Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Nada se da će Šinjorina postati prepoznatljiva poput Maraschina

08.08.2021. 07:40


Za Sandru Babac, vlasnicu OPG-a u Poljicama pokraj Zadra na kojem uzgaja smokve i prerađuje ih u džemove pod brendom »Šinjorina Smokva«, ova je godina bila puna izazova. Nije mirno sjedila u ovoj koronakrizi nego se usmjerila na inovacije kako bi oplemenila zadarsku ponudu zdrave hrane.
Što se »kuhalo« proteklih dana na plantaži Babac, doznali smo u razgovoru s ponosnom nositeljicom eko brenda.


Od »Duluma« se sve promijenilo
– Što se javnog pojavljivanja tiče čini mi se da vrijeme mogu dijeliti na ono prije i poslije emisije »Dulum zemlje« koju je HTV emitirao prije gotovo tri mjeseca. Prema reakcijama ljudi, doima se kao da nismo ni postojali prethodnih 17 godina i kao da su nas tek sad otkrili. Telefoni prvih dana nisu prestajali zvoniti, stizale su poruke nepoznatih ljudi iz cijele zemlje, ali i susjednih zemalja, Njemačke, itd…, pljuštale su pohvale. I do sada smo imali podršku medija, pratili su nas u našim aktivnostima, ali ovako nešto još nisam doživjela, istaknula je Babac dodajući kako je u Francuskoj dobila potvrdu da je »Šinjorina« odlična, ali da je ne namjeravaju uvesti dokle god imaju posljednju francusku marmeladu na polici.
Bez obzira što Sandrini pekmezi spadaju u zdrave, ekološke, dječje, dijetetske i prirodne delicije te su i hrana za sportaše, OPG se ove godine morao uhvatiti i turističkog posla budući da je kriza utjecala na financijsku održivost.
– Na našem OPG-u rado ugošćujemo i turiste željne novih doživljaja. Osim mogućnosti degustacije naših proizvoda, educiramo ih o smokvi, ekološkom uzgoju i svemu što bi posjetitelje moglo zanimati, a suprug i ja smo certificirani za vođenja, on kao turistički pratitelj, ja kao turistički vodič za područje Dalmacije, pohvalila se Babac inovacijom u svojoj djelatnosti.
– Strancima smo atraktivni i cijenom prihvatljivi, no kako turista uslijed korone i mjera nije bilo, tako nije bilo ni prodaje, od one u suvenirnicama preko duty free shopova do nekih restorana ili hotela. Cijelo vrijeme radimo na povećanju izvoza, broja prodajnih mjesta te boljem pozicioniranju na domaćem tržištu. Inače smo kroz program potpore dobili poticaj za očuvanje radnog mjesta, istaknula je Babac.
Ovi eko pekmezi, priča ona, sastoje se od ekološkog voća i u njih se ne dodaje apsolutno ništa, a to znači da ne sadrže ni dodane šećere, idealna su hrana za sve one koji paze na zdravlje i vitku liniju, a naročito za djecu.
– Kad mame vide etiketu s Evom i smokvinim listom ispod pupka, teško mogu povezati da se radi o namirnici koja je idealna za njihovo dijete i da može biti dodatak jogurtu, smoothieju, siru, ili se jednostavno jede sa žlicom kao kašica, baby food. Stoga sam došla na ideju da napravimo B-etiketu »Šinjorine« koja će se zvati »MALA Šinjorina«. Autorica crteža i dizajna je naša Zadranka, fotografkinja Mare Milin. Možda je manje poznato da je »Šinjorina Smokva« dobila prestižnu svjetsku nagradu za dizajn 2007. godine, kazala je Babac istaknuvši kako su su kupci ipak sve osvješteniji i ulažu u svoje zdravlje, a ima i onih koji ove pekmeze sa »samo jednim sastojkom« i koji su »najbliži voću«, kupuju kao suvenir ili dar. Za one koji vole slatke okuse u ponudi je smokva, dunja i šljiva, maraška je kiselkasta, a mandarina gorkasta zbog kore koja je sastavni dio proizvoda.


Širenje obitelji »Šinjorina«
Na pitanje o planovima za buduću proizvodnju, Babac napominje kako je prerada voća na ovaj način zahtjevna.
– Puno jednostavnije je sušiti voće, a vidim da je suha smokva traženija roba od pekmeza, no naša oprema je podešena za ovu vrstu prerađevina i ono što možemo napraviti je proširiti lepezu proizvoda. Trenutačno imamo pet okusa, od toga smokve i dunje iz vlastitih eko nasada, a marašku, šljivu i mandarinu uzimamo od kooperanata. Dakle, nismo samo prerada, ima nas i u polju i u svim poljodjelskim aktivnostima koje se moraju poduzeti kako bi sirovina bila vrhunska pa time i proizvod. Mi ne prerađujemo voće da ne bi propalo već se ono ciljano uzgaja i bere radi finalnog proizvoda. Kad bismo došli do kvalitetne marelice, borovnice, kupine i sl. i one bi postale dio obitelji »Šinjorina«. OPG smo nedavno preimenovali tako da više ne nosi moje ime, kao osnivačice i nositeljice OPG-a, već je nazvan prema prvom proizvodu – ŠINJORINA SMOKVA, kazala je Babac dodajući kako je za uspjeh na ovom polju potrebno puno truda i ljubavi prema ovom poslu.
Najavljuje Babac i suradnju sa Solanom Nin, za koju će ove sezone izraditi specijalnu ediciju slanih eko »Šinjorina«, a nada se kako će »Šinjorina Smokva« postati prepoznatljiva za zadarski kraj baš poput svjetski poznatog zadarskog Maraschina.