Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Zaboravljene državne klinike

06.04.2011. 22:00
Zaboravljene državne klinike


Postavlja se pitanje zašto državne klinike, koje su ujedno i sveučilišne klinike, nemaju jedan takav uređaj na kojem bi, na kraju krajeva, i studenti mogli učiti?! Mislim da je trebalo nabaviti barem jedan takav uređaj za državne klinike. Politika tih nabava je bila čudna, kazala je Finka
Afera oko Medikola još uvijek trese hrvatske medije. Postavljaju se brojna pitanja, od toga tko je odgovoran za sklapanje ugovora s tom privatnom poliklinikom do toga jesu li brojne skupe i potencijalno opasne pretrage bile potrebne.
Naime, neki mediji i liječnici nagađaju da su brojni pacijenti bili nepotrebno ozračeni tijekom pretrage PET/CT skenerom, koja je vrlo skupa, te da je naručivanjem nepotrebnih skupih pretraga narušeno zdravlje pacijenata, a oštećen je državni proračun.
– PET/CT pretraga je potrebna pacijentima koji boluju od malignih bolesti da se vidi imaju li metastaze. Naime, ako se one otkriju, onda se mijenja pristup liječenju, rekla je dr. Dubravka Finka, predsjednica zadarskog ogranka Hrvatske udruge za zaštitu prava pacijenata. Inače, na PET/CT pretragu koja je vrlo skupa, šalju se pacijenti s onkološkom dijagnozom kod kojih je potrebna pretraga radi potvrđivanja dijagnoze, utvrđivanja stupnja proširenosti bolesti, povrata bolesti ili radi praćenja učinkovitosti liječenja. Postupak upućivanja na pretrage ide najčešće preko specijalista, a ne preko liječnika opće prakse, što je uobičajena procedura.
Finka je dodala da nema podatke o tome koliko je pacijenata išlo na te pretrage i zbog kojih indikacija, tako da ne može komentirati jesu li te pretrage bile opravdane ili nisu.
– Postavlja se pitanje zašto državne klinike, koje su ujedno i sveučilišne klinike, nemaju jedan takav uređaj na kojem bi, na kraju krajeva, i studenti mogli učiti?! Mislim da je trebalo nabaviti barem jedan takav uređaj za državne klinike. Politika tih nabava je bila čudna, kazala je Finka. Istaknula je da su ovakvim poslovanjem pacijentima usluge i dalje ostale dostupne, ali pacijenti, s druge strane, nisu bili u potpunosti informirani, čime su im također uskraćena prava na informaciju.