Šljiva je riznica zdravlja sve do koštice

Slika korisnika gsimunov
Zadarski list
Šljiva sadrži visoku količinu antioksidansa sa snažnim protuupalnim svojstvima

Pripada rodu Prunus porodice Rosaceae, kao i ostalo koštuničavo voće - marelice, breskve, višnje, trešnje i bademi. Što bi značilo da su na svoj način, i šljive ustvari ruže... Kad smo bili dica, jedan mali način dokazivanja hrabrosti ekipi iz dvorišta je bio jesti ih zelene, i pri tome zadržati mističnu facu sfinge, bez treptaja... A bile su kiselije od limuna! Znam neke ljude koji ih i u poodrasloj dobi rado gricnu dok su još zelene... Ovih dana su uglavnom sazrele - žute, plave, crvene... Ima ih preko 2000 vrsta. Nenadmašne za marmeladu, vrhunske u knedlama, legendarne u rakiji općepoznatoj šljivovici... Narod kaže da liječe sve! Današnja znanost kaže: »Pa baš SVE ne liječe no vrijednosti su zapanjujuće«
Izvor su vitamina C, K, E, B6 te folne kiseline i niacina. Od minerala u ovom voću su najzastupljeniji bakar, kalij, magnezij, željezo, bor. Šljive sadrže značajne količine flavonoida polifenola poput luteina, kriptoksantina i zeaksantina kojima se pripisuju snažna antioksidacijska i protuupalna svojstva. U prijevodu pomažu u borbi s prijevremenim starenjem i slobodnim radikalima koji uzrokuju mnoge nezgodne bolesti.
Beta kriptoksantin prisutni u šljivama smanjuje rizik obolijevanja od raka pluća za više od 30%, te od pojave artritisa za čak 41%. Šljive sadrže limunsku kiselinu koja otklanja umor, sprečava grčeve te poboljšava rad jetre i probavnog sustava. Tu su i klorogena i pantotenska kiselina te nešto proteina i ugljikohidrata. Šljiva obiluje i vlaknima koji doprinose pravilnoj probavi i zdravom metabolizmu. Poznata je suha šljiva kao pomoć kod zatvora.
No ona za zdravlje ima još puno toga za ponuditi. Tako da čuva naše srce zahvaljujući kaliju koji kontrolira tlak i otkucaje srca, a u kombinaciji sa vitaminom C kojeg ima izdašno u šljivi, moglo bi se reći da je savršeni čuvar protiv srčanih i moždanih udara.
A onda taj isti vitamin C pomaže kod apsorpcije željeza tako da nas štiti od anemije. A kad smo kod krvi i kod problema viška cukra u krvi šljiva skače u pomoć,naime topiva vlakna iz šljiva pomažu u normalizaciji razine šećera u krvi tako što usporavaju brzinu kojom hrana napušta želudac te kontroliraju oslobađanje glukoze u krvi nakon obroka. Topiva vlakna povećavaju osjetljivost organizma na inzulin i zbog toga mogu igrati korisnu ulogu u prevenciji i liječenju dijabetesa tipa 2. A kad mislimo malo srediti pitanje viška kilograma, opet šljiva može pomoći, ima vrlo malo kalorija, no ta ista vlakna koja sprječavaju dijabetes, ujedno daju i osjećaj sitosti...
Ok, razmotrili smo što rade krvi, višku šećera, no ne prestaje tu. Velike količine flavonoida i fenolnih spojeva iz šljiva zaslužne su za očuvanje koštane mase. Pa mineral bor koji aktivno sudjeluje u očuvanju hrskavičnog tkiva te gustoće kostiju. Redovita konzumacija šljiva pridonosi općem zdravlju kostiju. No ne samo da vitamin E koji je potreban za elastičnost zglobova pomaže u tome, i koža također je gladna. Vitamin E i beta-karoten štite stanice od slobodnih radikala čime se prevenira gubitak elastičnosti kože, usporava pojava bora i ostalih znakova starenja. Šljiva sadrži visoku količinu antioksidansa sa snažnim protuupalnim svojstvima. Oni poboljšavaju cirkulaciju i stanični metabolizam što pozitivno djeluje na očuvanje elastičnosti kože, a istovremeno sprečava pojavu upala, akni i bora. Šljiva također ubrzava zacjeljivanje rana, regenerira oštećeno tkivo i smanjuje vidljivost ožiljaka. Ulje dobiveno iz koštica šljive je vrhunsko za tretiranje kože, ima predivan miris bajama, pa tako osim što kada ga nanesemo na kožu da bi ju hranili i štitili, ujedno nas i cijeli dan gotovo kao parfem razveseljava njegov ugodan miris.
Za kosu pak opet otkrivamo kako je svašta dobroga savršeno upakirano u to voće, tako da ako je naša kosa slaba, krhka i tanka to može biti posljedica djelovanja slobodnih radikala. Šljiva pomaže u borbi za zdravlje kose te protiv preuranjene pojave sijedih vlasi i ćelavosti. Onaj isti vitamin E prisutan u plodu šljive, koji pomaže zglobovima i koži ujedno jača stanične membrane i suzbija napad slobodnih radikala na folikule vlasišta. Vitamin C pomaže u eliminaciji peruti koja začepljuje folikule i inhibira rast kose. Visok udio minerala željeza u ovom voću poboljšava cirkulaciju, što doprinosi bržem rastu kose te je čini čvršćom.
Toliko uobičajeno voće, svuda tu kod nas raste, često ga smatramo banalnim, a kad ono- prava pravcata riznica zdravlja! Možda je to efekt onoga da znamo cijeniti samo ono što nam je nedostupno, ili egzotično, no koji put kada bacimo oko na ono što je tu kraj nas, u izobilju, otkrijemo da smo sretnici... Tako da toplo preporučam navaliti na šljive nemilosrdno. Možda ipak malo suzdržanije na šljivovicu - zdrava je, razveseli, no kada pretjeramo mogla bi nam jetra poručiti klasičnu poruku - sve u pravoj količini i bez ekscesa, molim.
 

Credit:
Caption:
 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)

Komentari

Slika korisnika Marija Magdalena
Pozdrav pozdrav svima vama. Zovem se Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedocanstvo o tome kako sam od bogobojazne žene, gospode Vladimire Franke, dobila zajam od 50,000 eura pod 3%. Ako vas zanima dobivanje zajma molimo kontaktirajte ga. Uvjeravam vas da je sigurno, hvala. E-adresa: (vladimirafinancijskiinvestitor@yahoo.com)