Potraga za najskrivenijim dijelovima intime

Slika korisnika mkvanja
Otvorena izložba SKlarica u Loži
Uz likovni dio, označuje ga i pisanje o umjetnosti kao sastavni dio njegove novinarske profesije. Njegov, sad već ne izlet, nego putovanje kroz likovno, odmak je od onog literarnog što svaki dan donosi i odnosi u svom novinarskom poslu u Zadarskom listu
Marin GOSPIĆ
Siniša Klarica i autorica postava, Marija Šarić Ban

SKlarica u Loži, naziv je izložbe zadarskog likovnog umjetnika i novinara koja je preksinoć otvorena u Gradskoj loži u Zadru. Nakon Kompilacija, Reminiscencija i Grafika, SKlarica u Loži je četvrta autorova samostalna izložba. Autorica postava zadarska likovna umjetnica i kostimografkinja Marija Šarić Ban rekla je u uvodu kako se Siniša  Klarica (54) počeo se baviti likovnom umjetnošću još u osnovnoj školi.

Od osnovne škole

- Te 1976. je njegova slika ribarskih brodova u luci punoj otpada i  pjene, bila zapažena u Veneciji, na izložbi organiziranoj povodu zaštite  eko sustava Jadranskog mora. Njegovo bijelim pastelom izrisano more  označilo je njegov umjetnički habitus kao antipod stvarnosti i tadašnjoj  nebrizi za očuvanje najvažnijeg hrvatskog resursa. No trebalo je proći  tri desetljeća da se Klarica vrati likovnoj umjetnosti. Najprije je to  učinio fotografijom. Jedan je od začetnika “Air to Air” fotografije u Zadru, a 2007. iznad Špraljine Drage na Kornatima, snima iz Canadaira  CL 415 najbolju fotografiju u izboru svjetski poznatog zrakoplovnog  portala Airlines.net. Nakon zrakoplovnih reportaža, pejzažnih serijala,  povratkom iz Sjedinjenih Američkih Država izlaže prvu svoju samostalnu i audio-vizualnu izložbu Manhattan u galeriji Gina u Zadru. Riječ je  o putopisnom zapisu garniranom s nekoliko stotina fotografija urbanih  veduta New Yorka i njegovog najpoznatijeg poluotoka, rekla je Marija  Šarić Ban

Nakon povrataka iz Sjedinjenih Američkih Država, Klarica ubrzo  pristupa Likovnoj udrugi Zadart u čijoj galeriji otvara izložbu pod nazivom Kompilacije. Bio je to početak njegovog puta koji se preksinoć  ogledao u njegovoj retrospektivi u Gradskoj loži Zadar. Digitalnim kolažima prepušta se modernom nadrealizmu, ali i geometrijskoj apstrakciji, likovnim suprotnostima na kojima krivulje života pretvara u precizno određene vektore koje nas čas vode iz realnosti, a čas utiču u fantaziji. Tu su i impasto naracije sasvim običnih tema koje Klarica pretvara  u neobično. Paralelno, počinje njegov rad s video tehnikom prezentacije svojih likovnih radova. Ta dva kolosijeka nastavlja izložbama Grafike  i Reminiscencije koje su od kritike prihvaćene kao nova vrsta likovnog  izričaja, kao nešto novo u Zadru, izvan klasičnih ateliera i ekspresija.  Klarica će se našaliti da ne trpi miris terpentina, razrjeđivača i okružje  remontnog brodogradilišta, a ne prostora u kojem nastaju autentična  likovna djela.

Umjetnički brzaci

- Uz četiri samostalne izložbe grafika, jedne izložbe fotografija, Klarica izlaže i na skupnim izložbama jedne od najplodonosnijih likovnih  udruga u Hrvatskoj, Zadart. Uz likovni dio, označuje ga i pisanje o umjetnosti kao sastavni dio njegove novinarske profesije. Njegov, sad već  ne izlet, nego putovanje kroz likovno, odmak je od onog literarnog što  svaki dan donosi i odnosi u svom novinarskom poslu u Zadarskom listu. To je njegova potraga za najskrivenijim dijelovima intime, prepliće  se u umjetničkim brzacima koji kreću ka novim morima, rekla je na  kraju Marija Šarić Ban.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno