Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima. U svih 11 mjeseci ostvareno je 19.4 milijuna dolazaka (+6%) i 105.2 milijuna noćenja (+4%).
Kod svake usporedbe tijekom ove godine isticali smo i treba istaknuti kako je 2017. bila nezapamćena godina s dvoznamenkastim rastom odnosno 13,08 posto rasta gostiju i 11,82 posto rasta noćenja. Naravno da su takve godine neponovljive, a u međuvremenu se i znatan dio tržišta, čiji je izostanak u 2017. dijelom doveo do takvog rasta, oporavio na čelu s Turskom, djelomično i Egiptom i Tunisom, uz snaženje Grčke… No, nastavak rasta u ovoj godini, nakon takve, znači i da je dio gostiju zadržao interes za Hrvatsku.
Riječi ministra i direktora HTZ-a
Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije. „Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu koju je obilježio pozitivni trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama Adventa koji dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja“, poručio je ministar Cappelli.
„Veseli nas rast turističkog prometa kojeg smo zadržali i tijekom ovih zimskih mjeseci. Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim Adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano promoviramo i druge turističke proizvode pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, pritom najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.
Studeni po regijama (klasterima)
Tijekom studenog najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000 noćenja) te u Istri (149.000 noćenja). Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u studenom te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000 noćenja, dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja. Na kontinentu je, ne računajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (27.000), Osječko-baranjskoj (18.000), Vukovarsko-srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji gdje je ostvareno 13.000 noćenja. Bilance studenog odstupaju od godišnjih. Splitsko- dalmatinska županija koja je pretekla Kvarner u studenom ipak zaostaje, kao što Zadarska županija, koja godišnje značajno nadmašuje Dubrovačko- neretvansku, pada iza nje. Konačno, Zagreb, kojeg na godišnjoj razini nadmašuju sve obalne županije, sada ulazi u prvi plan, a tako će biti i idućih mjeseci. Studeni je, valja po stoti put ponoviti zbog Zadarske županije i Zadra, mjesec profesionalnog hotelskog turizma, a brojke uvelike slijede raspored hotela, posebice onih više kategorije u zemlji.
Top tržišta s kojih je tijekom studenog ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, BiH, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok top destinacije s najviše ostvarenih noćenja čine Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.
Od siječnja do kraja studenog
U razdoblju od siječnja do kraja studenog u 19,4 milijuna dolazaka (+6%) i 105,2 milijuna noćenja (+4%) strani su turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka (+6%) i 92,6 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za devet posto te u noćenjima za pet posto.
Tijekom jedanaest mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri (28,3 milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 19,8 milijuna noćenja, odnosno 18,9 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja i Dubrovačko- neretvanska županija s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 7,1 milijun noćenja, u Ličko-senjskoj 3,3 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2,3 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko-zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko-baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000).
Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna), a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.
Zadarska županija
U konačnoj bilanci ovih 11 mjeseci Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja drži svoje stabilno čtvrto mjesto među turisitčkim regijama u zemlji čak produbljujući razmak od Dubrovačko- neretvanske županije koja je peta. No, kako smo već koncem kolovoza i početkom rujna konstatirali, ovo nije godina u kojoj će biti oboren značajni rekord od 15 milijuna noćenja. Ova je županija lani u 11 mjeseci bilježila 13.616.216 noćenja što znači da je ove godine ostvareno 900.000 noćenja ili gotovo sedam posto više nego lani. Ponovimo kako je lanjski rast ove županije u 11 mjeseci iznosio 18 posto! Zasad nemamo ulazne podatke iz kojih bi analizirali gdje se rast dogodio odnosno koliko mu je doprinio nekomercijalni, a koliko sam komercijalni turizam.
Sam studeni u Zadarskoj županiji značio je 87.000 noćenja i smjestio je ovu županiju na redovnije pozicije odnosno 6. mjesto u zemlji iza Zagreba te tri županije koje su uvijek ispred i Dubrovačko- neretvanske koja je u ovim mjesecima ispred (hoteli, a i slava). Ovdje je kod Zadarske županije riječ o iznimnom padu spram lanjske potpuno nenormalne godine. Naime pročitati samo da je pad noćenja ovdje iznosio preko 35 ili gotovo 40 posto (?) nije dovoljno bez obrazloženja. Lani je Zadarska županija u studenom prvi i jedini put u povijesti sa 137.000 noćenja gotovo uzela prvo mjesto u zemlji (omeo ju je samo Zagreb). No tada je rast iznosio ekstremnih 131 posto spram 2016. godine. Dakle, sadašnja pozicija Zadarske županije je manje više uobičajena odnosno normalna.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
zatvaranje cesta
VAŽNA OBAVIJEST Uskoro utrka Wings For Life uz posebnu regulaciju prometa
Zadar
fantastičan projekt