Čitav moj život obilježen je slikarstvom jer potječem iz obitelji akademskih slikara. Djetinjstvo sam provodio gledajući slike mojih roditelja i slikare različitih pravaca. Zbog odrastanja u slikarskom okruženju naposljetku moj je izbor bio više nego jednostavan, tako je prije svoje prve samostalne izložbe, govorio mladi zadarski umjetnik Mirko Marušić.
Marušić se preksinoć, u galeriji Zadarta, predstavio svojim animalizmom i fetišizmom. Riječ je o četiri platna većih dimenzija iz kojih izbijaju motivi zvijeri, vukova, hijena i majmuna koji izviru iz urbanog okružja. Jarkim koloritom, Marušić je poželio najprije privući publiku svojim slikama, a zatim im ispričati sliku o preplitanju divljeg i urbanog.
– Radi se o animalizmu smještenom u urbani prostor, među zgrade koje su paradigma naše civilizacije tj. modernog društva. Slike su metafora ljudskih karakteristika. Osobito kad su u pitanju naši interesi i naša agresivnost te proždrljivost. Moje slike predstavljaju sve ljudske različitosti kao što su rasa, klasa i spol. Tu je i moguća uprava mehaničkog načina života kojeg mi danas živimo, rekao je Marušić.
Marušić je koristio nekoliko likovnih elemenata futurizma, poput rodonačelnika i glavnog teoretičara pokreta Umberta Boccionia Franz Marca. Zanimljivo je da je Marušića u slikanju inspirirao Karl Marx i njegov fetišizam robe kao najizrazitiji oblik čovjekovog otuđenja te knjiga Društvo spektakla još jednog, francuskog marksista Guya Deborda. Tako su Marušićeve slike postale refleksija degradacije ljudskog života, masovnih medija i fetišizma, usporedba religije i marketinga.
– Dugujem dio likovnosti futuristima i kubofuturistima koji su mi pomogli u likovnim rješenjima. Ideja slika je ljudski fetišizam za robom, dominacija nad prirodom nad vidljivim i nevidljivim stvarima. Fetišizam robe najizrazitiji je oblik čovjekovog otuđenja, umjesto da čovjek bude gospodar proizvoda svoga rada, otuđeni proizvodi dominiraju nad čovjekom tj. čovjek postaje rob stvari. U slikama ispražnjene su zgrade simbol naše civilizacije i urbanizma koja ulazi i širi se bez kompromisa unutar staništa animalnog svijeta. No povezujem ih s nama tako što sam u njima vidio bijes i okrutnost koju posjedujemo kad u pitanje dolaze neki naši interesi. Životinje predstavljaju portretiraju mogući ljudski brutalitet, žestoki apetit za ciljem i pokoravanje pred mehaničkim načinom života. Životinje postaju alegorija koja predstavlja aspekte ljudskog ponašanja. Životinjsku bihevioristiku pokušavam povezati u sličnostima s ljudskim osobinama. S obzirom na to da se kontakt između životinje i čovjeka drastično smanjio, a životinju je zamijenio stroj za određene djelatnosti s druge strane u kontrastu je interesantno gledati na prošlost i pračovjeka koji je životinju cijenio, štovao i priređivao rituale u čast životinje jer je bila izvor egzistencije. To znamo upravo po prvim motivima prapovijesnog slikarstva s motivima životinja, rekao nam je nakon izložbe Mirko Marušić.
najnovije
najčitanije
Svijet
TURSKI PREDSJEDNIK
Erdogan čestitao Putinu i ponovno ponudio posredništvo oko Ukrajine
Hrvatska
KAMPANJA SE ZAHUKTAVA
Grbin: “Imamo ustavni udar pištoljem na vodu”. Božinović: “Oni nemaju ni program, ni ljude, ni stranku”
Crna Kronika
OPTUŽEN JE
Osječki policajac optužen za ubojstvo djevojke službenim pištoljem
Hrvatska
STRANI RADNICI
Ličke pastire zamijenili strani radnici s Dalekog istoka, zadovoljni su plaćom i uvjetima
Hrvatska
NEVIĐENA KAMPANJA
SDP objavio sliku “onoga čije se ime ne smije izgovoriti”
Crna Kronika
više ozlijeđenih
Dovršen očevid prometne nesreće kod Zelenog hrasta
Zadar
ZLATNI PIR
Ljubav na prvi pogled Marije i Ivice Masnića traje već pola stoljeća
Zadar
(NE)ZAINTERESIRANI ZA POLITIKU
Razgovarali smo sa zadarskim maturantima koji dobivaju pravo glasa, evo što kažu o izborima
Crna Kronika
51-godišnjak
TEŠKA NESREĆA Pijan izazvao frontalni sudar u Zagradu, ozlijeđene tri osobe
Nogomet
dobio po glavi