Grad Zadar treba početi gledati na klub kao na investiciju

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Predsjednik udruge Grad košarke o aktualnoj situaciji Košarkaškog kluba Zadar
Autor: 
Iako će dio financija vjerojatno uvijek dolaziti iz javnih sredstava, smatramo da KK Zadar nedovoljno koristi svoj tržišni potencijal. Cilj marketinške politike kluba bi trebao biti da klub bude sveprisutan u Zadru i okolici te da identitet grada bude neodvojiv od kluba - smatra Brkić
Grad košarke
NIJE SVE TAKO SIVO - Mario Brkić

Sredinom studenoga prošle godine u dvorani Krešimira Ćosića predstavljanja je udruga Grad košarke koja je, kako piše na internetskoj stranici »osnovana kao volonterski pokret zadarskih navijača i zaljubljenika u košarku koji se bore za bolji, uspješniji i transparentniji Košarkaški klub Zadar ali i promicanje košarke kao dijela tradicije i građanskog identiteta grada Zadra«. Kao glavni postulati Udruge istaknuti su borba za dugoročni boljitak kluba, transparentnost i poštenje pri odlučivanju na svim razinama te pružanje volonterske marketinške potpore i pomoći pri financiranju klupskog djelovanja.

- Udruga trenutačno broji 300 članova s plaćenom članarinom i možemo biti ponosni na ono što smo napravili u prošlih malo više od pola godine. Od pokretanja trenda okupljanja ljubitelja KK Zadar kroz zajedničko gledanje utakmica i kvizove, do događaja u kojima smo doveli svjetski trend razgovora o greškama, anegdotama i neuspjesima koje su nam sugovornici iz zadarske košarke doživjeli na svom košarkaškom putu. Međutim, od svega što smo postigli najponosniji sam na naše stvaranje mreže i povezivanje sa najvišim europskim klubovima, poput Žalgirisa i Panathinaikosa - kaže Mario Brkić, predsjednik Grada košarke.

- Na početku našeg rada smo rekli da nam je cilj iskoristiti naše kontakte i znanja da pomognemo klubu da dođe na višu razinu stručnosti i profesionalnosti. U sklopu toga odradili smo izuzetno zanimljive sastanke s predstavnicima oba kultna kluba, te ih dalje povezali sa KK Zadar. Isto nastavljamo sa jednim europskim velikanom u skoroj budućnosti, s posebnim naglaskom na rad sa mladima i strukturiranje omladinskog pogona. Općenito smo za početak svoga rada stavili fokus na suradnju s mladima i potpori omladinskom pogonu Košarkaškog kluba Zadar, kao i drugim mladim košarkašima u gradu. Ponosni smo da smo mogli pomoći juniorima Puntamike u teškom trenutku kada je bilo upitno hoće li moći sudjelovati na poluzavršnici Prvenstva Hrvatske, a mogu najaviti i skori projekt sportske psihologije za mlade košarkaše koji organiziramo sa mladim zadarskim stručnjacima, uz sponzorstvo Infinuma, jedne od vodećih hrvatskih IT kompanija.

Izostanak vizije

Jeste li zadovoljni stanjem KK Zadar proteklim godinama?

- Da smo zadovoljni teško da bi se ikad i osnovali kao udruga. Rezultati već godinama pate, financijsko stanje kluba se svodi na krpanje naizgled beskonačnih rupa i klub se godinama upravlja bez glave i repa. Zadnjih godina u gradu vlada atmosfera kao da je klub polako počeo gubiti i ono najvrjednije: svoje navijače.

Koji su najveći problemi KK Zadar?

- Pored dugovanja i modela financiranja, gdje se uvelike ovisi o gradskom novcu što klub čini ovisnim o politici, najveći problem je izostanak vizije i strategije upravljanja klubom. Klub se tretira kao problem koji se krpa iz godine u godinu te nitko od rukovodećih ljudi kluba nije predstavio ideju gdje vidi klub u budućnosti.

Što treba učiniti kako bi se promijenila situacija na bolje?

- Riješiti predstečajnu nagodbu, odnosno dugove dugove. Riješiti odnos s gradskom firmom ŠC Višnjik. Podignuti i iskoristiti marketinški potencijal Kluba. Dodatno uložiti u kvalitetu i razvoj omladinskog pogona. Vjerujemo da se na svim poljima može i mora napraviti značajan iskorak.

Je li održiv ovaj model financiranja kluba?

