Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Edukativne potrošačke slikovnice

07.09.2010. 22:00
Edukativne potrošačke slikovnice


“Brza hrana nije zdrava”, “Pripazite na koje brojeve šaljete SMS poruke”, “U trgovinama uvijek tražite račun” – samo su neke od poruka potrošačke slikovnice namijenjene najmlađim učenicima koje će udruga Zadarski potrošač ove školske godine proslijediti osnovnim školama u Zadru.
Zajedno s udrugama iz Saveza udruga za zaštitu potrošača RH HUZP-a Zagreb, Dalmatinskim potrošačem iz Splita te Centrom za edukaciju i informiranje potrošača “Bilje”, ova zadarska udruga izradila je edukativnu potrošačku slikovnicu koja je namijenjena učenicima prvih razreda osnovne škole. Potrošačku slikovnicu financiralo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa te ju je ocijenilo kao vrijedan sadržajni doprinos odgojno-obrazovnom napredovanja učenika. Ipak, kako je potrošačka slikovnica izrađena u 1.200 primjeraka koji će otići u spomenute četiri udruge, to nije dovoljno da bi se obuhvatile i škole Zadarske županije.
– Za udrugu Zadarski potrošač pristiglo je 300 slikovnica, no putem svojih skromnih sredstava izradit ćemo još 600 komada slikovnica da bi ih dobio što veći broj učenika. Ipak, cilj nam je, iako je projekt namijenjen osnovnim školama grada Zadra, da slikovnice stignu i u osnovne škole u Obrovcu, Benkovcu, Biogradu i Pagu, kazuju predsjednik udruge Zoran Knežević te dopredsjednik Josip Miletić.
Upravo zato oni ovim putem upućuju apel svima koji su spremni pomoći da im izađu u susret u tiskanju dodatnog broja slikovnica da bi slikovnice pristigle i u ruke one djece koja ne pohađaju škole u samom gradu Zadru. Potrošačka slikovnica učenicima će biti podijeljena početkom ove školske godine, a pozitivne reakcije od mališana već su uslijedile.
– Postoji vrtić pored moje kuće pa sam tako dao djeci da pogledaju. Svidjelo im se, no nažalost, slikovnice smo morali sačuvati jer školama moramo proslijediti točno određen broj slikovnica. Cilj nam je podijeliti što više slikovnica, kako prvašima, tako i vrtićkoj djeci, ali i starijim učenicima. Upravo zato željeli bismo štampati što više primjeraka ako bi to bilo i moguće, pojasnio je Knežević. Sve poruke djeci su se nastojale predočiti slikama koje bi im bile zanimljive, ali i putem rečenica koje bi im bile prihvatljive.
– Htjeli smo ukazati na to da brza hrana nije zdrava te da se više hrane u školskim menzama i roditeljskim domovima. Ukoliko idu u trgovinu, neka svakako zatraže račun, ako im ga trgovac ne da. Kada koriste mobitel neka ne šalju poruke na nepoznate brojeve jer im to može “pojesti” puno novca. Također, zbog pojave sve većeg konzumerizma, željeli smo ukazati i da su blagdani poput Božića obiteljski blagdani koji bi se trebali provoditi sa svojim obiteljima. Jako je bitno da ih educiramo od samog početka školovanja, odnosno da ova edukacija uđe u obrazovanje, pojasnio je Miletić.