Nedjelja, 5. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Elegancija pokreta

Autor: Edi Prodan

07.09.2009. 22:00
Elegancija pokreta


Teško je naći manu ovako složenom Avensisu, pa recimo da je to cijena od gotovo 300 tisuća kuna. Mada – i nju je lako braniti
Izlizana fraza kako je Toyotina srednjoklasna limuzina Avensis “konzervativni”  automobil postaje još izlizanijom kada se promotri  karavanski izdanak ove plemenite porodice. Moćna, pa  čak i elegantna silueta što  sugerira pouzdanost gotovo  da je bez ikakvih, u pravilu  samo sebi potrebnih, suvišnih elemenata.
Automobil  ne osvaja na prvi pogled, no  jasno je da to niti ne želi. S  druge je strane više no jasno  kako njegov izgled i ne stari.  Traje dugo, a to je osobina  koju vlasnici itekako cijene.  No da ne bismo razglabali o  izgledu vanjštine, posvetimo  se biti. A to je svakako  kombinacija moćnoga, efikasnog benzinskog agregata i  oduševljavajuće brzog, bezstupanjskog ali i – bestrzajnog mjenjača. 
Uz apsolutno dobru zvučnu izolaciju, Avensis ubrzava silovito i  gotovo u potpunoj  tišini. To bi možda bila i  mana kad bi se radilo o  nekom sportskijem automobilu kod kojeg je zvuk, dakako benzinskog, motora  poželjan, no  budući da je u  ovom slučaju rječ o jednom  srednjoklasnom automobilu,  sasvim sigurno namijenjenom nešto ozbiljnijoj populaciji, dobra je izolacija  vrlina. Ipak, da se krećete  vrlo brzo pokazat će vam  potrošnja.
Ona na autocesti  zna snažnije iskoračiti kada  se brzinomjer počinje približavati zoni kazne pa nije  rijetko da temperamentna  vožnja stvori prosjek od deset litara. U gradu situacija  zna biti još rastrošnija što je,  uz benzinsku potentnost,  ujedno refleks automatike.  Odličan mjenjač, ali  izravan  mu je utjecaj povećenje potrošnje od desetak posto.
Uz hvaljenu dinamiku, od  Avensisa nismo očekivali neku posebnu preciznost u brzom probijanju zavojitom  prometnicama. No i tu smo  ostali iznenađeni jer  nismo  osjetili niti kakvo zanašenje.  Unatoč korpulentnosti koja  u pravilu loše utječe na  držanje smjera, Avensis se i  u tom segmentu izborio za  dobre ocijene.
Funkcionalnost automobila je više no zadovoljavajuća.  Brojni pretinci, pametno organizirani odjeljci te čista i  velika površina prtljažnika   odlika su Avensisa a trebale  bi biti i svakog karavana. No  nisu,  stoga Toyotinim konstruktorima upućujemo dodatne čestitke.
Rekli smo već da se kao  jedna od rijetkih mana ovog  automobila nalazi u odjeljku  – cijena. Mada riječ mana  ovdje treba korsititi s oprezom, što će vam postati  jasnije nakon što pobrojimo  njegovu opremu. Bazna izvedba sveobuhvatnog i vrlo  luksuznog “executive” paketa  opreme podrazumijeva apsolutno svu uobičajenu opremu: prednji i bočni zračni  jastuci te zračne zavjese kao  i jastuk za koljena vozača,   bi-Xenon zakretna svjetla,  cjelokupnu korektivnu elektroniku – VSC, TRC, EBS,  ABS – stražnji park-senzori,  automatska klima, električno  podešavanje sjedala s memorijom, moćna audiojedinica, putno računalo, panoramski krov, dvostruko  dno prtljažnika i 18-inčni alu  naplatci. Ali donosi i cijenu  od 262 tisuće kuna. Dodaci,  čemu smo se na testiranju i  najviše divili, su bezstupanjski “multidrive S” mjenjač  koji potražuje prihvatljivih  petnaestak tisuća kuna. Uz  metalik boju, na cijenu osjetno utječe i HDD navigacija što uključuje “touchscreen” u boji, 40 GB hard  disk, bluetooth, kameru za  vožnju unatrag, a ima i – što  baš i nije čest slučaj – kartu  Hrvatske. No to će vas  zadovoljstvo doći i nešto  više od 17 tisuća kuna.  Cijena je dakle visoka, no  nadamo se  da vam je nakon  iščitavanja sadržaj postalo  jasno da se ovakva raskoš  kod nekih drugih proiz  vođača može platiti i do  stotinjak kuna više. Stoga,  da – karavanski, automatik  Avensis je astronomski skup  iz perspektive goleme  većine, no ne i iz kuta  poslovnih ljudi koji dobar do  svog radnog vremena provode na kotačima. Uostalom  – njima i njihovim  obiteljima  je  i namijenjen.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1987 ccm  Snaga: 152 KS pri 6200 o/m  Okretni moment: 196 Nm pri  4000 o/m Dimenzije (d/š/v):  4795/1810/1480 mm  Međuosovinski razmak: 2700  mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h:  10,3 s Maksimalna brzina: 200  km/h Potrošnja (o/g/p):  5,8/9,2/7 l Emisija CO2: 165  g/km Prtljažnik: 543 l Težina:  1480 kg Gume: 225/45 R 18
+ Mjenjač, kvaliteta izrade,  oprema
– Cijena