Riječ je o starim nikad potpisanim ugovorima o dva broda za Tankersku plovidbu i dva za Uljanik plovidbu
Danas će se u Vladi, kod potpredsjednika Damira Polančeca održati sastanak predstavnika Vlade, 3. maja, Tankerske plovidbe i Uljanik plovidbe u svezi s novogradnjama.
Riječki 3. maj još s Tankerskom plovidbom i Uljanik plovidbom nije ugovorio novogradnje koje su od vitalnog značenja za nastavak poslovanja ovog škvera o kojima se govorilo kroz veliki dio 2008. godine, ali bez “završnice”.
U vrijeme kada su ugovori bili aktualni oslanjali su se na niz godina provođen program gradnje brodova za domaće naručitelje u domaćim brodogradilištima, a koje je država, odnosno Vlada podupirala s 10 posto. Jednako tako Vlada je za sva hrvatska brodogradilišta koja nisu privatizirana već državna izdavala bankovna jamstva za gradnje.
Cijeli taj posao zapeo je na tada i sada aktualnom traženju restrukturiranja i privatizacije brodogradnje, odnosno odbijanju Europske komisije da podrži, odnosno odobri dosadašnji model gradnje, jamstava i potpora. Poznato je kako je to još značajan problem u pregovorima Europske unije i Hrvatske vezan uz poglavlje o tržišnoj utakmici, kojim se ovakve direktne potpore ne odobravaju.
Trenutak u kojem se provodi odlučan korak za budućnost hrvatske brodogradnje zatekao je riječke brodograditelje u nemiloj situaciji kada su u pitanju narudžbe, dakle, posao, a upravo u ove četiri novogradnje (svojevremeno su spominjane i dodatne dvije) polagali su velike nade.
Iz onog što se prije samog sastanka može doznati vidljivo je da je sačinjen model za provedbu gradnje na kojem je radilo više subjekata. Temeljno pitanje cijelog modela naravno da je financiranje.
Do pokušaja dogovora dolazi u najgorem mogućem trenutku. Naime, svjetska financijska kriza učinila je gotovo nedostupnim nove komercijalne kredite za gradnju brodova. Sami brodari su na čudu i mukama da održe konstrukcije za financiranje već ranije ugovorenih gradnji, te se od Vlade očekuje da podupre leđa u cijelom poslu.
Ukoliko do dogovora danas u Vladi ne dođe 3. maj, koji je kao i ostala hrvatska brodogradilišta, s iznimkom Uljanika, u teškoj situaciji, naći će se u gotovo bezizlaznim prilikama.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
druga strana medalje
Davor Bilman: „Od Supertalenta do Superkonferencija”
Županija
BENKOVAČKI SAJAM
POVEĆANJE CIJENA ZAKUPA Prodavač starih radija ističe kako je ‘odsviralo’ njegovoj zaradi
Nogomet
Tursko prvenstvo
Dominik Livaković branio u gostujućem remiju Fenera, Mijo Caktaš igrao za Sivasspor
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Ostali sportovi
Sportski Oscar
Novak Đoković i Aitana Bonmati dobitnici Laureusa, posebno priznanje Judeu Bellinghamu
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Zadar
'za zadar'
‘Samo je Kalelarga bila pošteđena’: Stara fotka busa ispod Kopnenih vrata izazvala čuđenje kod Zadrana
Zadar
KRUZER U ZADRU