Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Miješa li se Crkva u politiku ili politika u Crkvu?

07.07.2011. 22:00
Miješa li se Crkva u politiku ili politika u Crkvu?


Gradonačelnik ponavlja otrcanu floskulu o miješanju Crkve u politiku. Neka javnost prosudi tko se u što miješa, Crkva u politiku ili politika u Crkvu kada nastoji arbitrirati oko nepostojećeg problema župnih granica, kaže don Rončević


Don Ivan Rončević,  župnik Župe sv. Luke iz Kolana  reagirao je na izjave Ante Fabijanića,  gradonačelnika grada Paga o crkvi  sv. Vida.
Podsjetimo kako je gradonačelnik  Paga Ante Fabijanić najavio  uređenje crkve sv. Vida na istoimenom najvišem otočnom vrhu, nakon čega su Općina Kolan, Župa  Kolan i udruga “Suhozid” iz Kolana  reagirali otvorenim pismom u kojem  navode kako crkva sv. Vida pripada  Župi Kolan, a ne Gradu Pagu te  kako Općina Kolan namjerava urediti oštećenu crkvu. Gradonačelnik  Ante Fabijanić je to osporio tvrdeći  kako crkva sv. Vida pripada Gradu  Pagu.
Reagirajući na izjave gradonačelnika Ante Fabijanića, don Ivan  Rončević u povodu istupa gradonačelnika Paga na tiskovnoj konferenciji od 4. srpnja 2011. ističe da  se osjeća dužan reagirati.
Kavansko politikantstvo
– Supotpisujući otvoreno pismo  nisam imao namjeru nikoga provocirati, kako mi to imputira gradonačelnik, a pogotovo ne građane  grada Paga, grada u kojem sam proveo dvije lijepe godine života, grada  koji volim i često posjećujem i u  kojem imam mnogo dragih prijatelja. Uvjeren sam da Pažani pismo  nisu shvatili kao provokaciju već kao  pokušaj zaštite onoga što držim svojim legitimnim interesom i dužnošću.  Ne želim sada ulaziti u povijesne,  političke i teritorijalne sporove između Grada Paga i Općine Kolan jer  to uostalom i nije moj posao, navodi  don Rončević, dodajući da samo želi  podsjetiti na nekoliko činjenica i  evidentnih netočnosti u gradonačelnikovu izlaganju.
– Prva i osnovna činjenica je da  crkva Sv. Vida pripada Župi Kolan.  To je vrlo lako provjeriti u službenom  Šematizmu Zadarske nadbiskupije  (izdanje – Zadar 2005. godine) te još  jednom podsjećam da nitko, bez  dozvole nadležnog župnika, ne smije  vršiti liturgijske čine na teritoriju  određene župe. Naglašavam, granice  župa nisu identične granicama  općina, župne su, u ovom slučaju,  mnogo starije. Osobno sam bio iznenađen kada sam iz medija saznavao da se na Svetom Vidu planiraju i održavaju hodočašća, da se  razmišlja o obnovi i o tome obavještava isključivo, u ovom slučaju,  nenadležnog paškog župnika, a ignorira nadležnog kolanjskog župnika,  vjerojatno iz prozirnih političkih razloga. Također nije točna gradonačelnikova tvrdnja da kolanjska  župa pripada nadžupi Pag, već obje  pripadaju Paškom dekanatu i naravno Zadarskoj nadbiskupiji, naglašava don Rončević, dodajući da ga  posebno čude i žaloste neozbiljni i  nekompetentni gradonačelnikovi  savjeti njemu kao kolanjskom župniku, a koji ne nadilaze razinu kavanskog politikantstva pa se na njih,  kaže, ne bi ni osvrtao da ne sadrže  notorne neistine.
Mise u Gajcu
– Gradonačelnik tvrdi da  održavam mise u Gajcu koji je pod  Krčkom biskupijom. To bi predstavljalo eklatantno kršenje kanonskog  prava i bilo bi nešto na što ne  polažem nikakvo pravo. Izjavljujem  da nikad nisam služio misu u Gajcu  te da bih to, u budućnosti, eventualno učinio kao uslugu tamošnjem  nadležnom župniku na njegov izričit  poziv, odnosno molbu. Gradonačelnik mi zamjera što ne držim mise u  Kolanjskom Gajcu već sam ga prepustio Krčkoj biskupiji. Nikom nisam ništa prepustio, nisam ja  određivao granice župa i biskupija,  služim mise tamo i samo tamo gdje  na to imam pravo i dužnost. Gradonačelnik ponavlja otrcanu floskulu o miješanju Crkve u politiku.  Neka javnost prosudi tko se u što  miješa, Crkva u politiku ili politika u  Crkvu kada nastoji arbitrirati oko  nepostojećeg problema župnih granica. Osobno ne vidim ništa sporno  da se i umiješam u politiku kao zoon  politicon u aristotelovskom smislu  tog pojma, smatra don Rončević,  pitajući se zar bi bilo bolje iz oportunizma pilatovski oprati ruke i apstrahirati od svake reakcije, čak i  onda kad te se predmet izravno  tiče.
– Bio sam svjestan možebitnih implikacija otvorenog pisma, ali ne reče  li jednom Solženjicin: oprezan čovjek – nikakav čovjek, želeći istaknuti  da subjekt ponekad mora nadvladati  hladni pragmatizam. Gradonačelnik  mi javno prijeti tužbom zadarskom  nadbiskupu očito nesvjestan promašenosti svojih tvrdnji. Poručuje mi  da se brinem o svojem području i  svojim ljudima. Upravo sam to nastojao činiti supotpisujući spomenuto  otvoreno pismo. Svima je jasno da  osobno nemam ništa protiv gradonačelnika i strano mi je svako dizanje  tenzija, vodio sam se onom “amicus  Plato, sed magis amica veritas” (drag  mi je Platon, ali mi je draža istina).  Ma koliko ta istina nekoga boljela,  zaključuje don Rončević.