Potraga za najskrivenijim dijelovima intime


SKlarica u Loži, naziv je izložbe zadarskog likovnog umjetnika i novinara koja je preksinoć otvorena u Gradskoj loži u Zadru. Nakon Kompilacija, Reminiscencija i Grafika, SKlarica u Loži je četvrta autorova samostalna izložba. Autorica postava zadarska likovna umjetnica i kostimografkinja Marija Šarić Ban rekla je u uvodu kako se Siniša Klarica (54) počeo se baviti likovnom umjetnošću još u osnovnoj školi.
Od osnovne škole
- Te 1976. je njegova slika ribarskih brodova u luci punoj otpada i pjene, bila zapažena u Veneciji, na izložbi organiziranoj povodu zaštite eko sustava Jadranskog mora. Njegovo bijelim pastelom izrisano more označilo je njegov umjetnički habitus kao antipod stvarnosti i tadašnjoj nebrizi za očuvanje najvažnijeg hrvatskog resursa. No trebalo je proći tri desetljeća da se Klarica vrati likovnoj umjetnosti. Najprije je to učinio fotografijom. Jedan je od začetnika “Air to Air” fotografije u Zadru, a 2007. iznad Špraljine Drage na Kornatima, snima iz Canadaira CL 415 najbolju fotografiju u izboru svjetski poznatog zrakoplovnog portala Airlines.net. Nakon zrakoplovnih reportaža, pejzažnih serijala, povratkom iz Sjedinjenih Američkih Država izlaže prvu svoju samostalnu i audio-vizualnu izložbu Manhattan u galeriji Gina u Zadru. Riječ je o putopisnom zapisu garniranom s nekoliko stotina fotografija urbanih veduta New Yorka i njegovog najpoznatijeg poluotoka, rekla je Marija Šarić Ban
Nakon povrataka iz Sjedinjenih Američkih Država, Klarica ubrzo pristupa Likovnoj udrugi Zadart u čijoj galeriji otvara izložbu pod nazivom Kompilacije. Bio je to početak njegovog puta koji se preksinoć ogledao u njegovoj retrospektivi u Gradskoj loži Zadar. Digitalnim kolažima prepušta se modernom nadrealizmu, ali i geometrijskoj apstrakciji, likovnim suprotnostima na kojima krivulje života pretvara u precizno određene vektore koje nas čas vode iz realnosti, a čas utiču u fantaziji. Tu su i impasto naracije sasvim običnih tema koje Klarica pretvara u neobično. Paralelno, počinje njegov rad s video tehnikom prezentacije svojih likovnih radova. Ta dva kolosijeka nastavlja izložbama Grafike i Reminiscencije koje su od kritike prihvaćene kao nova vrsta likovnog izričaja, kao nešto novo u Zadru, izvan klasičnih ateliera i ekspresija. Klarica će se našaliti da ne trpi miris terpentina, razrjeđivača i okružje remontnog brodogradilišta, a ne prostora u kojem nastaju autentična likovna djela.
Umjetnički brzaci
- Uz četiri samostalne izložbe grafika, jedne izložbe fotografija, Klarica izlaže i na skupnim izložbama jedne od najplodonosnijih likovnih udruga u Hrvatskoj, Zadart. Uz likovni dio, označuje ga i pisanje o umjetnosti kao sastavni dio njegove novinarske profesije. Njegov, sad već ne izlet, nego putovanje kroz likovno, odmak je od onog literarnog što svaki dan donosi i odnosi u svom novinarskom poslu u Zadarskom listu. To je njegova potraga za najskrivenijim dijelovima intime, prepliće se u umjetničkim brzacima koji kreću ka novim morima, rekla je na kraju Marija Šarić Ban.
- Prijavite se ili registrirajte za slanje komentara
- 369 čitanja
Žive sjećanja na žrtve Šopota, zločinci nedostižni pravdi
Pjesme u čast te ljudske čarolije - ljubavi
Na »mala vrata« povećavaju se plaće!
Bajkovito otvaranje biogradskog Adventa začinio prvi ovogodišnji snijeg