JESENSKE KIŠE Bujice zatvorile podvožnjak, vozila plivala u umjetnom bazenu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Rak-rana biogradskog prometa
Za podvožnjak nije nadležan Grad već Hrvatske cesta koje su tu prije nekoliko godina izvodile opsežne radove, problem tzv. bazena je i dalje ostao. Do sada je obavljeno sto razgovora, dali su sto obećanja. Samo da kažem da smo na toj cesti točno dvanaest godina rješavali semafor kod Osnovne škole Biograd, a koliko ćemo čekati rješenje bazena ispod podvožnjaka samo Bog zna, u svom stilu će Ivan Knez, biogradski gradonačelnik
Velimir BRKIĆ
Problem koji se godinama bezuspješno rješava

Počele su jesenske kiše, a vozači su se u srijedu, 7. listopada 2020., u Biogradu već uobičajeno hvatali za glavu. Najkritičnija točkom biogradske odvodnje, podvožnjak ispod Jadranske magistrale (D8) postala je bazen i cijeli dan bio zatvoren za sav promet. Naime, kad se sruči kiša stvaraju se bujice, koje nizbrdo u naletu jednostavno začepe podvožnjak, koji se pretvori u umjetni bazen, radi čega cesta redovito bude zatvorena i nerijetke su prometne nezgode.
Najbolje to znaju vatrogasci JVP Biograd i komunalci komunalnog poduzeća Bošana koji u tim vremenskim neprilikama ispumpavaju vodu.
- Za podvožnjak nije nadležan Grad već Hrvatske ceste. Riječ je o dijelu državne ceste D503 Šopot (D27) - Biograd na Moru (trajektna luka), kazao je Ivan Knez, biogradski gradonačelnik.
Iako su Hrvatske ceste tu prije nekoliko godina izvodile opsežne radove, problem tzv. bazena je i dalje ostao.

Sto razgovora, sto obećanja

- Do sada je obavljeno sto razgovora, dali su sto obećanja i prije mjesec dana, godinu, tri godine, sedam godina, deset godina, i bivšem gradonačelniku i tako dalje. Samo da kažem da smo na toj cesti točno dvanaest godina rješavali semafor kod Osnovne škole Biograd, a koliko ćemo čekati rješenje bazena ispod podvožnjaka samo Bog zna, u svom stilu je odgovorio biogradski gradonačelnik.
Prije nekoliko godina u biogradskom naselju Torovi-Kosa zadarska ispostava Hrvatskih cesta provodila je radove na modernizaciji Zagrebačke ceste, dijelu državne ceste od Šopota do biogradske trajektne luke. Riječ je o radovima koji su se izvodili na betonsko-kamenoj zaštiti zemljanog pokosa, izgradnji nogostupa uokolo zelene oaze i rješavanju odvodnje kako bi mogla prihvatiti ogromne količine oborinske vode.
- Pri vrhu nizbrdice je izgrađen upojni bunar čija je svrha prikupljanje oborinskih voda. Bili smo uvjereni da će upojni bunar sasvim riješiti pitanje odvodnje ispod podvožnjaka. Međutim, upojni bunar nije riješio pitanje lišća, granja i drugih predmeta koji zaštopavaju bunar. Ima li netko u Hrvatskoj koji bi riješio taj problem, neka nam se javi, pozvao je Knez.

Dva kružna toka i podvožnjaka

U sklopu rekonstrukcije sjevernog ulaza u grad izvršili su se i mnogi drugi zahtjevni radovi.
- Radovi na modernizaciji prometnice iznosili su oko 1,7 milijuna kuna. Osim Grada investitor su i Hrvatske ceste, govori biogradski gradonačelnik.
Pritom je podsjetio na važnost izgradnje kanalizacijskog sustava i drugih komunalno-infrastrukturnih kapitalnih investicija koje će umnogome poboljšati život građanima Biograda a između ostalog i na duži vremenski rok riješio pitanje odvodnje.
- Osim dva kružna toka na Jadranskoj magistrali, jedan na zapadnom ulazu u Biograd, kod bivšeg istoimenog hotela-motela, a drugi na istočnom ulazu, kod skretanja za poslovnu zonu Bućina i kamp Soline, izgradit će se raskrižja na dvije razine. U sklopu projekta izgradit će se dva nova cestovna prolaza ispod magistrale koji bi izravno povezivali sjeverni i južni dio grada te izravan spoj na autocestu. Sve bi to smanjilo pritisak vozila na sadašnji podvožnjak, a imali bi i alternativni pravac, kaže Knez.

Nova zaobilaznica

Zbog preopterećenosti Jadranske magistrale (D8) gradila bi se, kaže on, i obilaznica Sukošan - Sveti Filip i Jakov - Biograd - Pakoštane kako bi se omogućila što veća protočnost vozila i ponajprije veća sigurnost putnika.
- Ovom zaobilaznicom rasteretila bi se Jadranska magistrala jer bi promet dobrim dijelom iz ovih priobalnih mjesta usmjerila ka novoj zaobilaznici, reći će Knez.
Naime, jedan od projekata u narednim financijskim razdobljem Europske unije u kojoj Hrvatska ima financijsku omotnicu od 22 milijarde eura, planiranje i projekt Ministarstva prometa, mora i infrastrukture koji je već uvršten u prostorni plan Zadarske županije.
- Postojeća bi prometnica, naravno, ostala u funkciji, ali bi vozači sada imali izbor te, primjerice, ukoliko žele doći iz Zagreba do Biograda, ili iz Zadra do Biograda, sigurno je lakše ići brzom cestom, zaključio je Ivan Knez.

Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)