Učenici Gimnazije Vladimira Nazora vratili su se nedavno s drugog susreta sudionika međunarodnog projekta "The image of the EU in the post-truth Era" ("Slika EU u vremenu naknadne istine") u kojem ova zadarska gimnazija sudjeluje kao jedina iz Hrvatske.
Ovu drugu transnacionalnu aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja na projektu "The image of the EU in the post-truth Era", koji se odvija u okviru Erasmusa +, "Nazorovci" su proveli na španjolskom otoku Mallorci gdje im je domaćin bila španjolska škola IES Binissalem iz istoimenog mjesta. Ova je škola, naime, jedan od sudionika na ovom projektu, uz zadarsku gimnaziju, te švicarsku školu Kantonsschule Musegg iz Luzerna, kao i školu Gesamtschulle iz njemačkog grada Bruehla, koja je ujedno nositelj projekta.
Tako je 19 učenika iz Gimnazije Vladimira Nazora od 4. – 10. studenoga boravilo u Binissalemu na Mallorci, zajedno s učenicima iz partnerskih škola iz Njemačke i Švicarske, a rezultate boravka, kao i dojmove učenika prenijela nam je koordinatorica ovog projekta u Gimnaziji Vladimira Nazora prof. Sandra Šango.
Analiziranje Europske unije kritički
– Teme ovog radnog tjedna provedenog u Španjolskoj bile su društvene mreže i njihov utjecaj na širenje lažnih vijesti, s obzirom da je jedan od glavnih ciljeva projekta razvijanje medijskih kompetencija učenika, a tema je predstavljanje EU u medijima uoči izbora za Europski parlament 2019. godine, kaže prof. Sandra Šango i ističe da kroz projekt učenici, između ostaloga, imaju priliku razvijati svoje medijske kompetencije analizirajući Europsku uniju kritički i na osnovu činjenica, te naučiti kako prepoznati vjerodostojne izvore i novosti.
– Tijekom jednotjednog boravka u Španjolskoj svakoga dana imali smo različite radionice s različitim predavačima na temu društvenih mreža i njihovog utjecaja na širenje lažnih vijesti. Tako su učenici najprije prezentirali svoja istraživanja o medijima u svojim državama kojima smo se bavili na redovitim sastancima u školi od ožujka, kada smo bili u Njemačkoj do odlaska u Španjolsku. Također, domaćini su nas upoznali s gradom Binissalemom koji se nalazi u središtu otoka Mallorce, kaže Sandra Šango od koje doznajemo da su učenici, uz obilazak grada i tradicionalne palače, imali priliku posjetiti i vinariju jer je to područje poznato po proizvodnji vina.
– Vrlo zanimljivo bilo je i predavanje koje su nam održali pripadnici Katalonske policije Mossos d'Esquadra koji su na primjeru terorističkog napada u Barceloni prikazali utjecaj društvenih mreža na širenje vijesti i educirali nas kako izabrati pouzdane izvore informacija.
O različitim načinima manipuliranja u medijima
Posjetili smo i Sveučilište u Palma de Mallorci – Universitad de les Illes Baleares gdje smo slušali predavanje tri novinarke o različitim načinima manipuliranja koje možemo susresti u medijima – od novina, televizije do društvenih mreža. Poslijepodne je bilo predviđeno za razgledavanje Palma de Mallorce, gdje je posebno oduševljenje učenika izazvala katedrala koja sprijeda dominira mediteranskom obalom, a u njezinoj unutrašnjosti smo vidjeli i modernističke elemente Antonija Gaudíja, navodi prof. Šango.
Održane su, doznajemo dalje, i dvije radionice s temom „Fake or not fake…“ gdje su učenici nakon kratkih uvodnih predavanja u mješovitim grupama sami pronalazili primjere lažnih vijesti na internetskim portalima.
Posljednji dan boravka bio je rezerviran za izradu izvješća o radu tijekom tjedna. Učenici su ujutro, u grupama izrađivali izvješća, prezentacije i film o svakom danu, a poslijepodne su to prezentirali ostalim učenicima uključenima u projekt, ali i ostalim zainteresiranim učenicima škole domaćina. Nakon toga uslijedio je uvijek najzabavniji dio – disko zabava sa zakuskom i ponudom tradicionalnih španjolskih jela.
Europski izbori u hrvatskim medijima – novi zadatak
Kao i tijekom boravka u Njemačkoj i ovoga puta učenici su bili smješteni u obiteljima španjolskih učenika, što je kulturološki dio ovog projekta kako bi se učenici upoznali s kulturom i tradicijom države u kojoj borave.
Predstojeći europski izbori i njihova pokrivenost u hrvatskim medijima zadatak su kojim će se zadarski sudionici projekta baviti sljedećih mjeseci do 31. ožujka 2019. kada je domaćin treće transnacionalne aktivnosti Gimnazija Vladimira Nazora koja će ugostiti po 20 učenika iz partnerskih škola iz Njemačke, Španjolske i Švicarske koji će tjedan dana provesti u Zadru.
Navedimo još da su u Španjolskoj, u sklopu projekta „The Image of the EU in the Post-truth Era“, pod vodstvom profesorica Sandre Šango, Suzane Matković i Darije Mrdalj, sudjelovali učenici drugih i četvrtih razreda: Magdalena Bušljeta, Marta Čolak, Morena Longin, Mia Maraš, Jan Mišković, Korina Oltran, Maria Režan, Marija Vrkić, Marija Gardijan, Majda Antićev, Laura Babić, Nikola Bencun, Matija Vrkić, Roko Skoblar, Maurizio Dellavia, Karla Birkić, Tea Stipanović, Ana Špac i Nikita Baraba.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
legendarni veslač