Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Mazda6 CD163 GTA: Elegencija pokreta

06.09.2010. 22:00
Mazda6 CD163 GTA: Elegencija pokreta


Malo se zamjerki može pronaći na nedavno redizajniranoj Mazdinoj limuzini a ako govorimo o vrlinama posebno se ističu motor i opća elegancija
Malo ćemo novog ispričati ako još jednom ponovimo kako nas je i nedavno redizajnirana Mazdina limuzina oznake 6 oduševila u praktično svim segmentima. Malo ćemo novog reći jer to ponavljamo več skoro desetljeće, sve tamo od vremena kada se na “zoom-zoom” revoluciji promijenio odnos i prema ovoj srednjoklasnoj limuzini. A i ništa nećemo novog ispričati ako kažemo kako smo se svo vrijeme u njoj ugodno osjećali.
Više je razloga. Ponajprije iznimna kvaliteta izrade. Automobil je u unutrašnjosti bešuman čak i pri većim brzinama, materijali su kvalitetni, sjedala udobna baš onoliko koliko treba. Uostalom i sam pogled na iznimno lijepo, elegentno oblikovanu karoseriju prije ulaska u kabinu jedan je od razloga zbog čega je najvažniji utisak – ugoda. Sve su komande ergonomične pa je automobil iznimno jednostavno voziti a prostora na svim pozicijama ne nedostaje. Pa tako ni u prostranom prtljažniku. Koji zbog uskog ulaza nažalost neće moći primiti voluminoznije predmete. No kako nema čovjeka, tako nema ni naprave koju je on stvorio a da nema – mane.
Sljedeći oduševljavajući sustav je motor. Uglađeni dizelaš velike snage, odličnog okretnog momenta i skoro nevjerojatno niske potrošnje. Naprosto trošiti tek neznatno više od šest litara na stotinu kilometara a da pritom raspolažete nemalom snagom od 160 KS i da od automobila tražite popriličnu dinamiku, jako je dobar rezultat. Dio odgovora na to čuđenje leži u brižljivo dorađenom motoru i elektronici, a dio u konstruktorskim naporima da se s Mazde6 skine svaki suvišan kilogram koji pritom ni na koji način ne smije utjecati na sigurnost ili stabilitet vozila. A da je tome tako dokazuje ovjes što dopušta više prosječne brzine bez ikakvih negativnih popratnih manifestacija. Tako da je u načelu limuzina namijenjena dugoj, jednoličnoj vožnji autocestama vrlo iskoristiva i kad poželite u svojoj vožnji malo sporta. Dakako, s Mazdom6 se možete normalno probijati i kroz gradske gužve a jedna od rijetkih negativnih posljedica njezine dužine mogu biti sve skromnija, manja parkirališna mjesta čiju površinu skoro svi hrvatski “gradski oci” u težnji za većim zaradama neprestano – smanjuju.
Dođemo li u zonu opreme automobila, opet nema čega nema. Dvozonska klima, korektivna elektronika, strujom pokretana stakla, vrhunski audio sustav, lakometalni naplaci. Ono što se na to nadovezuje, a nije baš pretjerano ugodno, je cijena koja prelazi 30 tisuća eura. Nije da se ne bi mogle praviti usporedbe koje bi čak i s ovakvom Mazdinom cijenom prevagu donijele uglednoj “japanki” no ipak je sve zajedno na gornjoj granici. Dakko da nam je poznato kako Mazda nudi i znatno povolnije “šestice”, pa čak i u visokoj razini opreme, no ovdje je ponuđena sveobuhvatnost pa je to vjerojatno presudno utjecalo i na cijenu.
Ugodan, elegantan, vrlo dinamičan i uzorno štedljiv automobil koji će razveseliti obiteljske ljude. Spreman je odgovoriti na svaki izazov, biti koristan u svakoj prigodi (osim ako ne kupite neki predmet u velikoj kutiji koju ćete uzalud pokušati ukrcati u prtljažnik) i apsolutno siguran. K tome, uvijek ćete se na kraju dugog puta, pa ako se radi i o više stotina kilometara, čuditi kako ste brzo došli i kako se niste ni najmanje umorili. Najnovija Mazda6 se naprosto odlikuje iznimnom elegancijom pokreta koji će se u smislu ugode jako lijepo prenesti i na putnike.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 2183 ccm Snaga: 163 KS pri 3500 o/m Okretni moment: 360/1800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4755/1795/1440 mm Međuosovinski razmak: 2725 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,9 s Maksimalna brzina: 212 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,5/6,6/5,4 l Emisija CO2: 142 g/km Prtljažnik: 619 l Težina: 1480 kg Gume: 215/55 R17




+ Elegancija, kvaliteta, motor
– Ulaz prtljažnika