Poslodavci svjesni da ne postoji nikakav sustav kontrole - izrabljuju studente

Slika korisnika valentinam
Zakon o obavljanju studentskih poslova trebao bi poboljšati uvjete rada
Hvalevrijednih poslodavaca koji se drže pravila uvijek ima, ali veći je broj onih koji apsolutno zanemaruju sve što je studentu obećano, ističe Katunarić, dodajući kako Studentski servis po tom pitanju, nažalost, ne može ništa, jer oni nemaju nikakvog dokaza koliko sati je student zaista odradio
Ilustracija
Zadarski studenti u sezoni se zapošljavaju u djelatnostima vezanim za turizam

 S obzirom na to da je turistička sezona još uvijek u tijeku,  potreba za studentskom radnom snagom veća je nego u drugim periodima godine. U odnosu na prethodnu godinu, iskazane potrebe za studentima su oko 5% veće, saznajemo od Sveučilišta u Zadru koje nam je također potvrdilo kako su najpopularniji poslovi među studentima rad u  trgovinama, ugostiteljskim objektima i svim drugim djelatnostima vezanima uz turizam, dok najviše studenata radi u trgovačkim centrima.

Plaće su redovite te je prisutno povećanje neto satnice. Povećanje je  prvenstveno vezano za veću potražnju radnika – studenata od strane poslodavaca. Poslodavci u tim uvjetima, kako bi dobili što kvalitetnije radnike, pružaju i bolje uvjete (povećane neto satnice i općenito bolje radne  uvjete). U slučaju da dođe do kašnjenja u isplati plaća, Studentski servis  se, prema predviđenoj proceduri, aktivno uključuje u naplatu koristeći  se svim raspoloživim zakonskim sredstvima, odgovorili su nam sa  Sveučilišta u Zadru.

No, koliko su studenti zaista zadovoljni ili nezadovoljni sa svojim poslodavcima, teško je reći, kazala nam je u razgovoru Marita Katunarić,  studentska pravobraniteljica Sveučilišta u Zadru. Studenata u gradu Zadru ima puno i veliki je broj onih koji rade ili žele raditi. Ono što je po  Mariti Katunarić najveći problem sa studentima i njihovim radom je  upravo iskorištavanje studenata.

- Poslodavci su svjesni da ne postoji nikakav čvrsti sustav kontrole i  podrške. Primjerice, imate studentski ugovor koji dolazi u tri primjerka.  Jedan studentu, jedan poslodavcu i jedan Studentskom servisu. Ono što  se događa je da studenti potpisuju bianco ugovor prije samog početka  rada, što daje poslodavcu priliku da u ugovor unosi što želi. Poslodavac  uopće ne mora navesti da je student radio i nedjeljom i blagdanima i  prekovremeno. Tu dolazi do problema, na koji se mi studenti najviše  žalimo, objasnila je Katunarić dodavši kako se ti postotci, za koliko bi se  trebala uvećati nečija satnica, u ugovoru pišu pro forme.

Katunarić naglašava kako uvijek ima hvalevrijednih poslodavaca koji  se drže pravila, međutim onaj veći broj njih apsolutno zanemaruje ono  što je studentu obećano.

- Studentski servis po tom pitanju, nažalost, ne može ništa, jer oni nemaju nikakvog dokaza koliko sati je student zaista odradio. Voditelj i zaposlenici servisa su vrijedni ljudi kojima je stvarno stalo do studenata i  čine sve što su u mogućnosti, ali tih mogućnosti nema puno, kazala je  Katunarić dodavši da, ako se student i pobuni poslodavcu, taj isti poslodavac mu može prijetiti otkazom ili isplatom manje plaće.

To dovodi studente u situaciju da su nemoćni.

- Studentski zbor ili ja kao studentska pravobraniteljica možemo dati  podršku kolegama, kontaktirati Studentski centar ili raditi edukacije studenata o njihovim pravima, što je na kraju krajeva i u planu. Međutim,  mislim da se ovaj problem javlja na razini države, ne samo Zadra, objasnila je dodavši kako su kolege iz Zagreba napravile veliku stvar osmislivši  jedan pravni akt (Zakon o obavljanju studentskih poslova) koji bi zaposlenim studentima trebao poboljšati uvjete rada.

Katunarić se nada da će taj zakon omogućiti bolji sustav kontrole, bilo  to pojačanim inspekcijama ili nekim drugim načinom.

- Studenti koji uz studiranje još i rade bi trebali bi biti osigurani da će  dobiti ono što su zaslužili, a ne se bojati svojih poslodavaca, zaključila je  Katunarić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)