Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Učenici Gimnazije Vladimira Nazora na Mallorci tematizirali društvene mreže i širenje lažnih vijesti

08.12.2018. 16:09
Učenici Gimnazije Vladimira Nazora na Mallorci tematizirali društvene mreže i širenje lažnih vijesti


Učenici Gimnazije Vladimira Nazora vratili su se nedavno s  drugog susreta sudionika međunarodnog projekta "The image of the EU  in the post-truth Era" ("Slika EU u vremenu naknadne istine") u kojem  ova zadarska gimnazija sudjeluje kao jedina iz Hrvatske.
Ovu drugu transnacionalnu aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja na projektu "The image of the EU in the post-truth Era", koji se  odvija u okviru Erasmusa +, "Nazorovci" su proveli na španjolskom otoku Mallorci gdje im je domaćin bila španjolska škola IES Binissalem iz istoimenog mjesta. Ova je škola, naime, jedan od sudionika na ovom projektu, uz zadarsku gimnaziju, te švicarsku školu Kantonsschule Musegg  iz Luzerna, kao i školu Gesamtschulle iz njemačkog grada Bruehla, koja  je ujedno nositelj projekta.
Tako je 19 učenika iz Gimnazije Vladimira Nazora od 4. – 10. studenoga boravilo u Binissalemu na Mallorci, zajedno s učenicima iz partnerskih škola iz Njemačke i Švicarske, a rezultate boravka, kao i dojmove  učenika prenijela nam je koordinatorica ovog projekta u Gimnaziji Vladimira Nazora prof. Sandra Šango.


Analiziranje Europske unije kritički
– Teme ovog radnog tjedna provedenog u Španjolskoj bile su društvene mreže i njihov utjecaj na širenje lažnih vijesti, s obzirom da je jedan  od glavnih ciljeva projekta razvijanje medijskih kompetencija učenika, a  tema je predstavljanje EU u medijima uoči izbora za Europski parlament  2019. godine, kaže prof. Sandra Šango i ističe da kroz projekt učenici, između ostaloga, imaju priliku razvijati svoje medijske kompetencije analizirajući Europsku uniju kritički i na osnovu činjenica, te naučiti kako  prepoznati vjerodostojne izvore i novosti.
– Tijekom jednotjednog boravka u Španjolskoj svakoga dana imali  smo različite radionice s različitim predavačima na temu društvenih  mreža i njihovog utjecaja na širenje lažnih vijesti. Tako su učenici najprije prezentirali svoja istraživanja o medijima u svojim državama kojima  smo se bavili na redovitim sastancima u školi od ožujka, kada smo bili u  Njemačkoj do odlaska u Španjolsku. Također, domaćini su nas upoznali  s gradom Binissalemom koji se nalazi u središtu otoka Mallorce, kaže  Sandra Šango od koje doznajemo da su učenici, uz obilazak grada i tradicionalne palače, imali priliku posjetiti i vinariju jer je to područje poznato po proizvodnji vina.
– Vrlo zanimljivo bilo je i predavanje koje su nam održali pripadnici  Katalonske policije Mossos d'Esquadra koji su na primjeru terorističkog  napada u Barceloni prikazali utjecaj društvenih mreža na širenje vijesti i  educirali nas kako izabrati pouzdane izvore informacija.


O različitim načinima manipuliranja u medijima
Posjetili smo i Sveučilište u Palma de Mallorci –  Universitad de les Illes  Baleares gdje smo slušali predavanje tri novinarke o različitim načinima  manipuliranja koje možemo susresti u medijima – od novina, televizije  do društvenih mreža. Poslijepodne je bilo predviđeno za razgledavanje  Palma de Mallorce, gdje je posebno oduševljenje učenika izazvala katedrala koja sprijeda dominira mediteranskom obalom, a u njezinoj unutrašnjosti smo vidjeli i modernističke elemente Antonija Gaudíja, navodi  prof. Šango.
Održane su, doznajemo dalje, i dvije radionice s temom „Fake or not  fake…“ gdje su učenici nakon kratkih uvodnih predavanja u mješovitim  grupama sami pronalazili primjere lažnih vijesti na internetskim portalima.
Posljednji dan boravka bio je rezerviran za izradu izvješća o radu tijekom tjedna. Učenici su ujutro, u grupama izrađivali izvješća, prezentacije i film o svakom danu, a poslijepodne su to prezentirali ostalim učenicima uključenima u projekt, ali i ostalim zainteresiranim učenicima škole domaćina. Nakon toga uslijedio je uvijek najzabavniji dio – disko zabava sa zakuskom i ponudom tradicionalnih španjolskih jela.




Europski izbori u hrvatskim medijima – novi zadatak
Kao i tijekom boravka u Njemačkoj i ovoga puta učenici su bili  smješteni u obiteljima španjolskih učenika, što je kulturološki dio ovog  projekta kako bi se učenici upoznali s kulturom i tradicijom države u kojoj borave.
Predstojeći europski izbori i njihova pokrivenost u hrvatskim medijima zadatak su kojim će se zadarski sudionici projekta baviti sljedećih  mjeseci do 31. ožujka 2019. kada je domaćin treće transnacionalne aktivnosti Gimnazija Vladimira Nazora koja će ugostiti po 20 učenika iz  partnerskih škola iz Njemačke, Španjolske i Švicarske koji će tjedan dana  provesti u Zadru.
Navedimo još da su u Španjolskoj, u sklopu projekta „The Image of the  EU in the Post-truth Era“, pod vodstvom profesorica Sandre Šango, Suzane Matković i Darije Mrdalj, sudjelovali učenici drugih i četvrtih razreda: Magdalena Bušljeta, Marta Čolak, Morena Longin, Mia Maraš, Jan  Mišković, Korina Oltran, Maria Režan, Marija Vrkić, Marija Gardijan,  Majda Antićev, Laura Babić, Nikola Bencun, Matija Vrkić, Roko Skoblar,  Maurizio Dellavia, Karla Birkić, Tea Stipanović, Ana Špac i Nikita Baraba.