Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Jeste li spremili dijete za ispravak razlomaka?

Autor: Teuta Babajko Jamičić

07.06.2010. 22:00
Jeste li spremili dijete za ispravak razlomaka?


Neugodno sam se iznenadila kada mi je dijete donijelo plavu kuvertu, koju je poslao nastavnik matematike, a unutra papirić na kojemu piše: jeste li spremili dijete za ispravak razlomaka. Zar je to način komunikacije? Isključivi zadatak roditelja i nije da spremaju dijete za ispit. Zar to nije posao nastavnika, zapitala se jedna majka
Bliži se kraj školske godine. Mnogim učenicima loše ocjene su prava mora. Skrivaju ih od roditelja u strahu od kazne, ali i od samih sebe, nesposobni da učenje organiziraju tako da u kratkom roku isprave rezultate propusta, nemara i neučenja. Roditeljima koji redovito odlaze na informacijske sastanke s razrednikom ili učenikom, djetetov uspjeh tijekom cijele godine nije tajna, ni iznenađenje.
Komunikacija
No nesvakidašnja priča, odnosno iskustvo koje su nam ispričali roditelji učenika iz Osnovne škole Smiljevac, zasigurno je veliko iznenađenje, s kojim su suočeni pred kraj školske godine. Riječ je o poruci nastavnika matematike Želimira Dorčića, kojom on pita roditelje jesu li pripremili djecu za ispravak iz razlomaka. Roditelji su iznenađeni takvom porukom, a kako kažu najviše ih smeta način komunikacije.
– Većina roditelja je dobro upoznata s ocjenama svoje djece. Stoga, potpuno mi je nejasan potez nastavnika matematike. Neugodno sam se iznenadila kada mi je dijete donijelo plavu kuvertu, koju je poslao nastavnik matematike, a unutra papirić na kojemu piše: jeste li spremili dijete za ispravak razlomaka. Zar je to način komunikacije? Osim toga, ako ćemo pravo, isključivi zadatak roditelja i nije da spremaju dijete za ispit. Zar to nije posao nastavnika, ogorčeno nam je ispričala majka jedne od učenica iz Osnovne škole Smiljevac, dodajući da roditelji trebaju sudjelovati u obrazovanju, odnosno učenju svoje djece, no to sigurno ne podrazumijeva ovakav način komunikacije između nastavnika i roditelja.
Poruku nastavnika matematike Želimira Dorčića roditelji su uglavnom doživjeli kao svojevrsnu prozivku, odnosno opomenu da djecu pripreme za ispravak iz razlomaka. To, kako kažu roditelji, nije isključivo njihov zadatak. Jedno je biti u toku i znati što djeca rade u školi, a sasvim druga stvar je pripremati ih za ispit. To je, kako smatraju, uloga škole i nastavnika.
Riječ ravnatelja
S ovom najnovijom metodom nastavnika Dorčića nije upoznat Bernard Kotlar, ravnatelj Osnovne škole Smiljevac. No ravnatelj Kotlar nije previše iznenađen što je Dorčić poslao roditeljima takve poruke jer, kako kaže, taj nastavnik matematike se trudi na sve načine zainteresirati učenike, ali i roditelje za učenje. Možda su, pojašnjava Kotlar, Dorčićeve metode neprilagođene vremenu u kojemu živimo, istina je da se nastavnik trudi.
– Ne znam zašto je nastavnik Dorčić takvu poruku poslao roditeljima niti što ga je potaknulo da to učini. Njegove metode možda su pomalo neprilagođene vremenu u kojemu živimo, no nitko ne može poreći da se nastavnik trudi i radi sve što je u njegovoj moći da zainteresira učenike za rad i učenje. U tome očekuje pomoć roditelja, što je logično i očekivati. Naravno, nije zadatak roditelja da pripremaju djecu za ispite, no smatram da trebaju pratiti njihov rad, govori Bernard Kotlar, pojašnjavajući da upravo zbog reakcija roditelja, kojima ne “sjedaju” Dorčićeve metode, ni sam ih ne može podržati.
No, u konačnici, kako navodi ravnatelj Kotlar, roditelji i nastavnici trebaju surađivati kako bi uspjeh djece u školi bio što bolji.