Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Bez rasprave i primjedbi na Gaženicu

Autor: Damir Maričić

07.04.2010. 22:00
Bez rasprave i primjedbi na Gaženicu

Foto: Zvonko KUCELIN



Razlog izostanka primjedbi svakako je u ponavljanju rasprave do čega je došlo zbog proteka devet mjeseci od prethodne, a što je uvjetovano raspravom u Općini Bibinje
Prijedlog Urbanističkog plana uređenja industrijsko-skladišne zone Gaženice, kao jednog od nosivih razvojnih projekata zadarske budućnosti, prošao je javnu raspravu bez prijedloga i primjedbi.
No, to ne treba čuditi jer je riječ o ponavljanju rasprave koja je prvotno provedena prije godinu dana. Razlog ponavljanja je u tome što je ovaj plan morao proći i javni uvod i raspravu u općini Bibinje, jer industrijsko skladišna zona Gaženica obuhvaća manjim dijelom i područje ove općine.
Kako je istakao Željko Predovan uime izrađivača plana tvrtke Block-Projekt, plan u odnosu na prethodnu javnu raspravu ima minimalne izmjene.
– Točnije utvrđenje načina prelaska pruge s obzirom na njime obuhvaćeno i anticipirano izmještanje pruge iz Bibinja tunelom. Ovdje se premošćuju usjeci nadvožnjakom. Također, kod nadvožnjaka, odnosno spojne ceste Zadar 2 – Gaženica točnije je utvrđena njegova lokacija. Konačno, paralelna servisna cesta Jadranskoj magistrali (D-8) za koju je prvotno planirano još jedno uključenje na Jadransku magistralu neće imati tu mogućnost, kazao je Predovan.
Plan, i to je razlog njegovog značenja, je napokon izrađen nakon desetljeća i njime se definira sudbina industrijske zone Gaženica. Time u značajnoj mjeri i zadarske luke, a u vrijeme kada se u drugom dijelu – putničko-trajektnog terminala provodi najveći projekt u Zadru.
Bitno je da su u gornjem dijelu područja uz jadransku magistralu predviđene više skladišno-servisni i trgovački sadržaji (nastavljaju na već izgrađen niz sličnih sadržaja), dok je dio bliže luci mahom u industrijskoj funkciji. Podno ceste koja prolazi sredinom područja su lučko-industrijski sadržaji pri čemu je jedan dio dominantno određen tekućim, a drugi suhim teretima. Konačno, dio plana su dvije kontejnerske zone odnosno terminala. Manji je od 10 hektara, a veći od 36 hektara.
Osim što je Predovan ukratko izložio izmjene te temelje plana, a tek pokoji novinar upitao riječ dvije, pročelniku Matku Segariću ostalo je otvoriti i zatvoriti raspravu.