Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Nova “toyota yaris” osvojila pet zvjezdica na Euro NCAP testovima

Autor: Krešimir Bukvić

07.09.2008. 22:00
Nova “toyota yaris” osvojila pet zvjezdica na Euro NCAP testovima


Novi “yaris” je prvi automobil koji je razvila Toyota prema strožim kućnim standardima testiranja sudara dvaju automobila. Oni simuliraju sudare pri 55 km/h (oba vozila se kreću 55 km/h) s dvotonskim vozilom u prednjem 50% preklapajućem sudaru, bočnom i stražnjem 50% preklapajućem sudaru
Toyotin kompaktni automobil osvojio je 35 bodova za sigurnost odraslih osoba, što je najbolji rezultat do sada za zaštitu odraslih na Euro NCAP za Toyotu. Nova “toyota” je opremljena prvi put u ovom segmentu zračnim jastukom za koljena vozača, a sustav minimalnog izobličenja kabine omogućuje efikasnu raspodjelu energije udara. Ovih 35 bodova za zaštitu odraslih osoba najveći je rezultat do sada za bilo koji Toyotin automobil, a treba mu pribrojiti i dvije zvjezdice za zaštitu pješaka i tri zvjezdice za zaštitu djece. U tvrtki su izuzetno zadovoljni što je prepoznata visoka razina sigurnosti koju Toyota nudi svojim kupcima. Struktura “yarisove” karoserije je razvijena koristeći Toyotin sustav minimalnog izobličenja kabine (MICS), koji efikasno raspodjeljuje energiju prednjih i bočnih udara na cijelu karoseriju kako bi se usmjerila dalje od putničke kabine i smanjila izobličenja kabine. Vozačima su dostupni vozački i suvozački bočni zračni jastuci, zračne zavjese i zračni jastuk za koljena vozača (prvi put u ovom segmentu), a na raspolaganju im je i sustav upozorenja za sigurnosne pojaseve s promjenjivim intenzitetom zvuka za oba putnika na prednjim sjedalima. Novi “yaris” je prvi automobil koji je razvila Toyota prema strožim kućnim standardima testiranja sudara dvaju automobila. Oni simuliraju sudare pri 55 km/h (oba vozila se kreću 55 km/h) s dvotonskim vozilom u prednjem 50% preklapajućem sudaru, bočnom i stražnjem 50% preklapajućem sudaru.
Toyoti međunarodna nagrada za motor godine 2008.
Dakako jedna od vodećih svjetskih tvrtki za proizvodnju automobila Toyota, ovim je priznanjem samo uvećala svoju paletu nagrada i priznanja koja stižu od svih relevantnih svjetskih institucija koje se bave automobilskom industrijom. Toyota je nagrađena i međunarodnom nagradom za motor godine 2008. za svoj Toyota Hybrid Synergy Drive® motora koji je proglašen Zelenim motorom godine, VVT-i pobjednik u klasi 1,0 litrenih motora. Toyotina savršena tehnička izvedba prepoznata je s dvije osvojene nagrade u konkurenciji Međunarodne nagrade za motor godine 2008. Rezultati su nastavak Toyotinih impresivnih rezultata u konkurenciji, s osvojenih ukupno 19 pobjeda 1999. godine kada je ova nagrada prvi put dodijeljena.
Hybrid Synergy Drive®
Toyota Hybrid Synergy Drive®, motor s hibridnim pogonom koji se koristi na vozilu “prius”, jedan od najuspješnijih motora od kada postoji ova nagrada, nagrađivan je 10 puta, uključujući titulu Međunarodnog motora godine 2004. Među ostalim pohvalama, suci su potvrdili da je ovaj motor i dalje vodeći u svijetu kada je u pitanju smanjenje štetnih emisija bez utjecaja na radne karakteristike motora. Hybrid Synergy Drive®, kombinacija standardnog 1,5-litrenog benzinskog motora i kompaktnog, ali snažnog, električnog motora, osigurava modelu “prius” savršenu kombinaciju niske razine ispuštanja štetnih plinova i izvanredne potrošnje goriva.
 Najčišći obiteljski automobil na svijetu ispušta samo 104 g/km ugljik dioksida i potrošnju goriva, u kombiniranoj vožnji, od 4,3 l/100 k motor godine u klasi 1,0 litrenih motora – Toyota 1,0 VVT-i. U drugoj godini postojanja, Toyotin lagani i kompaktni 1,0-litre VVT-i motor pobjednik je u klasi 1,0 litrenih motora. Benzinski motor s tri cilindra, koji je ugrađen u modele “aygo” i “yaris”, pohvaljen je za glatkoću, broj okretaja i pametan dizajn.
Proboj Yarisa
“Yaris” simbolizira početak Toyotina prodora u Europu. On je Toyotin prvi europski uspjeh, dizajniran prije svega za europskog vozača. “Yaris” je u Europi osvojio brojne nagrade (europski auto 2000. godine, brojne nagrade za motor godine, najsigurniji mali automobil, japanski automobil godine…), a danas je najprodavaniji Toyotin model u Europi. U Hrvatskoj je samo do danas prodano preko 6.000, a u Europi preko 1,2 milijuna “yarisa”. Prva generacija “yarisa” svojim je vozačima predstavila jedinstveni proizvod; dizajnom je bio pravo osvježenje, nudio je maksimum iskorištenosti interijera, naprednu tehnologiju, vodeće performanse te visoke razine sigurnosti. Rezultat svega ovoga bili su toliko visoki prodajni rezultati, neviđeni za više od 40 godina prisustva Toyote u Europi, a uslijedio je porast prodaje u svakoj idućoj godini. Dosadašnji model “yarisa” udružio je na prvi pogled oprečne stvari, “najinteligentniji” paket u B segmentu te je postao omiljen kako među mladom, tako i među starijom ciljnom populacijom. Novi je model automobil prenesene DNK prethodnika, tako da novi “yaris” i dosadašnji model nalikuju jedan drugome, “usavršeni” tako da postanu automobil višeg razreda kako bi udovoljio najzahtjevnijim kupcima, onima koji traže više od automobila B segmenta. Unaprijeđene karakteristike kriju se iza ključnih prodajnih atributa novog “yarisa”:
Dizajn i visoka kvaliteta ugrađenih materijala do najsitnijeg detalja čak i zvuka zatvaranja vrata
Visoka razina sigurnosti zahvaljujući poboljšanim paketima opreme i krućoj karoseriji
Izvrsna prilagodljivost i prostranost vodeća u klasi – zahvaljujući inovacijama koje su dovele do boljeg iskorištenja prostora
Izvrsne vozne karakteristike – na potpuno novoj platformi i s novim sustavom ovjesa
“Yaris” zadržava dizajnerske značajke postojećeg modela, sportski je – ali ne na račun unutrašnje prostranosti, združuje karakteristike B i C segmenta. Svi spojevi donose u segment posve nove standarde u kvaliteti izrade tako novi “yaris” nastavlja stopama svoga prethodnika. U usporedbi s prijašnjim modelom povećan je putnički prostor (110 mm dulja unutrašnjost, 35 mm širi i 30 mm viši), stražnja klupa neovisno je preklopiva u omjeru 60/40. Pomicanje stražnje klupe naprijed/natrag moguće je za čak 150 mm, a otklon naslona za 10 stupnjeva. Easy flat sistem omogućuje sklapanje stražnje klupe jednim potezom – do posve ravnog dna prtljažnika (koje nam tada nudi impresivnih 737 litara). Iako je novi “yaris” povećan u odnosu na dosadašnji model, sa svoja 3 metra i 75 cm “yaris” je 15-ak cm kraći nego njegovi rivali.
“Yaris” u isto vrijeme ima zavidan prtljažni prostor te vodeću udaljenost između putnika. I sve to unatoč kraćim vanjskim mjerama. Novi “yaris” ima ravan pod u stražnjem redu sjedala koji čini putovanje čak tri putnika na stražnjoj klupi – vrlo udobnim te s ovim, a i mnogim drugim genijalnim rješenjima, svakako opravdava visoko povjerenje kupaca.




Cool iznenađenje
Ovoga je ljeta Toyota za svoje kupce imala °Cool iznenađenje, atraktivnu ponudu prilikom kupnje “toyote yaris” i “auris”. Toyota daruje kupcima modela “yaris” i “auris” klima-uređaj, što za kupca znači 900 eura popusta. Kupnjom navedenih modela, kupcima su dakako imali standardno bogat paket opreme koji je uključivao i klima-uređaj.