Rafinerija Sisak se ne zatvara – priopćeno je jučer iz Ine i mađarskog MOL-a, nakon što je portal Politikaplus objavio informaciju da je Nadzornom odboru Ine Uprava poduzeća predočila plan razvoja Ine, kojim se predviđa i zatvaranje sisačke rafinerije. Portalu je informaciju potvrdio i čelnik NO-a Ine, Davor Štern, napominjući kako je riječ o analizi mogućih scenarija razvoja, među kojima se nalazi i zatvaranje sisačke rafinerije. Tu su opciju, kazao je Štern, hrvatski predstavnici u NO-u Ine odmah odbacili i “precrtali” te o njoj ne žele niti raspravljati.
“Duboko sam zabrinut činjenicom da se u svojim izjavama gospodin Štern fokusira na opciju koju Uprava nikad nije predložila. Predložila je ulaganja od milijardu dolara u dvije rafinerije, uključujući unapređenje riječke rafinerije do europskih standarda. Uprava je također pokazala da bi daljnji razvoj sisačke rafinerije koštao dodatnih milijardu dolara, što nikad neće biti održiva i profitabilna opcija, stoga je predložena analiza alternativnih scenarija razvoja, kako bi se Sisak iskoristio u budućnosti sa ciljem očuvanja radnih mjesta. Jasno smo rekli da se Sisak ne smije, i neće biti zatvoren. Zatvaranje nije bilo predviđeno ni jednim planom. Sisak je važan za Hrvatsku, za lokalno gospodarstvo i za Inu. To je jedan od Ininih strateških aduta”, odgovara potpredsjednik Nadzornog odbora Ine, György Mosonyi. On je jedan od pet mađarskih, naspram četiri hrvatska predstavnika u NO-u Ine, dok u Upravi sjede tri mađarska, i tri hrvatska člana.
Jednako odgovaraju i iz Uprave Ine na čelu koje se nalazi Zoltán Áldott. Nitko iz Uprave, napominju, nije NO-u kompanije predložio zatvaranje Siska.
Između redaka, Sisak neće biti što i Rijeka, jer se za njega ne predviđaju ulaganja istovjetna onima u Rijeci, čija se rafinerija nalazi na, strateški, boljoj poziciji, no za sada Mađari imaju namjeru zadržati i Sisak. Koliko dugo, pored ostalih, većih i profitabilnijih rafinerija koje posjeduju u Europi, ostaje pitanje.
Gašenje rafinerije, koja zapošljava 650 Sisčana, ali još i daleko veći broj onih koji s rafinerijom surađuju i o njoj ovise, nije prvi put na repertoaru. Kad je MOL 2009. godine preuzeo 47 posto vlasništva u Ini, i njome zavladao, postavilo se pitanje opstanka hrvatskih rafinerija. Kako je tada, puno prije ulaska u NO tvrtke, naglašavao Davor Štern, riječka rafinerija će opstati, ponajprije zbog svog dobrog položaja, ali priprema se zatvaranje sisačke rafinerije. “To sudim prema sve češćim ekološkim incidentima u Sisku koji su čudni, jer Inini ljudi nisu tako nestručni. Incidente ne mogu objasniti drukčije nego kao pripremu za zatvaranje rafinerije”, govorio je tada Štern. Mađari su, dakako, odbacili takve tvrdnje, da bi Štern ponovno nedavno izrazio zabrinutost zbog, kako je kazao, usporavanja tempa modernizacije rafinerije Sisak.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
IVAN LOVRINOVIĆ
‘Još niste shvatili da ste pobjednici izbora?’: Kolakušićev suradnik poziva na ujedinjenje oporbe za rušenje HDZ-a
Zadar
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
SVE POPULARNIJE Zadranin na krov postavio solarne panele, evo koliko ga je to koštalo
Hrvatska
STANJE U PROMETU
HAK: Zbog prometne nesreće na A3 vozi se jednim trakom smanjenom brzinom
Ostali sportovi
Formula 1
Max Verstappen pobjednik “sprinta” u Šangaju, Lando Norris izletio sa staze
Županija
Obilježavanje Dana planeta Zemlje na Pagu
Akcija za čisto podmorje, bez plastike
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU