Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Samo u ovom tjednu na YouTube je postavljeno preko sedamdeset videa o Zadru

07.03.2021. 10:30


Prije nešto više od 12 godina, na Valentinovo 2005., osnovan je You Tube, internet stranica za postavljanje najrazličitijih video uradaka. Osnovala su ga tri mladića Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim, svi tada još u svojim kasnim dvadesetim i odmah napravili odličan posao, budući da je za nepune dvije godine Google otkupio njihov projekt i platio ga milijardu i 650 milijuna dolara.
Danas je You Tube službeno druga najposjećenija web stranica na svijetu. Svake minute korisnici »uploadaju« 400 sati novih sadržaja, a svaki dan se na njemu pregleda nevjerojatnih milijardu sati programa, svih mogućih zamislivih žanrova od video spotova i animiniranih filmova, do dokumentaraca i ozbiljnih društvenih i političkih sadržaja.
Kako je u toj najvećoj globalnoj virtualnoj videoteki zastupljen Zadar? Prilično dobro, iako je danas točan broj nemoguće odrediti sa sigurnošću. Naime, postavke YouTube servisa mijenjale su se s vremenom pa tražilica više ne donoi i točan broj videa po nekom pojmu pretrage. No taj je broj zasigurno mnogo veći nego li bi nam se na prvi pogled činilo.
Primjerice, u ljeto 2017., dok je rečena postavka još postojala pod pojmom »Zadar« nalazilo se 336 tisuća video-uradaka. No ako se danas poslužimo Googleom koji i dalje broji količinu ponuđenih rezultata, pretraga »Zadar Youtube« izbaci nevjerojatan rezultat od 5 milijuna i 830 tisuća! Svi retultati pretrage sigurno nisu videa o Zadru, ali čak i deset posto od ove brojke daje više od pola milijuna.


Šarolika paleta
Kao što je i čitav You Tube paleta najšarolikijih uradaka, tako to vrijedi za priloge o Zadru. Tu se tako nalaze snimke zadarskih ljepota i znamenitosti, video snimke iz Domovinskog rata, glazbeni spotovi profesionalaca i amatera, snimke vjenčanja i maturalnih zabava, kvartovskih okupljanja, sportskih susreta, gastronomskih prijedloga, prizora s kolodvora i trajektne luke, prenesenih televizijskih priloga, predstavljanja zadarskih škola, Sveučilišta, muzeja, kazališta i drugih kulturnih ustanova te različitih udruga, povijesnih priloga sa starim razglednicama ili filmskim snimkama iz Drugog svjetskog rata, vjerskih priloga, uputa za tjelesno vježbanje i rekreaciju, reklama i oglasa te naravno, mnogo turističkih priloga, bilo od organizacija ili agencija, bilo samih turista koji ostavljaju svoje video dojmove, ocjene i prijedloge, uz mnogo morskih orgulja i zadarskog najljepšeg zalaska Sunca.


Najpopularnije Morske orgulje
Po broju pregleda je na prvome mjestu video kanala Fernando Ayuso »Zadar, Sound and Light« na kojem se prikazuju Morske orgulje i Pozdrav Suncu, u trajanju od 2 minute i 42 sekunde koji je u deset godina pogledalo više od milijun i 665 tisuća gledatelja. Slijedi ga uradak korisnika Meanderbug s istom tematikom, postavljen prije pet godina i milijun i 290 tisuća pregleda. Na trećem je mjestu kanal In your pocket City guides, također na temu Morskih orgulja i 668 tisuća pregleda. Prvi »domaći« uradak je na četvrtom mjestu, »Zadar je u srcu mome«, korisnika Ivanzd sa slikama grada koji je dosad pogledalo 585 tisuća gledatelja.
Od dosta gledanih videa valja izdvojiti i zadarsku realizaciju projekta Pharell Williams – Happy, na kanalu KREATHIAstudio, s 171.841 pregleda i dosta zanimljivih rasprava u komentarima. Za ovim slijedi prilog kanala max vibius iz sertije Zadar u ratu s prilogom o 5. listopadu 1991. I glavnom napadu na grad koji je pogledalo preko 150 tisuća gledatelja.
Kod glazbe je najviše pregleda, 234 000, postigao video na kanalu Vedran Balač, »Zadar je u srcu mome« u izvedbi klape Intrade. U području sporta je najviše gledatelja privukao prilog na kanalu Bad Max o uspjehu NK Zadra protiv Dinama u kupu, s preko 300 tisuća pregleda.




U vremenu pandemije
Broj pregleda, međutim, lako može zavarati, jer ono što se na You Tube stavi, tamo i ostaje, iako je cenzura koja se pojačala zadnjih par godina potaknuta političkim previranjima u SAD uzela svoj obol i na ovom servisu. No, to se ne odnosi na videa sa zadarskom tematikom, tako da je teško uspoređivati popularnost nekog videa od prije pet godina s onim od prije pet mjeseci.
Protekla godina s pandemijom i svime što je uz nju još išlo, globalno je povećala uporabu YouTubea kao sredstva komunikacije, informiranja i, naravno, zabave te su se na kanalu našlo još više različitih zadarskih sadržaja. Mogu se tako pogledati i predstave HNK Zadar i Kazališta lutaka pri čemu se čini da su prijenosi ovog potonjeg privukli veću pozornost gledatelja čemu je zasigurno važan razlog i uzrast, budući da je mnogim pripadnicima (naj)mlađih generacija YouTube puno važniji kanal informacija nego onima nešto starijima. Najpopularnija je predstava »Karlson s krova« koja je u nešto manje od godinu dana skpila preko sedam tisuća pregleda.
Kanal Narodnog muzeja Zadar nudi 49 različitih priloga, a onaj Arheološkog muzeja, 19, a na YouTubeu se može se isto tako pogledati i priloge iz Muzeja antičkog stakla. Prilozi su uglavnom veoma kvalitetni i informativni, no gledanost im ipak nije velika, a podjednako vrijedi i za priloge koji se mogu pogledati na kanalu Koncertnog ureda Zadar.
Dobru gledanost, međutim, postižu prilozi kanala KAMBER izam poput »Običan dan u kafiću ZADAR – DALMACIJA«, »Zadar kakvog niste vidili«, »ZADAR VOŠTARNICA Ja sam djete ratnih podruma« i drugi.


Iz čitavog svijeta
Iz ‘starog normalnog’ preostale su puste tisuće videa koje su o svom boravku u Zadru snimili i postavili strani turisti iz najrazličitijih zemalja: Njemačke, Češke, SAD-a, Australije, Francuske, Velike Britanije, Rusije i drugih, ali i naših gostiju iz drugih dijelova Hrvatske.
Vrijedi istaknuti i uradak kanala Doky Dukic »Zadar u doba korone«, postavljen 30. ožujka prošle godine, nakon prvog zatvaranja, kada su nam još svima prizori pustih ulica i zatvorenih ugostiteljskih objekata izgledali sablasno.
Ono što je sigurno, videa o Zadru se gledaju i to širom svijeta. Komentiraju ih podjednako domaći, kao i strani, Amerikaci, Nijemci, Japanci, Česi, Rusi, Mađari, Talijani i manje više svi drugi… Zadar je osigurao svoje mjesto na drugoj pojećenoj web stranici na svijetu, a sadržaja je toliko da ih sve ne biste mogli odgledati ni u par mjeseci A svakog ih je dana sve više. Samo u zadnjem tjednu postavljeno ih je preko sedamdeset.


SPORT I GLAZBA
Kod glazbe je najviše pregleda, 234 000, postigao video na kanalu Vedran Balač, »Zadar je u srcu mome« u izvedbi klape Intrade. U području sporta je najviše gledatelja privukao prilog na kanalu Bad Max o uspjehu NK Zadra protiv Dinama u kupu, s preko 300 tisuća pregleda.


NAJGLEDANIJI VIDEO O ZADRU
Po broju pregleda je na prvome mjestu video kanala Fernando Ayuso »Zadar, Sound and Light« na kojem se prikazuju Morske orgulje i Pozdrav Suncu, u trajanju od 2 minute i 42 sekunde koji je u deset godina pogledalo više od milijun i 665 tisuća gledatelja


Novi video skoro svaka dva sata
Još više od broja pregeda o popularnosti teme Zadar govori podatak koliko se često postavljaju nova videa. Tako je tijekom jučerašnjeg dana postavljeno 11 videa sa zadarskom tematikom ili skoro jedan video svaka dva sata. Tu se može naći i snimka razgovora Ratka Mladića i Trpka Zdravkovskog tijekom borbi u Zadru, snimka košarkaške utakmice Budućnost – Zadar, kratki prilog mladog rumunjskog youtubera o putovanju u Zadar kad bude moguće, zatim nešto neizbježnih Morskih orgulja te putopisnih zapisa iz okolice te promocije privatnog turističkog smještaja. Uobičajen dan na zadarskoj sekciji You Tubea.