Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

U 2012. smanjen broj prometnih nesreća i smrtno stradalih

Autor: Hina (H)

08.01.2013. 23:00
U 2012. smanjen broj prometnih nesreća i smrtno stradalih

Foto: Filip BRALA



U prošloj godini dogodilo se nešto manje od 37 tisuća prometnih nesreća u kojima je poginulo 390 osoba, a teže ili lakše je ozlijeđeno je nešto manje od 16 tisuća osoba


Stanje sigurnosti prometa na cestama u 2012. godini je poboljšano – smanjen je broj nesreća sa smrtno stradalima na hrvatskim cestama za 8,3 posto, s teško ozlijeđenima za 11,67 posto, a onima s materijalnom štetom za 13,4 posto.
Broj poginulih na cestama manji je za 28, odnosno 6,7 posto, teško ozlijeđenih za 376, odnosno 11 posto, a lakše ozlijeđenih za 1.764, odnosno za 12 posto, istaknuto je danas na stručnom skupu “Sigurnost u cestovnom prometu analiza utjecajnih čimbenika i ukupnog stanja” održanom u Centru za vozila Hrvatske i Institutu za vozila u Velikoj Gorici.
Nastavljen pozitivan trend
U prošloj godini dogodilo se nešto manje od 37 tisuća prometnih nesreća u kojima je poginulo 390 osoba, a teže ili lakše je ozlijeđeno je nešto manje od 16 tisuća osoba, izvijestio je Darko Grac iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije, dodavši da su ti podaci značajno manji u odnosu na 2011.
Ohrabruje činjenica da je već četvrtu godinu zaredom nastavljen pozitivan trend smanjenja broja prometnih nesreća, ali i stradalih osoba, istaknuo je Grac. Činjenica je da su rezultati rada na prevenciji vidljivi i policija će i dalje intenzivnije djelovati na najopasnijim prometnim točkama, dodao je.
Prometni stručnjak Željko Marušić kako zbog činjenice da je broj poginulih u prošloj godini pao na ispod deset na 100 tisuća stanovnika, što je bio cilj Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama, možemo biti zadovoljni.
Pokazatelji su dobri, no ne možemo biti zadovoljni s obzirom na kretanja u Europi, jer su hrvatske brojke još uvijek znantno lošije nego europske. To pokazuje da još uvijek postoje velike mogućnosti za poboljšanje, kao i da je utjecaj krize koji je negativan na sve gospodarske trendove u određenoj mjeri pozitivno djeluje na sigurnost, jer se građani manje voze, istaknuo je Marušić.
Druga opcija – represija
Prvi dani ove godine pokazali su da se i dalje događaju vrlo teške prometne nesreće unatoč pozitivnim trendovima i treba pozdraviti izmjene zakona o sigurnosti cestovnog prometa koje strože kažnjavaju najteže prekršitelje prometnih propisa, naglasio je.
Prema Marušićevim riječima, svjetski je trend da oko pet posto vozača radi 95 posto pogibeljnih prekršaja, a polovina od tih pet posto čine najpogibeljnije prekršaje i doslovce maltretiraju sve sudionike u prometu i dovode do nesreća u kojima stradavaju nedužni i najugroženije skupine.
Bitno je cijeli sustav prilagoditi i usmjeriti protiv tih vozača, da djeluje od samog početka kroz edukaciju i mjere poboljšanja stanja u prometu, a ako to ne pomogne i represija, smatra Marušić.
Ocijenio je da je stanje što se tiče kazni za prometne prekršaje optimalno i pravedno, no najvažnijom drži brzu i učinkovitu provedbu kaznenih mjera.