Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Zadru 400 hektara za Zonu Crno

Autor: Damir Maričić

06.10.2009. 22:00
Zadru 400 hektara za Zonu Crno


Riječ je o jednom od najznačajnijih razvojnih projekata Zadra koji bi trebao pomoći oživljavanje uništene industrije i razvitku zadarske budućnosti
Gradonačelnik i uprava Grada Zadra dobili su iz Ministarstva  regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva, s potpisom ministra Božidara Pankretića, “najdraže pismo”. U njemu se iz vlasništva Hrvatskih šuma, odnosno države izdvaja i Zadru prepušta pravo vlasništva nad 400 hektara zemljišta na predjelu Crno.
Točnije izdvajaju se šume i šumsko zemljište površine 3.978.485 četvornih metara te u skladu sa traženjem Grada Zadra i sukladno zakonskim propisima prenamjenjuje za potrebe razvitka poduzetničke zone.
– Zahvalni smo Vladi RH i ministru Pankretiću na ovoj odluci koja je i podrška razvojnim projekcijama Grada Zadra. Ovim je napravljen krupan iskorak u pravcu projekta od kojeg imamo realno velika očekivanja. Riječ je o složenom, skupom i iznimno vrijednom poslu o čemu govori veličina zemljišta ali ovim je “gromada” na tom putu već odvaljena, kazao nam je izražavajući zadovoljstvo gradonačelnik Zadra dr. Zvonimir Vrančić, već u razmišljanjima o onom što slijedi:
Zadarski razvojni “trokut”
– Pred nama je uknjižba Grada Zadra na ovo zemljište a potom i izrada projekata te kompletno infrastrukturno opremanje zone, a bit će prilike o svemu kazati više vrlo brzo, zaključio je Vrančić.
Zadarska poslovna zona Crno spada u temeljne razvojne projekte na kojima Zadar gradi svoju budućnost. Dio je “trokuta” – brza spojna cesta Zadar2-Gaženica, Nova luka Gaženica i Poslovna zona Crno kao isprepletenih projekata.  Prvi  valorizira prometni položaj Zadra u spoju svih vrsta transporta od autoceste do luke uz Zračnu luku i željeznicu(čijem se nekakvom boljitku tek nadamo) u jednom 10-ak kilometara udaljenom ali vrhunski prometno riješenom odvojku sa sustava autocesta. Drugi valorizira povjesnu i sudbinsku ulogu Zadra kao Grada-luke, čini okosnicu valorizacije prometnog položaja Zadra spram Italije i Srednje Europe, ali i potencijalno RO-RO destinacije za jugoistočnu Europu i Malu Aziju, a končano i s poticajima teretnoj luci međunarodnu luku na trasi Suez – Europa.
Za odizanje od industrijskog dna Hrvatske
 Treći bi u Crnom trebao stvoriti prostor u kojem se Zadar nada privući relevantne investitore (upravo navedenim prometnim adutima) koji bi otvorili suvremene pogone koji bi Zadar u dijelu vratili izgubljenom industrijskom značenju kao trenutno najslabijoj karici ovdašnjih prilika. U dijelu bi to služilo nadomjestku i dopuni sada prilično neaktivnoj ideji LIZ Gaženice (lučko industrijske zone koja sve više postaje servisna), potom preseljenju dijela industrija iz samog Zadra (koje već nisu rpeseljene na perifferiju ili otišle preme Poličniku i drugim već izgrađenim zonama).
Uglavnom Zadar za Crno  ima anketne podatke od pred koju godinu koji su obećavali ogromna ulaganja i radna mjesta, ali valja uvažiti da se u međuvremenu svijet našao u krizi a Hrvatska postala i skuplja nego je tad bila. No druge nade da će se Zadar  i Zadarska županije odlijepiti od neslavnog guranja na dno hrvatskih županija kada je u pitanju industrijska proizvodnja koje i  nema. Raskravljeni odnosi u procesu približavanja punopravnom članstvu u EU, kao i naznake izlaska najnaprednijih europskih zemalja iz krize, te jasni podaci o prelasku krize u snažnim zemljama “novog svijeta” tome pogoduju.