Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Za 25 milijuna kuna šest mjeseci prije roka

Autor: Velimir Brkić

07.08.2008. 22:00
Za 25 milijuna kuna šest mjeseci prije roka

Foto: Velimir BRKIĆ



Radovi su započeli 20. veljače, a krajnji rok dovršetka je bio 12 mjeseci. Radove je izvodilo Poduzeće za ceste Split, odnosno Strabag. Državna cesta od Karina Donjeg do Benkovca završena je već nakon šest mjeseci te je prošla sve uvjete tehničkog pregleda i bez ikakve pompe puštena u promet
Radovi na rekonstrukciji i obnovi dionice 47 na državnoj cesti D27, D502 (Karin Donji) – Benkovac, duljine 12 kilometara, u sveukupnom iznosu od 25 milijuna kuna bez PDV-a, završeni su u rekordnom vremenu, više od šest mjeseci prije ugovorenog roka. Radovi su započeli 20. veljače, a krajnji rok dovršetka je bio 12 mjeseci. Štoviše, državna cesta od Karina Donjeg do Benkovca prošla je sve uvjete tehničkog pregleda i bez ikakve pompe puštena u promet. Shodno provedenom međunarodnom javnom natječaju radove je izvodilo Poduzeće za ceste Split, odnosno Strabag, upoznao nas je Zdravko Jerak, šef zadarske ispostave Hrvatskih cesta.
Sendvič konstrukcija kolnika
Tijekom rekonstrukcije dijelom ceste od Karina Donjeg do Benkovačkog Sela nadomak Benkovcu bio je zabranjen promet koji se od državne ceste D502 kod Pridrage/Karin Donji odvijao alternativnim pravcem Karin Donji – Popovići – Buković – Benkovac, odnosno Karin Donji – Pridraga – Smilčić – Benkovac.
Radovi rehabilitacije obuhvaćali su ojačanje kolnika postojeće ceste, mjestimična proširenja, popravak bankina i pješačkih nogostupa, popravak i poboljšanja odvodnje, izgradnju autobusnih postaja te mjere poboljšanja prometne sigurnosti kao i novu prometnu signalizaciju, nabrajao je nadzorni inženjer zadarske Ispostave Hrvatskih cesta Dubravko Grgurović, dodajući kako se na većem dijelu dionice radilo o tzv. sendvič konstrukciji kolnika, 30 centimetara tamponskog sloja te dva asfaltna sloja.
Projekt je obuhvaćao i izgradnju nogostupa od Benkovca do Benkovačkog Sela, odnosno do Benkovačkog sajma, koji će znatno poboljšati sigurnost svih sudionika u prometu. Ujedno se radilo i na poboljšanju odvodnje rekonstrukcijom nekoliko propusta. Po cijeloj dužini državne ceste uz rubove kolnika su postavljene bankine širine jednoga metra, naglašava Grgurović, dodajući kako je na ovoj dionici srednje gust promet.
Alternativa prema jugu zemlje
Da bi se dobio pravi dojam o kolikom je obujmu posla riječ, možda se najbolje uputiti iz Benkovca prema Pridragi ili Karinu i obratno. Gotovo preko noći u potpunosti je promijenjen krajolik, gotovo nestvarno donji ustroj na pojedinim dionicama zbog nivelacije je podignut gotovo pola metra. Odsad svi sudionici u prometu imaju znatno bolje sigurnosne uvjete. Naročito prigodom dolaska na Karinsko i Novigradsko more. Dakako, uslijed povremenih naleta bure promet će biti preusmjeravan na ovu rekonstruiranu državnu cestu kao alternativu prema jugu Hrvatske.
Radovi na rekonstrukciji izvodili su se u sklopu programa betterment Hrvatskih cesta, programa za izvanredno održavanje i rekonstrukciju. Program betterment koji s izvanrednim održavanjem doprinosi poboljšanju kvalitete postojeće mreže državnih cesta.
Financiranje rekonstrukcije dionice državne ceste Karin – Benkovac realiziralo se dijelom iz kredita Europske investicijske banke, EIB, a dijelom iz vlastitih izvora sredstava Hrvatskih cesta. EIB sudjeluje sa 60 posto sredstava, a Hrvatske ceste s 40 posto, dodatno je pojasnio Zdravko Jerak.
Polazeći od općeg i trajnog interesa svih političkih i gospodarskih subjekata za daljnjim razvitkom prometne infrastrukture, kao kapitalne pretpostavke bržeg ukupnog razvitka zemlje i osobito pojedinih gospodarskih grana, nastavak ulaganja u izgradnju mreže cesta i autocesta nameće se kao logičan i nužan prioritet u kapitalnim ulaganjima Republike Hrvatske.