Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

TURISTIČKI BAROMETAR Zadarska županija u vrhu rasta unatoč lošem studenom

07.12.2018. 08:14
TURISTIČKI BAROMETAR Zadarska  županija u  vrhu rasta  unatoč lošem  studenom


Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim  mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima. U svih 11 mjeseci  ostvareno je 19.4 milijuna  dolazaka (+6%) i 105.2 milijuna noćenja (+4%).
Kod svake usporedbe tijekom ove godine isticali smo i treba istaknuti  kako je 2017. bila nezapamćena godina s dvoznamenkastim rastom odnosno 13,08 posto rasta gostiju i 11,82 posto rasta noćenja. Naravno da  su takve godine neponovljive, a u međuvremenu se i znatan dio tržišta,  čiji je izostanak u 2017. dijelom doveo do takvog rasta, oporavio na čelu s  Turskom, djelomično i Egiptom i Tunisom, uz snaženje Grčke… No,  nastavak rasta u ovoj godini, nakon takve, znači i da je dio gostiju zadržao  interes za Hrvatsku.


Riječi ministra i direktora HTZ-a
Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije. „Približavamo se kraju kalendarske godine  i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu koju je  obilježio pozitivni trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o  potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše  promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će  imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama Adventa koji dodatno privlače goste iz  cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja“, poručio je ministar Cappelli.
„Veseli nas rast turističkog prometa kojeg smo zadržali i tijekom ovih  zimskih mjeseci. Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja  na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih  tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija,  Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim Adventa, koji predstavlja  jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano  promoviramo i druge turističke proizvode pa je tako u tijeku promotivna  kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, pritom najavivši skorašnji  početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi  do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.


Studeni po regijama (klasterima)
Tijekom studenog najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000  noćenja) te u Istri (149.000 noćenja). Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u  studenom te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih  noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000  noćenja, Zadarskoj 87.000 noćenja, dok je u Šibensko-kninskoj županiji  ostvareno 35.000 noćenja. Na kontinentu je, ne računajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (27.000), Osječko-baranjskoj (18.000), Vukovarsko-srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji gdje je ostvareno 13.000 noćenja. Bilance studenog  odstupaju od godišnjih. Splitsko- dalmatinska županija koja je pretekla  Kvarner u studenom ipak zaostaje, kao što Zadarska županija, koja godišnje značajno nadmašuje Dubrovačko- neretvansku, pada iza nje. Konačno, Zagreb, kojeg na godišnjoj razini nadmašuju sve obalne županije,  sada ulazi u prvi plan, a tako će biti i idućih mjeseci. Studeni je, valja po  stoti put ponoviti zbog Zadarske županije i Zadra, mjesec profesionalnog hotelskog turizma, a brojke uvelike slijede raspored hotela, posebice  onih više kategorije u zemlji.
Top tržišta s kojih je tijekom studenog ostvareno najviše noćenja su  Slovenija, Njemačka, BiH, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok top destinacije s najviše ostvarenih noćenja čine Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i  Rovinj.




Od siječnja do kraja studenog
U razdoblju od siječnja do kraja studenog u 19,4 milijuna dolazaka  (+6%) i 105,2 milijuna noćenja (+4%)  strani su turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka (+6%) i 92,6 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za devet posto te u noćenjima za pet posto.
Tijekom jedanaest mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri (28,3  milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 19,8 milijuna noćenja, odnosno 18,9 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja i Dubrovačko- neretvanska županija s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 7,1 milijun noćenja, u Ličko-senjskoj 3,3 milijuna  noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2,3 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj  (611.000), Krapinsko-zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko-baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000).
Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše  noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna),  a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj,  Poreč, Split i Medulin.


Zadarska županija
U konačnoj bilanci ovih 11 mjeseci Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja  drži svoje stabilno čtvrto mjesto među turisitčkim regijama u zemlji čak produbljujući razmak od  Dubrovačko- neretvanske županije koja je peta. No, kako smo već  koncem kolovoza i početkom rujna konstatirali, ovo nije godina u kojoj će biti oboren  značajni rekord od 15 milijuna noćenja. Ova je županija lani u 11 mjeseci bilježila  13.616.216 noćenja što   znači da je ove godine ostvareno 900.000 noćenja ili gotovo sedam posto više nego lani. Ponovimo kako je lanjski rast ove županije u 11  mjeseci iznosio 18 posto! Zasad nemamo ulazne podatke iz kojih bi analizirali gdje  se rast dogodio odnosno koliko mu je doprinio nekomercijalni, a koliko sam komercijalni turizam.
Sam studeni u Zadarskoj županiji značio je 87.000 noćenja i smjestio je ovu  županiju na redovnije pozicije odnosno 6. mjesto u zemlji iza Zagreba te tri županije  koje su uvijek ispred i Dubrovačko- neretvanske koja je u ovim mjesecima ispred  (hoteli, a i slava). Ovdje je kod Zadarske županije riječ o iznimnom padu spram lanjske potpuno nenormalne godine. Naime pročitati samo da je pad noćenja ovdje iznosio preko 35 ili gotovo 40 posto (?) nije dovoljno bez obrazloženja. Lani je Zadarska županija u studenom prvi i jedini put u povijesti sa 137.000 noćenja gotovo  uzela prvo mjesto u zemlji (omeo ju je samo Zagreb). No tada je rast iznosio ekstremnih 131 posto spram 2016. godine. Dakle, sadašnja pozicija Zadarske županije je manje više uobičajena odnosno normalna.