Teško je naći manu ovako složenom Avensisu, pa recimo da je to cijena od gotovo 300 tisuća kuna. Mada – i nju je lako braniti
Izlizana fraza kako je Toyotina srednjoklasna limuzina Avensis “konzervativni” automobil postaje još izlizanijom kada se promotri karavanski izdanak ove plemenite porodice. Moćna, pa čak i elegantna silueta što sugerira pouzdanost gotovo da je bez ikakvih, u pravilu samo sebi potrebnih, suvišnih elemenata.
Automobil ne osvaja na prvi pogled, no jasno je da to niti ne želi. S druge je strane više no jasno kako njegov izgled i ne stari. Traje dugo, a to je osobina koju vlasnici itekako cijene. No da ne bismo razglabali o izgledu vanjštine, posvetimo se biti. A to je svakako kombinacija moćnoga, efikasnog benzinskog agregata i oduševljavajuće brzog, bezstupanjskog ali i – bestrzajnog mjenjača.
Uz apsolutno dobru zvučnu izolaciju, Avensis ubrzava silovito i gotovo u potpunoj tišini. To bi možda bila i mana kad bi se radilo o nekom sportskijem automobilu kod kojeg je zvuk, dakako benzinskog, motora poželjan, no budući da je u ovom slučaju rječ o jednom srednjoklasnom automobilu, sasvim sigurno namijenjenom nešto ozbiljnijoj populaciji, dobra je izolacija vrlina. Ipak, da se krećete vrlo brzo pokazat će vam potrošnja.
Ona na autocesti zna snažnije iskoračiti kada se brzinomjer počinje približavati zoni kazne pa nije rijetko da temperamentna vožnja stvori prosjek od deset litara. U gradu situacija zna biti još rastrošnija što je, uz benzinsku potentnost, ujedno refleks automatike. Odličan mjenjač, ali izravan mu je utjecaj povećenje potrošnje od desetak posto.
Uz hvaljenu dinamiku, od Avensisa nismo očekivali neku posebnu preciznost u brzom probijanju zavojitom prometnicama. No i tu smo ostali iznenađeni jer nismo osjetili niti kakvo zanašenje. Unatoč korpulentnosti koja u pravilu loše utječe na držanje smjera, Avensis se i u tom segmentu izborio za dobre ocijene.
Funkcionalnost automobila je više no zadovoljavajuća. Brojni pretinci, pametno organizirani odjeljci te čista i velika površina prtljažnika odlika su Avensisa a trebale bi biti i svakog karavana. No nisu, stoga Toyotinim konstruktorima upućujemo dodatne čestitke.
Rekli smo već da se kao jedna od rijetkih mana ovog automobila nalazi u odjeljku – cijena. Mada riječ mana ovdje treba korsititi s oprezom, što će vam postati jasnije nakon što pobrojimo njegovu opremu. Bazna izvedba sveobuhvatnog i vrlo luksuznog “executive” paketa opreme podrazumijeva apsolutno svu uobičajenu opremu: prednji i bočni zračni jastuci te zračne zavjese kao i jastuk za koljena vozača, bi-Xenon zakretna svjetla, cjelokupnu korektivnu elektroniku – VSC, TRC, EBS, ABS – stražnji park-senzori, automatska klima, električno podešavanje sjedala s memorijom, moćna audiojedinica, putno računalo, panoramski krov, dvostruko dno prtljažnika i 18-inčni alu naplatci. Ali donosi i cijenu od 262 tisuće kuna. Dodaci, čemu smo se na testiranju i najviše divili, su bezstupanjski “multidrive S” mjenjač koji potražuje prihvatljivih petnaestak tisuća kuna. Uz metalik boju, na cijenu osjetno utječe i HDD navigacija što uključuje “touchscreen” u boji, 40 GB hard disk, bluetooth, kameru za vožnju unatrag, a ima i – što baš i nije čest slučaj – kartu Hrvatske. No to će vas zadovoljstvo doći i nešto više od 17 tisuća kuna. Cijena je dakle visoka, no nadamo se da vam je nakon iščitavanja sadržaj postalo jasno da se ovakva raskoš kod nekih drugih proiz vođača može platiti i do stotinjak kuna više. Stoga, da – karavanski, automatik Avensis je astronomski skup iz perspektive goleme većine, no ne i iz kuta poslovnih ljudi koji dobar do svog radnog vremena provode na kotačima. Uostalom – njima i njihovim obiteljima je i namijenjen.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1987 ccm Snaga: 152 KS pri 6200 o/m Okretni moment: 196 Nm pri 4000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4795/1810/1480 mm Međuosovinski razmak: 2700 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,3 s Maksimalna brzina: 200 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,8/9,2/7 l Emisija CO2: 165 g/km Prtljažnik: 543 l Težina: 1480 kg Gume: 225/45 R 18
+ Mjenjač, kvaliteta izrade, oprema
– Cijena
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
DHMZ
Danas pretežno sunčano, temperature idu do 26 stupnjeva
Nogomet
Grande Torino
Obilježena 75. obljetnica zrakoplovne nesreće koja je odnijela cijelu momčad, stradao je i jedan Riječanin
Style
Daje elastičnost
Želite li poboljšati izgled svoje kože? Ovo je najbolji način za povećanje kolagena bez krema
Moda
Cipele za vjenčanje
4 savjeta kako da svaka mladenka pronađe najljepše cipele
Style
Uljepšavajuća
Poznajete li apteniju? Sukulentna biljka koju je vrlo lako uzgajati, a također je dobra za jelo
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje