio je remontno brodogradilište u Lamjani od tadašnjeg vlasnika Hypo banke, a time je kupio i njegovu djelatnost. Upravo ta odrednica ukazuje da bi novi vlasnik trebao nastaviti dosadašnju djelatnost brodogradilišta bez ikakvih prenamjena, kazao je Duško Vidov, SDP-ov vijećnik u Općini Kali i kandidat za župana Zadarske županije.
Prostorni plan
Istovremeno je Općina Kali pokrenula postupak izmjene i dopune Prostornog plana Općine. Prema saznanjima Vidova na prostoru današnjeg remontnog brodogradilišta u Prostorni plan ucrtane su turističke zone T2 koje obuhvaćaju apartmanska naselja s pratećim objektima, kao što su sportska igrališta.
– Prijedlog Prostornog plana trenutačno je na odobrenju u Ministarstvu zaštite okoliša koje je u međuvremenu zatažilo stručno mišljenje od Ministarstva gospodarstva, točnije od Uprave za industrijsku politiku. Sindikat metalaca kontaktirao je Ministarstvo gospodarstva te ih je obavijestio o situaciji s brodogradilištem, kazao je Vidov dodavši da su u prvim Izmjenama i dopunama Prostornog plana na području remontnog brodogradilišta bila u planu tri UPU-a koja su se naslanjala jedan na drugoga te ih je bilo teško provesti jer su ovisili jedan o drugome.
– Na moju inicijativu, pokrenulo se potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio. Općinska vlast ponovno je krenula s izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Kali koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji i tada su se tri UPU-a svrstala u jedan. Prema novom prijedlogu Prostornog plana 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta u smislu uslužne, komunalne i servisne djelatnosti, pojasnio je Vidov ukazujući na presudnu važnost brodogradilišta kao jednog od važnijih resursa na otocima.
Spriječiti prenamjenu
Godišnje oko 200 brodova, osobito ribarskih i turističkih, obavlja remont u brodogradilištu u Lamjani.
– Žalosno je što država potiče izgradnju flote, a s druge strane se guše kapaciteti koji bi ih održavali i vršili servis. U Zadarskoj županiji ne postoji takav resurs koji bi omogućio servisiranje brodova. Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov. Prema njegovom mišljenju vlasniku Naute Lamjane je u interesu da kad dobije prostorno-plansku dokumentaciju atarktivnog područja današnjeg brodogradilišta može se njegova djelatnost prenamijeniti, a upitno je daljnje zapošljavanje novih radnika, briga o ekologiji kao i poticanje i ulaganje u brodogradnju.
Vidov je ukazao na činjenicu da je zadarsko školstvo usmjereno upravo na izobrazbu kadra vezanog za brodogradnju. No nije samo školstvo vezano za brodogradnju, već i razvoj i održivost ribarske i turističke flote koja u Lamajni vrši godišnji servis.
Brodogradilište u Lamjani ima najpogodniju poziciju za remont platformi koje se mogu približiti uz samu rivu. U slučaju takvog remonta, Vidov je mišljenja da je nužno podignuti ekološke mjere što dosad nije bio slučaj.
– Nemam ništa protiv turizma, ali ne možemo svagdje i na svakom mjestu podizati apartmanska naselja. Ovom problemu jedino rješenje vidim u tome da Vlada Republike Hrvtske odbije prenamjenu brodogradilišne djelatnosti i prisili vlasnika da nastavi s djelatnošću Naute Lamjane, zaključio je Vidov.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Europska liga
“Čekičari” se žale na suce nakon ispadanja od Bayera: “Igrali smo protiv 14 igrača”
Zadar
dobrovoljni darivatelji
HUMANITARNA AKCIJA Zadarski policajci darivali krv
Ostali sportovi
Kup Dalmacije
Jadran ukupno treći na drugoj regati
Svijet
bliski istok
Iran zasad nema namjeru odgovoriti na napad
Nogomet
2. ŽNL
Nevjerojatan rezultat Debeljaka i NOŠK-a
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO
Prebrojano je 99,74 posto glasova. HDZ preko noći dobio jedan dodatni mandat, IDS ga izgubio
Županija
PODRŠKA S JUGA