- Model nije održiv, ali je nužan u trenutnom periodu. Smatramo da velikom dijelu građana ne bi smetala ni veća ili barem jednaka financijska izdavanja za KK Zadar, ukoliko bi vidjeli povrat kroz jednu pozitivnu priču koja ima kostur i temelje za izgradnju košarkaškog Kluba na ponos cijelog grada, županije i hrvatske košarke ali svakako treba težiti privlačenju privatnog kapitala i investicija.

Ima li KK Zadar potencijal financirati na neki drugi način, osim putem javnih sredstava, s obzirom na veličinu tržišta, razvijenost lokalnog gospodarstva i porezne politike?

- Iako će dio financija vjerojatno uvijek dolaziti iz javnih sredstava, smatramo da KK Zadar nedovoljno koristi svoj tržišni potencijal. Cilj marketinške politike kluba bi trebao biti da klub bude sveprisutan u Zadru i okolici te da identitet grada bude neodvojiv od kluba. Na taj način osim što će klub poboljšati standardne prihode od ulaznica i tv prava otvara se mogućnost većeg prihoda od klupskih suvenira te veće atraktivnosti sponzorima. Trenutačno je jedan od većih financijskih problema kluba taj da je klub sve manje zanimljiv sponzorima i potrebno ih je dovlačiti u klub. Cilj je stvoriti takvu atmosferu u gradu da sponzori sami dolaze i prepoznaju koristi sponzoriranja kluba. Također, potrebno je izvršiti studiju koja prikazuje financijsku korist koju grad ima od brenda KK Zadar, slično kao što je napravio Žalgiris. Grad Zadar također treba početi gledati na klub kao na investiciju. Bili bismo apsolutno sretni kada bi KK Zadar izašao na tržište i bio mamac potencijalnim investitorima. Međutim za alternativni model potrebno je izgraditi temelje i vratiti klupski račun na »nulu«. Udruga Grad košarke okupljanjem manjih poslovnih subjekata i lokalnih poduzeća pokušava potaknuti stvari i u tom smjeru želi biti primjer našem Klubu po pitanju odnosa i partnerstva na lokalnoj razini. To je prvi stup i osnova. Drugu stup je srednje poduzetništvo, tvrtke koje su već izašle izvan lokalnih okvira i šire svoj proizvod po Hrvatskoj ili u inozemstvu. Treći stup su najveće hrvatske kompanije ili inozemne kompanije međunarodnog renomea koje se žele pozicionirati na europskom ili hrvatskom tržištu.

Kodeks Kluba

Brkić dodaje da je »dodatan uteg činjenica da je košarka trenutačno neprofitabilan sport«.

- Treba reći i da su odnosi u međunarodnoj košarci narušeni i nepravedni, da krovna svjetska i europska košarkaška organizacija ne štite europske klubove, pa tako stvaranje igrača koje zahtjeva enorman trud i zalaganje stručnih ljudi bude nagrađen s premalo novčanog povrata, da europskom košarkom vlada monopol jedne menadžerske agencije itd. Međutim kao što su KK Zadar, njegov najveći igrački velikan Krešimir Ćosić i hrvatska košarka bili košarkaški vizionari nedavne prošlosti, vjerujemo da se tako trebamo postaviti i sada, učiti i raditi s najboljima, a istovremeno biti i jedni od predvodnika promjena u hrvatskoj i europskoj košarci. Samo tako nas mogu shvatiti ozbiljno, i samo tako možemo težiti napretku, ukoliko ćemo imati jasan stav i ciljeve. Upravo to je bio jedan od simbola velikog KK Zadar i njegove navijačke vojske, upravo na tim temeljima želimo da se gradi priča našeg Kluba.

Koja je vaš vizija budućnosti kluba? Je li na stolu opcija potpune privatizacije kluba, postoji li uopće zanimanje aktera za to i pod kojim uvjetima?

- Vizija je moderno uređen Klub, najviših standarda i manira s poštovanjem prema tradiciji i ostavštini koje KK Zadar nosi kao najveći hrvatski košarkaški klub, simbol grada Zadra i navijačke strasti. Klub kao redovni akter europskih natjecanja i stvaratelj mladih talenata, s jasnim ciljevima i zadaćama sezonama unaprijed. Kao što smo rekli u prethodnim odgovorima, nemamo ništa protiv toga da se Klub privatizira, međutim da bi se to dogodilo, na tome moraju raditi svi povezani subjekti.

Jeste li zadovoljni transparentnošću financijskog poslovanja KK Zadar i što učiniti da bi ona bila bolja?

