Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Mito: Ponovno prava Alfa

Autor: Z L

06.07.2008. 22:00
Mito: Ponovno prava Alfa


Lijepa i dinamična, najmanja Alfa u gami naslanja se na stil 8C Competizione i sasvim će sigurno privući mnoge koji su Alfu do sada samo sanjali
 
Alfin izlet u područje gdje praktično nikad nije djelovala (nećemo tu komparirati modele iz prošlih desetljeća, jer su njihove tadašnje dimenzije odgovarale kompaktnoj klasi), napravio je sjajan uradak, Alfu MiTo, automobil koji na prvi pogled djeluje kao zamjena za model 147. No, saznanje da je duljina automobila 4,06 metara, uz visinu od 1,44 i širinu od 1,72 m, jasno govori kako se ovaj uradak zapravo smjestio u B-segment, u zonu gdje se nalazi primjerice Grande Punto, te stoga možemo konstatirati da je riječ o sasvim novom trendu u razvoju Alfe. Očito, segment je sve zanimljiviji pa je jasno kako će se vizualne, dinamičke i emocionalne karakteristike Alfe moći vezati uz mlađu populaciju. Svakako, cijena će automobilu biti donekle niža, ali opet – pa riječ je o Alfi, a ne nekom tamo “no name” proizvodu – a dovoljno visoka da se može polučiti jako lijep tržišni efekt.
Dizajnerski Alfa MiTo u prednjem dijelu u cijelosti naslanja se na trenutačno najljepši model, 8C Competizione. Dojmljiva maska s velikim usisnicima zraka i nisko spuštenim “trokutom”, te inovativna, okruglasta svjetla, stvaraju dojam iznimne moći i brzine. Upravo ono što svaki alfist i traži od svog automobila: da svakako bude prava, punokrvna Alfa, ali i automobil koji će svom vlasniku biti svojevrsni “cestovni Ferrari”. Straga se priča naravno mijenja, umiruje i ma koliko se s izražajnim, okruglim svjetlima stvaralo osebujnu notu, većina će trenutačnu poveznicu naći s Fiatovim modelima Grande Punto i Bravo. Uostalom, riječ je o istom koncernu, a to na najbolji mogući način pokazuju i motori i ugrađena oprema. Konstruktori Alfe MiTo održali su obećanje da će automobil već od početnih varijanti biti vrhunski opremljen, te da je posebna pozornost posvećena sigurnosnim, pasivnim i aktivnim elementima. Elektronički sustavi, tehnička rješenja i sklopovi kojima raspolažu veći modeli dostupni su i u MiTo-u.
Alfa Romeo MiTo prije svih je automobil namijenjen populaciji između 18 i 30 godina. U skladu s tim napravljen je i izbor pogonskih jedinica koje će se ugrađivati u njihov novi model. U ponudi će biti dva benzinska motora, te jedan dizelski, a svi će se isporučivati isključivo u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Davno su u Alfi shvatili da je bez dieselskog motora prodaja značajno limitirana pa je ponuđen novi, 1,6-litarski agregat snage 120 KS. Ono što je posebno interesantno kod ovog motora je čak 320 Nm okretnog momenta dostupnog već pri 1.750 o/min. Za ubrzanje do 100 km/h treba mu pristojnih 9,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 198 km/h. Najnovijoj Alfi su namijenjeni i benzinac zapremine 1,4 litre, iz Grande Punta i Brava znani T-Jet sa 155 konjskih snaga i “obuzdana” izvedba sa 78 konjskih snaga, namijenjena paketu opreme Junior. Naime, u Alfi su prepoznali interes mladeži za ovakvim automobilom i prilagodili snagu motora i opremu onima koji su tek položili vozački ispit i opterećuju ih nova talijanska zakonska ograničenja. Koliki će biti interes upravo za ovim modelom potvrđuju i ozarena lica mnogih duž test rute u okolici Milana i trkališta Monza. MiTo se očekuje, o njemu se priča, a sve su to u Alfi dobro znali iskoristiti pa su u testiranja i odabir imena uključili brojnu internetsku populaciju koja će činiti i značajan dio kupaca kada se MiTo za koji dan pojavi u salonima. U planu je i GTA verzija, no budući da će do tada proći još neko vrijeme, pojedinosti su još uvijek nepoznate. Ipak, šuška se kako bi GTA izvedba trebala biti pokretana dugo najavljivanim 1.8-litrenim bi-turbo agregatom, koji će raspolagati s između 180 i 230 KS
Tri motora moći će se kombinirati s dvije razine opreme – Progression i Distinctive, te dva specijalna paketa – Sport i Premium. U svakom će se naći po sedam zračnih jastuka, USB ulaz, CD/MP3 s Bluetooth-om, a u bogatijim i sva sila elektronike. Sustavi poput VDC (Vehicle Dynamic Control) s Hill Holderom, kontrolom proklizavanja i MSR-om, te električnim Q2 sustavom, pridonijet će maksimalnoj sigurnosti, ali i znatno poboljšati performanse.
Ovlašteni prodavatelji svoje bi primjerke, pa tako i organizaciju početka prodaje, mogli doživjeti do kraja mjeseca. Bojimo se ipak da će zbog velike navale kupaca s Apenina na ovaj automobil ostala tržišta morati pričekati, ako ništa drugo ono do rujna ili listopada. Nakon Fiata 500, iz Italije nam izgleda opet stiže jedan automobil do kojeg se neće moći tako lako doći, čak ni uz pomoć – mita.
 


Milano – Torino
Ma koliko vam naziv nove Alfe bio neobičan, čak i nespretan, a u našem jeziku i ne baš beznačajan, riječ je o sasvim jednostavnoj formuli: Mi predstavlja Milano, grad u kojem je automobil dizajniran i uopće stilski definiran, a To je Torino, grad u kojem će se industrijski realizirati. K tome, MiTo usmjerava na obnovu tradicije, snažno upućuje na Alfine korijene (Biscione nedaleko od Milana), ili, u prenesenom smislu, nova Alfa je prava, punokrvna Alfa, a ne tek jedna od inačica iz koncerna.