Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

S veseljem u grad i blato

07.05.2012. 22:00


Atraktivna vanjština i jako dobar novorazvijeni dizelaš glavne su karakteristike kompaktnog SUV-a s Citroenovim znakom što bi se mogao nametnuti kao žestoki konkurent u klasi
Kao što je to jasno iz naziva i izgleda – Citroen C4 Aircross SUV JE mješavina kompaktnog C4 i njegove sportsko-luksuzne izvedenice DS4. Još jedna uspješna kreacija Citroenovog dizajnerskog tima i Mitsubishijeve mehanike predstavljena je prošlog tjedna na konferenciji za novinare u Lyonu. Već na prvi pogled, Aircross je iznimno uspješno ostvarenje moderne vanjštine, naglašene maske i upečatljivih LED dodataka. Bočna linija je mišićava, a stražnji kraj uz velika peta vrata daje dodatnu markantnost automobilu. Unutrašnjost je vrlo prostrana, udobno se sjedi i na stražnjim sjedalima, a estetika je nešto umirenaija u odnosu na vanjštinu. Središnja konzola je jednostavna, kao i instrument ploča, no možda je to i prednost u verziji dugogodišnjeg korištenja automobila. Kvaliteta materijala je na visokoj razini, plastika mekana, a završna obrada uzorna.
Aircross je po dimenzijama klasični kompaktni SUV: d/š/v su mu 4341/1799/1625 mm uz međuosovinski razmak od 2670 mm. Volumen prtljažnika je dostatnih 442 litre, a zahvaljujući asimetričnom preklapanju naslona stražnje klupe, može se pretvarati u vrlo funkcionalni prostor u kojem će se ugodno osjećati četiri putnika a da se k tome u njega smjesti i podosta prtljage.
Motori s kojima dolazi Aircross su jedan sasvim primjereni, logičan odabir. Benzinac je zapremine 1,6 litara snage 115 KS, a prema svojim karakteristikama, naročito s prosječnom potrošnjom od 5,9 litara i 135 g/km emisije CO2 ide u red boljih ostvarenja s takvim pogonskim gorivom. Dizelaši su 1,6 snage 115 KS te 1,8 sa 150 KS. Snažniji motor je poznat dok je manji nova, slobodno možemo reći senzacija iz Citroena. Prosječna potrošnja mu je 4,6 litara a emisija CO2 svedena je zakonima mnogih zemalja u poželjnu zonu: 119 g/km. Ubrzanje do 100 km/h je pristojnih 10,8 sekundi, a maksimalna brzina 182 km/h. Motor je vrlo uglađen, temperamentan zahvaljujući i 280 Nm okretnog momenta, a kako je težina Aircrossa s ovim motorom ne pretjeranih 1390 kilograma, svi su izloženi parametri tim logičniji.
Kao što i priliči ovakvim automobilima, Aircross je u ponudi s pogonom na jednu ili obje osovine. Oprema je već i u baznoj ponudi sveobuhvatna, a viši paketi idu u zonu luksuza tako da si i najizbirljiviji mogu konfigurirati željeni paket opreme.
Sve u press materijalu pripremljeno i na konferencijama za novinare izrečeno ne vrijedi mnogo ne pokaže li se istinitim u – testnim vožnjama. Kad je novi SUV francuskog Citroena u pitanju, zanimljivijeg okruženja od Lyona teško se moglo pronaći. Naprosto automobil što kani možda u većoj mjeri biti vladarem autocesta i gradova, traži isprobavanje u takvom okruženju. A Lyon, nakon Pariza uz Marseille sasvim sigurno najvažniji grad Francuske, to svakako omogućava. Baš kao i njegova okolina, u našem slučaju u svojem sjevernom, vinorodnom dijelu prema Maconu. Bezbrojne ceste najrazličitije konfiguracije, autoputevi, živopisna sela i strmi brdoviti puteljci. Na raspolaganju smo imali dva dizelska primjerka. Manji, baznije opremljen, s pogonom na prednju osovinu snage 115 KS, te maksimalistička izvedba s više no primjerenih 150 KS i mogućnošću korištenja pogona na sve kotače.
Slabiji dizelaš će vjerojatno postati najprodavanijim modelom. Snaga mu je dovoljna, a prema našim mjerenjima prosječna potrošnja bila je u zoni nižoj od šest litara. U nekim se trenucima, ekstremnijim, osjeća lagani manjak snage, ali kako će se on u borbu s konkurencijom uputiti s povoljnijom cijenom, jasno je zbog čega će biti najčešća meta kupaca što preferiraju Citroenove automobile. K tome, ne bi bilo isključeno da će privući i nemalo onih što prema toj marki do sada nisu gajili pretjerane simpatije.
Snažniji primjerak oduševljava potentnošću, dinamikom, estetikom i funkcionalnošću opreme te ne bitno većom potrošnjom, ali sasvim je sigurno da će to oduševljenje “hladiti” visokom cijenom. Testiranja su bila sveobuhvatna, na ukupnim dionicama nešto kraćim od 300 kilometara, pa ako smijemo suditi – i sami bismo odabrali slabijeg dizelaša.
Lijepi automobil iz trenutno najpopularnije i najpoželjnije klase. Kad svi podaci budu potpuni, a što se tiče Hrvatske bit će već do kraja svibnja, moći ćemo donijeti konačni sud. Za sada, osvojio nas je vanjskim dizajnom i kvalitetom motora. A i to je već mnogo.