Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

ZADARSKU ŽUPANIJU TREBA BRENDIRATI KAO GASTRO DESTINACIJU Kroz naše proizvode možemo svijetu ispričati fantastične priče

08.08.2020. 16:15


Turistička zajednica Zadarske županije niz godina provodi više marketinških projekata razvoja turizma posebnih interesa kako bi se postigao unificiran, pouzdan i cjelovit proizvod. I gastro priča dio je naše svake kampanje jer se radi o nezaobilaznom proizvodu kroz kojim naša destinacija može ispričati niz fantastičnih priča – od one paške, preko soli, peke, ulja, vina do činjenice da je naša kuhinja dio prepoznate mediteranske prehrane koju štiti čak i UNESCO. Stoga smo objeručke prihvatili županovu inicijativu koja cilja i teži još boljem plasmanu domaćih proizvoda županije u ugostiteljstvo, a putem koje ćemo graditi održivi gastro-proizvod i raditi još bolju promidžbu, rekla je direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija.


Pozitivna reakcija
​Naime, 30. srpnja ove godine, župan Božidar Longin održao je redovni radni sastanak sa svim načelnicima i gradonačelnicima Zadarske županije, kako bi među ostalim, raspravljali i o pomoći poljoprivrednim proizvođačima, vinogradarima i vinarima te nastojanju da se Zadarska županija brendira kao gastronomska destinacija.
– Kako bi im pomogli, pokrenuli smo razgovore naših poljoprivrednih proizvođača s ugostiteljima, jer plasman lokalnih proizvoda u velikoj mjeri ovisi o njihovoj suradnji. Svaka kriza trebala bi proizvesti i neke nove prilike, a mi smatramo da je ovo idealna prilika da pokušamo brendirati našu županiju kao gastro destinaciju. Očekujemo od županijske Turističke zajednice da predvodi tu priču i već sada imamo dosta pozitivnih reakcija – rekao je tom prigodom župan Božidar Longin, dok direktorica Kadija objašnjava kako polazište projekta leži u tezi da Zadarska županija svojim autohtonom ishranom, tradicijom uzgoja, te resursima i potencijalom, može izrasti u ozbiljnu konkurenciju podižući razinu ponude i kvalitete usluge.


I vikendaši su važni
– Projekt je namijenjen razvoju punog potencijala lokalne eno-gastro ponude temeljene na tradicionalnim poljoprivrednim i maritimnim kulturama, te sukladnim proizvodima autohtonim za Zadarsku županiju. Takav projekt uključenim će subjektima pružiti umrežavanje raznih uzgajivača, proizvođača i pružatelja usluga, nova znanja s ciljem podizanja razine kvalitete i konkretnu promidžbu. Velika podrška i partneri, bez kojih ne bismo niti mogli kvalitetno graditi ovaj projekt, su nam županijski Odjel za poljoprivredu i Odjel za gospodarstvo i turizam. Ono što posebno veseli jest susretljivost i spremnost na suradnju i ugostitelja i proizvođača jer u konačnici bez toga ovaj projekt ne bi imao efekta, a niti smisla, zaključila je Kadija.
Na novinarsko pitanje kako komentira dosadašnji tijek špice turističke sezone s obzirom na to da se ona odvija u doista specifičnim uvjetima i okolnostima zbog pandemije izazvane koronavirusom, direktorica županijske Turističke zajednice to objašnjava i činjenicom da u županiji imamo značajan udio vikendaša jer smo tradicionalno poželjna destinacija i za taj oblik turizma i toga se ne smijemo sramiti, niti dopustiti da se to omalovažava.




Među najboljima u državi
Osvrćući se i komentirajući podatak kako je otok Vir turistički broj 1 i to na razini države ove sezone, direktorica Kadija smatra kako činjenica da ljudi toliko uživaju u našoj destinaciji da odluče tu imati i svoju drugu nekretninu je dobra, i ti ljudi su turisti, plaćaju turističku pristojbu i troše svoj novac u našoj destinaciji.
– No, u statistici se jasno vide te brojke, kao i one koje smo ostvarili u komercijalnom smještaju. I kod komercijalnih noćenja u srpnju smo na 65 posto odnosno, recimo dvije trećine lanjskog ostvarenja i u toj realizaciji prošlogodišnjih rezultata nam parira jedino Kvarner. Na razini cijele ove godine u komercijalnom smo dijelu i dalje najuspješniji, suprotno mnogim uvjerenjima da se ovdje radi o dominanto nekomercijalnom vikendaškom turizmu odnosno, na 52 posto smo prometa u odnosu na lani. Mogu tome nadodati i svježe podatke za prvih pet dana kolovoza gdje je i dalje naše ostvarenje prošlogodišnjih rezultata najbolje u primorskoj Hrvatskoj točnije, mi smo na 76 posto prošlogodišnjih noćenja, otkrila je Kadija.


"Mogu tome nadodati i svježe podatke za prvih pet dana kolovoza gdje je i dalje naše ostvarenje prošlogodišnjih rezultata najbolje u primorskoj Hrvatskoj točnije, mi smo na 76 posto prošlogodišnjih noćenja"
Mihaela KADIJA