Promet kao ključan problem u kvartu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
U Mjesnom odboru Arbanasi razgovarali smo s predsjednikom Zvonimirom Rogićem i zamjenikom Leom Mišurom
Imamo kratkoročni program mjera uređenja prometa jer smatramo da je to ono što je najpotrebnije. Prvi i najveći problem je sam Trg Gospe Loretske koji svako jutro bude zakrčen mnogobrojnim automobilima roditelja koji dovoze djecu u školu. Osim toga, dođu i dostavni kamioni za trgovinu te je ovdje svako jutro totalni prometni kolaps, rekao nam je Zvonimir Rogić
Zvonko KUCELIN
Prvi i najveći problem je Trg Gospe Loretske koji svako jutro bude zakrčen mnogobrojnim automobilima roditelja koji dovoze djecu u školu

Mjesni odbor Arbanasi smjestio se na istočnoj strani grada uz more te jednim dijelom prekriva poluotok Punta Bajlo. Ovo slikovito gradsko naselje kojega čine uglavnom obiteljske kuće, još uvijek je uglavnom naseljeno domicilnim stanovništvom - Arbanasima, koji su krajem 18. stoljeća doselili iz svog zavičaja u okolici Skadarskog jezera. Od tada Arbanasi čine većinu stanovnika tog dijela grada te se ulaskom u ovaj kvart stječe dojam kao da ulazite u jednu veliku obitelj. Kvart se proteže od Hotela Kolovara na zapadu, Biogradske ulice na sjeveru, Gaženice na Istoku te mora na jugu, a u njemu živi između 2.500 do 2.700 stanovnika.
O Mjesnom odboru razgovarali smo s predsjednikom Zvonimirom Rogićem, te njegovim zamjenikom Leom Mišurom.

Zakrčen Trg Gospe Loretske

- Što se tiče infrastrukturnih projekata u zadnjih nekoliko godina riješena je kanalizacija u gotovo cijelom mjesnom odboru. Još je nema na Karmi jer se još nije počelo graditi naselje, kao i u dijelu Gaženice koji spada pod naš Mjesni odbor. Međutim vjerujem da će se i to riješiti, rekao nam je Zvonimir Rogić, predsjednik MO Arbanasi.
​Dodao je kako imaju nekoliko problema koji su uglavnom vezani uz prometnu infrastrukturu i u vezi kojih su već imali nekoliko sastanaka s predstavnicima Grada.
- Imamo kratkoročni program mjera uređenja prometa jer smatramo da je to ono što je najpotrebnije. Prvi i najveći problem je sam Trg Gospe Loretske koji svako jutro bude zakrčen mnogobrojnim automobilima roditelja koji dovoze djecu u školu. Osim toga, dođu i dostavni kamioni za trgovinu te je ovdje svako jutro totalni prometni kolaps. Tu se nešto treba pod hitno promijeniti. Zbog svega ovoga smo Gradu uputili kratkoročni program mjera uređenja prometa gdje smo naveli izgradnju dodatnog traka u Ulici Vlatka Mačeka za skretanje u podvožnjak, potom postavljanje semafora na spajanju Ulice braće Perica i Gaženičke ceste kojim bi se usmjeravao promet iz Gaženice. Također, smatramo da bi bilo dobro ograničiti promet autobusima i kamionima iznad 10 tona Ulicom Bregdetti i dopustiti prolaz samo onima javnog gradskog prijevoza te opskrbnima. Ta je cesta postala kao glavna prometnica te su se tamo događale i prometne nesreće, naveo je brojne prometne probleme Rogić. Dodao je kako smatraju kako bi trebalo zabraniti parkiranje kamionima, dostavnim vozilima, radnim strojevima na Trgu Gospe Loretske. Kao još jedan od ciljeva je naveo uređenje Ulice Andrije Kačića Miošića koja vodi od trga prema Punti Bajlo, a koja je dvosmjerna, ali je na pojedinim mjestima široka tek dva metra što nije dovoljno za promet. Pojasnio je kako se u tom dijelu otvaraju nova gradilišta, a infrastruktura nije dovoljna da to izdrži.

Ograničiti zonu parkiranja

- Smatramo kako bi na području MO Arbanasi trebalo odrediti lokacije privremenih parkirališta te ograničiti zonu parkiranja i osigurati nesmetani promet pješaka u Ulici nadbiskupa Vicka Zmajevića, Jure Kastriotića Skenderberga i Đure Marušića. Što se tiče dugoročnog uređenja prometa predložili smo da se izradi koncept ili nekakvo idejno rješenje prometa na području našeg Mjesnog odbora, uključujući i rubne dijelove MO Ričine. Ta bi studija morala sadržavati održivo prometno rješenje, definirati potencijalne zone za parkiranja, režim prometa kamiona i autobusa, prometno uređenje kritičnih lokacija kao što su npr. Trg Gospe Loretske, Karma ili Punta Bajlo, prostor nekadašnje Zadranke i kod hotela Kolovare, naveo je Rogić dugoročne ciljeve.
Isto tako, dodao je, potaknut će aktivno sudjelovanje mještana i mjesnog odbora u uređenju sportske lučice Bregdetti.
Naime, postoji već, rekao nam je, prijedlog plana uređenja sportske luke Bragdetti gdje bi se istezalište premjestilo na drugo mjesto u dno vale gdje neće smetati obližnjim kućama. Također, prema tom planu, kako nam je pokazao, stavili bi se dodatni pontoni gdje bi se dobila dodatna mjesta za privez brodova.- Ono što želim naglasiti je da će ovi vezovi biti namijenjeni isključivo mještanima Arbanasa i susjednih Ričina i neće biti za komercijalnu djelatnost. Također, ono što bismo naveli kao jedan problem su psi koje vlasnici puštaju da svugdje šetaju i da idu u more bilo gdje. Smatramo kako bi trebalo postaviti table s oznakom zabrane za pse. Također, mještani se ne slažu s idejom da na Klementu bude plaža za pse jer se tamo kupa velik broj mještana i tamo su ostaci crkvice sv. Klementa te smatramo kako to nije primjereno, rekao je Rogić i naglasio potrebu da se jasno odredi gdje psi mogu, a gdje ne, te da se postave oznake zabrane kako bi se spriječilo trčanje pasa po punim plažama.

Karmu osigurati za šetače

Dotaknuli su se i šetnice Karme za koju su naglasili kako bi se trebala dodatno zaštititi kako ne bi dolazilo do klizišta te postaviti dodatne ograde kako bi se šetnica još više osigurala za šetače. Također, smatra kako bi se trebala regulirati vožnja automobilima po Karmi, osim za žitelje kuća jer tijekom ljeta dolazi do kolapsa.
Za kraj je spomenuo i UPU Bregdetti za kojega je pojasnio kako su mještani imali primjedbi zbog straha da promet nije dovoljno dobro reguliran te da bi to moglo dovesti do prometnih gužvi i kolapsa.
- U Gradu razmatraju naše primjedbe te su prihvatili dio njih i nalazimo najbolje rješenje za taj dio. Mi nismo protiv toga da se tu nešto gradi, ali smo tražili da se prometnice urede kako ne bi došlo do kolapsa, zaključio je Rogić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno