Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zamjena dionica Kali Tune za dionice Lions Gate Liglitinga

Autor: Damir Maričić

06.07.2010. 22:00
Zamjena dionica Kali Tune za dionice Lions Gate Liglitinga

Foto: Adam VIDAS



Time su i dionice Kali Tune došle potencijalno do New Yorka i burze. U stvarnosti tvrtke ne očekuju se bitne promjene osim najave razvoja i želje za liderstvom u uzgoju plavorepe tune. Ne znamo znači li to i ulaz u eksperimente s mrijestilištima i kompletnim uzgojem započetim u Japanu, a bez kojeg je “liderstvo” za budućnost hendikepirano
Na web stranicama Kali Tuna d.d., naše najveće tvrtke za uzgoj tuna u vlasništvu multinacionalne kompanije Atlantis grupe sa sjedištem u Danskoj osvanulo je najnovije priopćenje-objava kojom se saznaje da je izvršena zamjena dionica, dakle i vlasničkih relacija u ovoj značajnoj tvrtki. Odnosno kompletno vlasništvo nad Kali Tunom Atlantis je mijenjao za novoizdane dionice američke kompanije Lions Gate Ligliting Corp. Dobili su 30 milijuna dionica Lions Gatea, čija je posljednja vrijednost bila 1,8 dolara po dionici.
Kali Tuna time se lista na newyorškoj burzi. Novi vlasnici Lions Gate namjeravaju promijeniti naziv tvrtke u Umami Sustainable Seafood Inc.
Inače, u objavi na stranicama, direktor korporativnih komunikacija i javnih odnosa Karl Pétur Jónsson izvješćuje i o kompanijama.
Za Atlantis navodi kako je riječ o multinacionalnoj tvrtki iz akvakulture i trgovine morskim plodovima diljem svijeta ključnim tržištem u Japanu.
Najave iz tvrtke
Imaju poslovodstvo s ogromnim iskustvom poslovanja s Japanom i japanski jezik govore tečno. Tako su stekli ime i položaj na tržištu koje je donedavno izgledalo ograničeno samo za Japance. Atlantis će nastaviti obavljati poslove trgovanja za Umami. Navode kako poštuju sve odluke ICCAT-a (ograničenja) kao i idealne uvjete uzgoja. Tvrtka u koju Kali Tuna prelazi, a uskoro mijenja naziv u Umami Sustainable Seafood (trenutačno Lions Gate Lighting Corp.), je američka tvrtka specijalizirana u marikulturi. Posjedovat će, dakle, Kali Tunu s uzgajalištem u Jadranskom moru. Namjeravaju postati vodeća tvrtka u poslu. Rast žele tumačiti na održivosti u upravljanju resursima. Tražit će priliku u konsolidaciji tržišta (posljednjih godinu dvije tržište tune u Japanu je potreseno previranjem, a na šteti su uzgajivači). Navodi se da će priliku tražiti i u “znanstvenom napredovanju ove industrije”. To pak može biti vrlo znakovito i interesantno. Naime, Zadranima upućenijim u posao je poznato da su kvote za izlov tune iz godine u godinu manje i da se na tom temelju, a s nastavkom ugroženosti sjeverne plavoperajne tune ne može graditi značajna budućnost. No, znaju i da su Japanci počeli s uzgojem i to od ikre, odnosno mlađi kao i novostima s hranjenjem i da su prvi rezultati, istina na južnoj plavoperajnoj tuni, postignuti. Možda to znači uključivanje Kali u takve trendove, što bi imalo ogromno značenje za nastavak i napredak ovdašnje marikulture.
Liderske ambicije ostaju
U objavi se navodi niz pohvala Kali Tuni kao jednom od najboljih svjetskih proizvođača plavoperajne tune s izvozom u Japan gdje je njihova riba cijenjena u sushiju i sashimiju.
– Na hrvatskom uspjehu s Kali Tunom namjeravamo izgraditi reputaciju lidera u industriji uzgoja plavoperajne tune. Već pregovaramo s tvrtkama koje vidimo kao važne dijelove našega strateškog plana, prenosi se izjava Islanđanina Olia Steindorssona koji je u novoj kompaniji izvršni direktor, a upravljao je i Kali Tunom, odnosno Atlantisom.