- Nismo. Međutim određene procedure su pokrenute i prema njima gledamo pozitivno; revizija, uz nešto jasniji uvid u financije i poslovanje Kluba u proteklom razdoblju. Smatramo da se ove procedure moraju biti sastavni dio djelovanja i kodeksa Kluba, međutim isto tako želimo naglasiti da se ovakve stvari, poput otkrivanja, prijava i ostalo, barem dugoročno moraju rješavati bez medijske pompe i političkih prepucavanja, a da za bilo kakve protupravne i krivične radnje postoje organi i zadužene službe, koje bi na sumnju ili poziv trebali hitro reagirati. Na ovaj način Klub štiti svoj integritet i stavlja se u bolju poziciju na tržištu.

Ljepota sporta

Zašto u Nadzornom odboru sjede ljudi koji su puno bliži politici nego tržištu kapitala pa sukladno tome ne mogu privući sponzore u klub?

- Na ovo pitanje možda mogu bolje odgovoriti članovi Nadzornog odbora. Ono što mi nudimo kao alternativu su prvi povijesni izbori, gdje će svaki navijač kroz članstvo u udruzi Grad košarke imati priliku izabrati dva člana NO za koje smatra da mogu najviše doprinijeti klubu na toj poziciji, a koji mogu svakako biti iz poslovnog svijeta. U slučaju kad politika postavlja ljude, većinom je riječ i o ljudima koji su bliže politici nego tržištu kapitala. Tada je upitna njihova motivacija za rad. Rezultatima takvog načina postavljanja i rada svjedočimo zadnjih godina, ne samo u KK Zadru nego i u drugim klubovima i sportovima.

Može li se KK Zadar vratiti na na razinu na kojoj je nekoć bio. To mislimo na ravnopravno natjecanje u regionalnim i(li) europskim okvirima, ili su ta vremena odavno završila?

- Uz pravu strategiju razvoja kluba Zadar se opet može vratiti na staze stare slave, a možda i vinuti u još veće visine. Ljepota sporta je u tome što se uz dovoljno truda svatko može dignuti i kad je u teškoj situaciji. Makar situacija nekad izgleda beznadna postoji puno primjera klubova koji su se izdigli i iz težih situacija. Ako se Fortitudo Bologna mogla dignuti iz bankrota možemo i mi iz puno lakše situacije. Za to je međutim potrebno zajedništvo i razum svih strana. Da se pokrenemo svi i prije svega stavimo KK Zadar na prvo mjesto, u bilo kojoj raspravi, u bilo kojem glasovanju, debati, dodjeli proračunskih sredstava... Rješavanjem gorućih pitanja poput odnosa KK Zadar - ŠC Višnjik, predstečajna nagodba, dugovi Kluba, dodatno ulaganje u kvalitetu omladinskog pogona, Klub može postaviti sve uvjete da fokus usmjeri više prema sportskim rezultatima i ravnopravnom natjecanju bilo u ABA ligi ili nekom europskom natjecanju.

Tko se može kandidirati za NO?

Kako planirate provesti izbore za dva člana Nadzornog odbora KK Zadar? Tko se uopće može kandidirati za ta dva mjesta?

- U sljedećim danima objavit ćemo službeni poziv za kandidature. Procedura je jednostavna, svatko tko je član Udruge se može kandidirati za mjesto u NO. Kroz tjedne koji slijede svim kandidatima ćemo dati priliku da se predstave, objasne zašto bi baš oni bili kvalitetan izbor za tu poziciju i na kraju oni koji dobiju najveći broj glasova će biti nominirani za predstavnike navijača. Podsjetio bi još jednom da ovo nisu nikakva nova mjesta u NO, već formaliziranje prava koje je Udruga navijača Tornado imao još od 2017. godine, a koje je prenijelo na Udrugu Grad košarke, koja u ovom slučaju služi kao mehanizam za demokratski izbor tih predstavnika.

Nema kolizije s Tornadom

S obzirom na to da Grad košarke u svojoj definiciji ima jasno izraženu navijačku crtu, jeste li u tom dijelu u »koliziji« s Tornadom?

- Nema nikakve kolizije, dapaće Tornado i Grad košarke se savršeno nadopunjuju. Cilj i smisao djelovanja Grada košarke je drukčiji i pokriva prije svega sve one stvari izvan tribine gdje se trudimo pomoći na stručno-profesionalnoj razini. Naš primarni cilj je i potpora ali i kritika Klubu, kada je potrebna; dok Tornado i dalje ostaje glavna i jedina navijačka skupina Zadra. Tu nema nikakvih ni sukoba ni nedoumica. Naše želje i motivi su isti, velik, uspješan KK Zadar na koji svi možemo biti ponosni, a to ćemo kao i do sada postići zajedničkim snagama.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno