Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Radnici žele Olvin umjesto Contusa

Autor:

07.09.2009. 22:00
Radnici žele Olvin umjesto Contusa

Foto: Adam VIDAS



Mi smatramo da je zadarska tvrtka Olvin d.o.o., u vlasništvu Zvonimira Rajčića, dala najbolju ponudu i nadamo se da će upravo on biti izabran kao novi koncesionar i naš poslodavac, rekao je Marin Kvartuč, sindikalni povjerenik sindikata prometa i veza Contus


Apeliramo na komisiju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koja bi do petka trebala donijeti odluku o novoj tvrtki koja će preuzeti nekadašnje Contusove linije prema Zagrebu i Splitu i njene nekadašnje zaposlenike, da u obzir uzmu i želje tih zaposlenika. Mi smatramo da je zadarska tvrtka Olvin d.o.o., u vlasništvu Zvonimira Rajčića, dala najbolju ponudu i nadamo se da će upravo on biti izabran kao novi koncesionar i naš poslodavac, rekao je Marin Kvartuč, sindikalni povjerenik sindikata prometa i veza Contus na konferenciji za novinare koju je organizirao SSSH.
Na konferenciji za novinare osim Kvartuča bili su i Županijski povjerenik SSSH Zdravko Šarić, pravni zastupnik SSSH Vedran Uranija te Kvartučev zamjenik Zlatko Bašić.
Povod za sazivanje ove konferencije bio je kronologija slučaja radnika Contusa i preuzimanje radnika od novog koncesionara, željama radnika u vezi s preuzimanjem koncesije i ostalim primanjima koja se tiču radnih mjesta i potraživanja radnika.
Kvartuč je objasnio kako se na natječaj za sedam atraktivnih linija od Zadra prema Zagrebu i Splitu javilo čak 16 ponuđača, među kojima i zadarski prijevoznik Puntamika line Zadar. No, oni su se na natječaj javili zajedno s riječkom tvrtkom Autotrans, što nekadašnjim zaposlenicima Contusa ne odgovara, jer, kako su rekli, oni bi željeli da je nova tvrtka baš iz Zadra. Osim Puntamike line na natječaj se između ostalih javio i Samoborček, Presečki bus, Čazmatrans, Zadar bus s Autotransportom iz Šibenika, ali nekadašnji djelatnici Contusa ponudu Zvonimira Rajčića prepoznali su kao najbolju.
 – Zvonimir Rajčić je jedini došao kod nas i rekao da bi on htio preuzeti sve radnike te planira kupiti 10 novih MAN autobusa, u što bi uložio oko 3 milijuna eura. Osim toga on se do sada bavio prijevozničkim poslom, ima svoju tvrtku sa 70 djelatnika koja stabilno posluje, benzinsku postaju te veliku garažu, čime nam se učinio kao najbolji kandidat, rekao je Kvartuč. Njegove riječi potvrdio je i nadopunio Zlatko Bašić, njegov zamjenik, koji je dodao da je njima za pokrivanje linija dovoljno sedam autobusa, dok bi ostala tri bila u rezervi ili za turističke ture. Dodao je da je Rajčić govorio i o zapošljavanju još nekoliko vozača.
Inače, propadanjem tvrtke Contus bez posla je ostalo ukupno 30 ljudi, od kojih je sedmero u međuvremenu pronašlo druge poslove, tako da će novi koncesionar morati preuzeti 23 zaposlenika – 12 vozača i ostalo administrativnog i tehničkog osoblja. Osim toga, u natječaju je bilo uvjetovano da nova tvrtka mora biti financijski stabilna te mora imati kvalitetan i nov vozni park.
 – Moramo istaknuti da smo zaista zadovoljni načinom na koji se cijela ova situacija riješila. Zadovoljni smo i načinom na koji je reagiralo resorno ministarstvo, zahvaljujući čemu smo uspjeli sačuvati radna mjesta za sve nekadašnje zaposlenike. Očekujemo da bi se sve trebalo riješiti do 1. listopada kada bi autobusi opet trebali početi voziti na tim linijama, zaključio je Uranija.


 VELIKI DUGOVI ODVELI U STEČAJ




Nekad jedna od uspješnijih prijevozničkih tvrtki, Contus, u vlasništvu Jage i Tereze Kozine, 15. lipnja izgubila je koncesiju na sedam linija od Zadra prema Zagrebu i Splitu zbog neplaćenih 12 milijuna kuna duga poreza koje nisu podmirili na vrijeme. Unatoč produživanju rokova za podmirivanje duga iz Contusa to nisu mogli napraviti pa su na kraju izgubili koncesiju.
Osim prema državi, tvrtka Contus svakom radniku je dužna u prosjeku oko 70.000 kuna, odnosno ukupno gotovo 2 milijuna kuna. Naime, kako su rekli na konferenciji za novinare, u 2009. godini radnicima nije isplaćeno osam plaća i šest dnevnica, u prošloj godini tri plaće i četiri dnevnice. Osim toga u 2006. godini radnici su plaću primali “na crno”.
Contus je zbog velikih dugova 27. kolovoza objavio stečaj, a Vedran Uranija je najavio kako će nekadašnji zaposlenici svoja potraživanja prijaviti u stečajnu masu.