Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Subaru Outback u dizelskoj varijanti

Autor: Edi Prodan

07.03.2010. 23:00
Subaru Outback u dizelskoj varijanti


Outback se, kao i ostali Subaruovi modeli, konačno pojavio s dizelom i – oduševio. Makoliko se divili kvaliteti i voznim osobinama, cijena što probija 300 tisuća kuna je pretjerana
U dizajnerskom smislu i nova je gneracija Subaru Outbacka potpuno atipična pojava. Svjestan svoje veličine, svoje klasične monumentalnosti, Outback i u novom mileniju ide postpuno svojim putem. I ima pravo. Upravo zbog poštovanja klasike postao je u moru istih, dizajniranih uz pomoć kompjutorskih programa, apsolutno – originalan. Naravno,  budući da se radi o povišenom karavanu, ili u nekom smislu “light” crossoveru, te 17-inčnim naplacima, Outback itekako privlači veličinom ali i  dojmom koji ostavlja. No i dalje je riječ o klasici.
Kad zagledamo u unutrašnjost, savim moderno uređenje. Središnja konzola i općenito čitava armatura  temeljito su preuređeni i cjelovito dorađeni. Riječ je o vrlo decentnom dijelu automobila koji plijeni preglednošću i jednostavnošću opsluživanja. Ničeg nema previše, nema ni jednog “gumbića” čija bi funkcionalnost bila upitna ili u najmanju ruku zbunjujuća. Svakako, i korisnost cjelokupne kabine je zavidna. Mjesta kako ispred tako još i više straga ima u izobilju. Pretinci, kako oni zatvoreni, tako i oni otvoreni  izdašni su a u njih stane čak i više no što najneorganiziraniji vozači mogu u automobil nanesti. Prtljažnik je klasičnih dimenzija, vrlo pravilan, a budući da imamo i asimetrično djeljiv naslon stražnjih sjedala, prihvat svakovrsne prtljage je jednostavan.
Ono po čemu je ova generacija Outbacka revolucionarna je činjenica da je ispod “haube” po prvi put u svojoj povijesti smjestila dizelski agregat. I opet posebnost – jedini je to dizelaš organiziran kao boxer. Štoviše, danas je općenito iznimno teško pronaći boxer motore jer ih je većina proizvođača napustila osamdesetih godina. No Subaru to, s punim pravom, nije učinio. U konkretnom slučaju motor je još i postavljen tako da podržava što je moguće bolji balans težine a vibracije su mu svedene na minimum. Rezultat svega je ekstremno miran i tih rad i sasvim smo sigurni da će jedino vrlo dobro upućeni po njegovom zvuku uopće moći prepoznati dizelski agregat. Kad smo već u toj zoni, istaknimo da je, s obzirom na nemale gabarite automobila, i potrošnja vrlo primjerena te  nismo ni u kom trenutku došli u situaciju probijanja prosjeka od osam litara. Opći smo pak prosjek zadržali na 7,4 litre.
No pusti priču. Nije jedini, ali je apsolutno prvi  –  razlog zbog kojeg se kupuje ma koji Subaru, a Outback pogotovo, su vozne osobine. Naime, svaki Outback ima pogon na sve kotače tako da mu je upravljivost naprosto zadivljujuća. Toliko je precizan i izdržljiv, toliko može ignorirati svaku vašu želju za zanašanjem da vas čak može i – iznervirati. Naravno, nervoza je samo uvjetni termin jer voziti jedan toliko pouzdan  automobil iznimno rasterećuje i oslobađa briga. Ktome, za našeg smo testiranja imali tu sreću da je pretežito kišilo, i to obilno. Vožnja zavojitim usponima i nizbrdicama po takvom je kolniku zonu opasnosti i opreza dizala na najvišu razinu. Ali – greška se ni u kojoj sekundi nije dogodila. Outback je suvereno vozio kao da je riječ o najsušem, tek postavljenom mikroasfaltu. Izlazak na blatnjave kolnike, možda bi ih preciznije bilo nazvati šumskim putovima,  jednako je siguran. Odlazak na zasnježene predjele, ma koliko je “južina” snijeg dovela do razine “bljuzge”, pokazao je jednako besprijekorno ponašanje.  Permanentni pogon na sve kotače ni u jednom trenutku nije zakazao a u neke ekstremnije situacije se nismo ni upućivali, jer  ipak nije riječ o automobilu za “ekstreme”,  pa to od njega nismo ni tražili.
Uistinu, iako smo s raznim modelima Subarua imali niz iskustava, svaki put iznova oduševljava. Kvaliteta materijala, besprijekorna ugradnja, ma svaki atom automobila ulijeva bezgranične, zadivljujuće  količine povjerenja –  sve do trenutka kad morate posegnuti u novčanik…
Jasno je i nama – hvalospjevi imaju svoju cijenu. No kada se mora izbrojiti 320 tisuća kuna pojavljuje se i niz upitnika. Ponajprije, ma koliko bio tih konkretni dizelski boxer, ipak je riječ o ageragtu klasične ili čak prosječne snage od 150 “konja”. Zatim, kolikogod napravljen od vrhunskih materijala i nikad  u situaciji da mora opozivati svoje primjerke, ipak je riječ o jednom klasičnom, mada povišenom, karavanu. Pa je cijenu opet teško braniti. Nabrojimo li opremu, uočit ćemo  da je potpuna, sveobuhvatna – primjerice sjedala su elektronamjestiva i grijana, retrovizori se automatski zaklapaju, na krovu je otvor, audiosustav ima i izmjenjivač za 6 CD-a, svjetla su ksenonska – ali vrlo sličnu pronalazimo i kod drugih. Pa i integralni pogon nije više ni tako rijedak, niti posebno skup. Da, ali to je – Subaru. Njega se kupuje po navici, tradiciji i unatoč konzervativnom izgledu, kupuje ga se s – emocijama. Dakako, više je no sigurno da ma koliko kilometara godišnje “radili”,  najmanje deset godina s ovim automobilom nećete imati ikakvih problema. Redoviti odlazak na servise bit će dovoljan. Sve to stoji, ali cijena je ipak – previsoka. Ah da, kad bi novca bilo u izobilju, kad plaća ne bi bila ona sasvim prosječna, hrvatska, svakako da – Outback bi se našao u najužem krugu željenih automobila.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1998 ccm Snaga: 150 KS pri 3600 o/m Okretni moment: 350 Nm pri 1800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4775/1820/1605 mm Međuosovinski razmak: 2745 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,7 s Maksimalna brzina: 195 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,6/7,7/6,4 l Emisija CO2: 167 g/km Prtljažnik: 526 l Težina: 1646 kg Gume: 225/60 R17




+ Kvaliteta, vozne osobine, funkcionalnost
– cijena
cijena: 319.900 kuna