Gradit ćemo brže, transparentnije i jeftinije

Slika korisnika admin
ingrid anticevic marinovic
Sebastian GOVORČIN
Dovršit ćemo projekte koji su zakočeni, prije svega projekt Gaženicu - Ingrid Antičević-Marinović

Pobjeda Kukuriku koalicije i za sada poznati raspored resora, pokazuju da Zadar više neće imati svog ministra u Vladi RH. Vlada RH bez ministra iz Zadarske županije, rađa bojazan da je gotovo sa „zadarskim čudom" te da će prestati zamah državnih investicija na zadarskom području. Podsjetimo, zamah je počeo upravo s koalicijom šest stranaka 2000. kada su Zadrani, bez obzira na stranačku pripadnost, odigrali dobru utakmicu i privukli znatan dio državnih investicija u Zadarsku županiju. Unatoč mnogim sivim zonama, trend se nastavlja i 2003. ponovnim dolaskom HDZ-a na vlast kada glavni infrastrukturni ministar postaje prvi zadarski HDZ-ovac Božidar Kalmeta.  Međutim, otkrivanjem korupcijskih afera, pažnja javnosti, duplirana krizom, okreće se više moralnim nego gospodarskim temama. Kako je u krizi strah primaran osjećaj, ma kako možda iracionalan bio, nije bez temelja predviđanje kako Zadru i njegovoj županiji prijeti stagnacija, ako se hitno ne promijeni generator novog ciklusa razvoja.

Pojedena cijela jedna autocesta

Prva zadarska SDP-ovka Ingrid Antičević-Marinović odlučno odbacuje takvu vrstu „paranoje".

- Ne, to nije istina. Uopće nije bitno je li u vladi zadarski ministar, jer u Hrvatskoj vladi sjede prije svega hrvatski ministri. Da nećemo odustati od važnih projekata govori i potpora od 41 posto koju su nam dali građani Zadra. Dovršit ćemo projekte koji su zakočeni, prije svega projekt Gaženicu. Usput rečeno, to je projekt kojeg je započela koalicijska vlada iz 2000. i trebao je biti gotov još prije nekoliko godina. Završit ćemo Polikliniku, ali najbitnije da ćemo graditi brže, transparentnije i jeftinije, što je u interesu naših građana. U svim tim korupcijskim aferama, „pojedena" je cijela jedna autocesta, a mi ćemo to odlučno prekinuti, kazivala je nekadašnja zadarska ministrica pravosuđa.

Neće biti stagnacije

Ingrid Antičević-Marinović kaže da je ključ u zapošljavanju, ali to nije željela prezentirati brojkama, tj. reći za koliko će i u kojem vremenu smanjiti nezaposlenost. Dodala je tek da će to biti vrlo brzo. Osnova za takvo razmišljanje jest pokretanje novog investicijskog vala kojeg će, barem što se tiče Zadarske županije, činiti javni i realni sektor.

- Imamo popis investitora koji su odbijeni, ali ovog puta ne bih o brojkama. Glavno je da se pokrene zapošljavanje. Međutim, zapošljavanje ne čini otvaranje radnih mjesta s plaćom od 2.000 kuna. Poštena plaća za pošten posao najbolje će pokazati kakav je odnos građana prema vlasti. Ponavljam, neće biti stagnacije, ali neće biti niti kao kada je gradio HDZ, kada se nisu znali ni iznosi ni vrijeme kada će projekti biti gotovi.

Na drugoj strani, bojazan o stagnaciji ne dijele niti HDZ-ovi direktori zadarskih javnih poduzeća. Direktorica Zračne luka Zadar Katica Pupić-Bakrač dodaje kako ne vjeruje da bi razvoj zadarskog aerodroma mogao stagnirati ili čak biti prekinut na duže vrijeme. Zračna luka Zadar se u „aerodromskoj branši" često isticala kao primjer privučenih državnih investicija preko „standarda" za koje je izričito zaslužan zadarski ministar Božidar Kalmeta. Nije tajna da je to dovelo i do otvorenih zavisti pa je bojazan da se baš na tom primjeru očekuju i prve dramatične promjene.

 Svi kapitalni projekti u Zadarskoj županiji će se nastaviti

- Razvoj ZL Zadar nije zaustavljen niti 2000. kada je na vlast došla koalicija šest stranaka. Razlog tomu je što smo mi uvijek nominirali projekte s kompletiranom dokumentacijom, ishođenom građevinskom dozvolom, dakle zadovoljenim preduvjetima slično kao i kod EU-projekata. Ne vjerujem da bi se mogao zaustaviti projekt 3. faze dogradnje putničkog terminala koji bi postojeću fasadu pristanišne zgrade proširio za 14 metara prema sadašnjem parkiralištu. To je projekt koji je u poodmakloj fazi i koji treba biti gotov do početka sljedeće sezone. Također, ne vjerujem da bi se stopirao i projekt produženja vojne piste za 700 metara koji bi se dijelom nominirao i za EU fondove. Za dva mjeseca očekujemo završetak rada na idejnom rješenju i ishođenje lokacijske dozvole. Male poteškoće imamo s MORH-om oko rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, ali ako sve bude u redu, pista bi se do 2014. trebala produžiti na 3.200 metara, rekla je direktorica Zračne luke Zadar, Katica Pupić-Bakrač.

Mišljenje Katice Pupić-Bakrač dijeli i nekadašnja ministrica pravosuđa te prva zadarska HDZ-ovka, Ana Lovrin.

- Mislim da su svi zadarski projekti u takvoj fazi da su čvrsto zacementirani i da se ne mogu prekinuti. Ono što je nas činilo uspješnim jest činjenica da smo mi u Zadru uvijek znali pripremiti projekte, ishoditi građevinske i sve druge potrebne dozvole te u konačnici dobiti novac za realizaciju. Vjerujem da nova vlada promišlja na dobrobit cijele Hrvatske i da će se kapitalni projekti u Zadru i njegovoj županiji nastaviti, rekla nam je ukratko Ana Lovrin.

Zadar do sada dao dva ministra i dvije ministrice
Do sada su iz Zadarske županije u Vladi RH sjedila četvorica ministara, dva muškarca i dvije žene. Prvi ministar bio je HDZ-ovac Joso Škara koji je obnašao resor socijale i rada još u Tuđmanovoj eri. Zadar je dao čak dvije ministrice pravosuđa, Ingrid Antičević-Marinović i Anu Lovrin, koje su svaka za sebe, dale svoj doprinos u reformi pravosuđa. Međutim, pravosuđe je resor gdje se potezi ponajprije odražavaju na cijelu državu. Najveći utjecaj na kanaliziranje investicija prema Zadru i njegovoj županiji imala su dva ministra koja su obnašala resor infrastrukture i građenja. „Nezadranin" Radimir Čačić kao koalicijski ministar razvoja i graditeljstva pretvara Zadar i njegovu županiju u veliko gradilište napose zbog autoceste. Njegov „nasljednik" iz HDZ-a, Božidar Kalmeta, daje dodatnu injekciju građevinskom „boomu" koji se, nažalost, potkraj mandata, gotovo potpuno ugasio.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno