Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

OŠ Voštarnica Zadar – najsuvremenija škola ovakve vrste u Hrvatskoj

07.09.2021. 07:13


Povodom početka nove školske godine i 45. godišnjice osnutka Osnovne škole – Voštarnica Zadar za učenike s većim teškoćama u razvoju, intelektualnim poteškoćama i poremećajima iz spektra autizma u Zadarskoj županiji, program svečanog otvorenja nove zgrade, osim lokalnih dužnosnika uveličao je i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs te državna tajnica u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Marija Pletikosa.


Trud i rad za boljitak djece
45. obljetnicu osnutka škole, osim dobivanja primjerenog prostora za rad i učenje, obilježila je i kvalitetna transformacija nastavnih procesa, koja je trajala pet godina.
– Moji su kolege prepoznali važnost rada sa suvremenim nastavnim metodama, namijenjenih ponajprije radu s djecom sa poremećajima iz spektra autizma, kao i radu s djecom s višestrukim teškoćama. Uspjeli smo implementirati ABA, TEACCH i PECS metodu, kao i metodu senzorne integracije. Učenici su u kratkom roku reagirali na nove nastavne metode i naočigled nas postigli zapanjujuće rezultate. Istovremeno, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, grad Zadar i Zadarska županija su nam omogućili završetak školske zgrade. Ovim se putem zahvaljujem ministru na njegovoj posjeti, kojom je svima nama, koji smo sudjelovali u unaprjeđenju ove ustanove dao priznanje za sav trud i rad. Divno je što smo se paralelno uspjeli razvijati na više područja, kazala je Irena Dukić, ravnateljica OŠ Voštarnica – Zadar.


Kompleks za cjelovito pružanje usluga
– Ovo je za nas poseban početak školske godine. S ponosom mogu kazati kako je OŠ Voštarnica – Zadar najsuvremenija škola ovakve vrste u Hrvatskoj. No, najbolji prostor i uvjeti za rad, nisu ni do koljena kvalitetnom i stručno obrazovanom kadru, koji je osposobljen raditi po najsuvremenijim metodama. Oni su snaga i pokretač boljitka ove ustanove. Danas je početak školske godine, ali i sretan kraj priče, koja je na trenutke izgledala bezizlazno. Cijeli ovaj kompleks plod je napornog rada velikog broja ljudi. Za sadašnjost i budućnost grada, ovaj će prostor postati simbolom stava koji imamo o brizi o potrebitima, kazao je gradonačelnik Zadra Branko Dukić, dok je župan Zadarske županije Božidar Longin zaželio dobru školsku godinu svim učenicama i učenicima, kao i nastavnom osoblju u školama u cijeloj županiji.
– U Centru za rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama »Mocire« već je uselio DV Latica, a uskoro se otvara i ustanova iz područja socijalne skrbi za smještaj i ostale usluge osobama s teškoćama. Osobito je važno već od najranije dobi djecu s poteškoćama uključiti u sustav, te im pružiti mogućnost ne samo za rehabilitaciju, već i za usavršavanje vlastitih potencijala. U tom je smislu rad DV-a Latica i OŠ Voštarnica Zadar nezamjenjiv. Njihov je smještaj u nove prostorije veliki korak prema boljem i kvalitetnijem pružanju usluga našim najmlađim sugrađanima s poteškoćama, rekao je Longin.




Podrška mirnom djetinjstvu
Nova zgrada OŠ Voštarnica – Zadar drugi je veliki korak uređenja skrbi i razvoja djece s teškoćama i podrške njihovim obiteljima. U tom će kompleksu svu potrebnu podršku od najranije dobi do kraja života dobivati djeca s teškoćama u razvoju, kao i odrasle osobe s invaliditetom.
– Svako dijete ima ono nešto svoje originalno i neponovljivo. Djetinjstvo bi trebalo biti najljepše razdoblje života, kada mališani bezbrižno igrajući se, učeći i družeći se usvajaju nova znanja i vještine. Naš je zadatak svoj djeci osigurati život dostojan djeteta, u kojem će se poštivati sva ljudska prava, a djeca će biti samo djeca, jer je preduvjet za svijet mira svijet u kojem su djeca prijatelji, gdje uče i odrastaju sa svijesti o međusobnom poštovanju, istaknula je Marija Pletikosa, državna tajnica u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.


Svladavanje prepreka
Prvi školski dan u novoj zgradi učenicima je zaželio i Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja, kojeg su dočekala brojna novinarska pitanja o provedbi nastave u pandemijsko vrijeme, kao i sve lošija situacija na polju mentalnog zdravlja djece.
– Ciljano smo i simbolički na prvi dan škole došli u posjetu ovoj specijaliziranoj obrazovnoj instituciji sa željom da svim školarcima u Hrvatskoj zaželimo sretan početak nove školske godine. Kao što smo uspješno svladali provedbu ovog velikog projekta, uvjeren sam da ćemo svladati i izazove koji će se pred nama pojaviti ove školske godine, kazao je Fuchs, te dodao kako će se svim snagama boriti da sva djeca u zemlji dobiju kvalitetno obrazovanje, sukladno njihovim mogućnostima.
– Županija je dobila centar u kojem će se moći rješavati čitav niz društvenih problema i pitanja. Mi u ministarstvu smo, unatoč pandemiji, krenuli u veliki reformski zahvat osiguranja financijskih sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića. Reformski proces ide u smjeru da sva djeca u zemlji pohađaju cjelodnevnu nastavu. Povećat ćemo broj aktivno provedenih sati i relaksirati nabijenu satnicu, kako bi djeca postizala što bolje rezultate, rekao je Fuchs.


Mnogobrojni problemi
Vidljiv je trend pada broja prvaša, koji Hrvatsku prati iz godine u godinu. Osim toga, sve je primjetnije loše mentalno zdravlje, koje se među djecom javlja kao posljedica problema uzrokovanih pandemijom koronavirusa. Online model izvođenja nastave doveo je do rupa u znanju, koje su naročito teško nadoknadive maturantima, koji se spremaju za upis na fakultet.
– Naravno da nas negativni trend i demografska stagnacija zabrinjavaju. Ako nam je natalitet u padu te ako je demografska situacija u zemlji loša, onda moramo pristupiti koracima koji će anulirati negativne posljedice koje takvi trendovi imaju na društvo i na gospodarski razvoj, kazao je Fuchs, istaknuvši kako će problematiku narušenog mentalnog zdravlja otklanjati obrazovano i stručno osoblje.
– Cijelu smo školsku godinu, upravo zbog takvih problema, inzistirali da djeca što više vremena provedu u školskim klupama, a što manje pred računalom. Prošle smo školske godine uspjeli osigurati da djeca oko pet tjedana provedu u sistemu učenja na daljinu, što je neusporedivo bolje sa situacijom u nekim drugim europskim zemljama. Upravo su rupe u znanju jedan od poticaja reformskih procesa kojima se trenutno bavimo, istaknuo je Fuchs i objasnio kako će izgradnja i dogradnja vrtića i škola, učiniti vrtićke kapacitete dostupnima za svu djecu i shodno tome osigurati obvezan polazak u predškolu.
– Osnovnoškolski program postupno će se transformirati u cjelodnevni program rada sa svim potrebnim infrastrukturnim prilagodbama. Agencija za odgoj i obrazovanje već je dobila preporuku da kontaktira i osmisli preporuke na koji način treba pristupiti provjeri znanja učenika i identifikaciji nastavnog gradiva, koje u dovoljno dobroj mjeri nije usvojeno, zaključio je Fuchs.