Poplava automobila budućnosti

Slika korisnika admin
Autor: 
Novi Smart Forspeed

Više od 700 tvrtki iz 30 država putem 260  izlagača, na površini od 119  tisuća četvornih metara na  ovogodišnjem, 81. po redu izdanju Geneva International  Motor Showa izložilo je golem  broj od čak 170 svjetskih ili  europskih premijera automobila. Jedna od najznačajnjih  globalnih automobilskih predstava otvorila je vrata za čak 10  tisuća novinara, što ipak  upućuje na izvjesnu medijsku  recesiju u tranzicijskim  državama. Manifestaciju je za  posjetitelje otvorila Micheline  Calmy-Rey, predsjednica švicarske konfederacije. Uz klasiku, dakle nove modele automobila koji koriste uobičajene motore, iznimna se  pažnja posvećuje vozilima koja na različite načine doprinose ekološkoj stabilnosti planeta. Smješteni u posebni "zeleni paviljon", 36 izlagača u  pravilu nudi automobile s  električnom varijantom pogona, no nemalo ih je koji do  uobičajenog goriva dolaze i na  alternativne načine, primjerice proizvodnjom biodizela.  Kako bi se dodatno približili  potencijalnim kupcima, u krugu Pallexpoa, velebnog ženevskog sajamskog centra, deset  proizvođača omogućilo je posjetiteljima i kraće testne  vožnje s 20 električnih automobila.

Vratimo li se 81. Ženevi,  vrhunski glamur u svakom  smislu pokazuje kako se ekonomska kriza ili pak događanja na sjeveru Afrike kod  automobilskih proizvođača ni  najmanje ne reflektiraju.  Ono  što je, uz silan glamur na koji  su utjecali kako automobili tako i lijepe prezenterice, bilo  indikativno, je silan rast kvalitete korejskih automobila.  Bez pretjerivanja, KIA, Hyundai i Chevrolet, odnosno  njihovi modeli Picanto, Rio,  i40, te petvratno izdanje Cruzea bili su najveća iznenađenja. Jednostavno rečeno,  "korejci" hvataju pozicije koje  danas kvalitetom i ugledom  zauzimaju "japanci",  a na  mjesto novih povoljnih aduta  dolaze - kineski automobili.  Impresivno je djelovala i japanska izložba automobila na  alternativne pogone, poglavito kod Mazde, Toyote ili Honde. U zoni rariteta svakako je  najveća bila fascinacija s najnovijim uratkom Paganija, pomalo neobičnog naziva Huayra čija bi cijena, ako se ikad  pojavi u Hrvatskoj iznosila - 12  milijuna kuna. Salon je u  Ženevi otvoren  do 13. ožujka a  očekuje se da će ga razgledati  oko 900 tisuća posjetitelja.

Četiri litre na 100 kilometara

Iako se kod europskih proizvođača uočava kretanje nekom srednjom,  sigurnijom linijom, Renault je opet oduševio smjelošću konceptnih  automobila, talijanski su se proizvođači silno hvalili kupnjom američkih  brandova koji sada nose talijanske značke, a njemačka je automobilska  industrija načinila još snažniji zaokret prema vozilima čija se potrošnja  goriva kreće između 3 i 4 litre na 100 kilometara. Istaknimo još da su na  modelskoj listi najviše pažnje privukli Citroen DS4, Opel Ampera, Lancija Y  ili pak VW Golf Cabrio.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno